Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 25.01.2017

Emoji – ludzka twarz biznesu

Najpopularniejszym słowem w 2015 roku według Oxford Dictionaries było… emoji, a dokładniej buźka płacząca ze szczęścia. Skoro, jak widać, piktogramy – następcy tekstowych emotikonów na dobre zadomowiły się w języku internautów, w tym przede wszystkim użytkowników urządzeń mobilnych, może warto byłoby wykorzystać ich siłę w marketingu?

 

„Więcej niż tysiąc słów” – Emoji

 

Jedno emoji może wyrazić więcej emocji niż często niejedno słowo. Pozwalają w łatwy i szybki sposób, a przy tym zdecydowanie precyzyjniej niż słowa określić nasze uczucia w stosunku do opisywanej sytuacji, przeczytanej treści, czy naszego rozmówcy bądź innego uczestnika dyskusji. Poza tym są po prostu ciekawsze i łatwiejsze w interpretacji niż emotikony stworzone, ale i wyświetlane przy pomocy znaków tekstowych.

 

Na tę chwilę aż 92% internautów doceniło już funkcjonalność emoji i chętnie wykorzystuje je w prywatnych wiadomościach, jak również w postach i komentarzach na różnych portalach społecznościowych. W stosowaniu tych kolorowych i często zabawnych symboli zdecydowanie wygrywają Panie – 78% kobiet dodaje je do swoich wiadomości i postów nawet kilka razy w tygodniu. Panowie są bardziej powściągliwi i „tylko” 60% mężczyzn tak często stosuje w komunikacji emoji.

 

Warto przy tym wspomnieć, że emoji bywają już nie tylko dodatkiem wyrażającym nasze emocje, lecz pozwalają także skutecznie przekazać cały komunikat. Przykładem może być tu np. post szkockiego tenisisty Andy’ego Murray’a udostępniony na Twitterze. Czy domyślasz się, co chciał przekazać.

 

Emoji w marketingu

 

Posty, jak i reklamy zawierające emoji dużo łatwiej zapadają w pamięć. Sprawiają także, że odbiorcy takich komunikatów czują, że udostępniająca je firma, jest nie tylko bardziej „ludzka”, ponieważ mówi ich „językiem”, ale i dba o swoich klientów. W związku z tym nie powinno nikogo dziwić, że posty zawierające emotikony lub emoji bardziej angażują swoich odbiorców i np. na Facebooku mają aż o 57% więcej polubień.

 

Nie zapominajmy przy tym, że emoji stosuje przede wszystkim pokolenie Millenialsów, do których w większości przypadków nie trafia już klasyczna forma reklamy.

 

Jeśli chcesz więc pokazać w sieci ludzką twarz swojego biznesu, możesz zacząć stosować je w komunikacji z internautami na takich portalach jak Facebook, Twitter, czy Instagram.

 

Emoji możesz dodawać oczywiście w swoich postach i reklamach. Wykorzystuj je jednak także w komentarzach, gdy udzielasz odpowiedzi fanom Twojego fanpage’a. Poza tym w przypadku niektórych wpisów warto rozbudować je o dodatkowe informacje takie jak, „Jak się czujesz?”, czy „Co robisz?”, np. „w obliczu wyzwania”, czy „w świątecznym nastroju”.

 

Na Facebooku do wykorzystania masz więc klasyczne emoji, reakcje, jak również szeroki wybór naklejek, które są jeszcze bardziej rozbudowaną formą emoji.

 

Twitter

Jeśli wierzyć statystykom od 2014 roku na Twitterze pojawiło się ponad 110 miliardów emoji! Nie ma w tym jednak nic dziwnego, skoro do wykorzystania mamy tu tylko 140 znaków na post, a emoji pozwalają przy pomocy jednego lub kilku obrazków powiedzieć praktycznie wszystko. Twittując możesz więc znacząco poszerzyć swoją wiadomość nie przekraczając limitu znaków.

 

Poza tym dostępne są tu także hashtagi opatrzone dedykowanymi im emoji, które jeszcze bardziej przykuwają uwagę użytkowników serwisu.

 

Instagram

Choć portal ten służy przede wszystkim do udostępniania zdjęć, nie sposób nie zauważyć, że chociażby w komentarzach królują emoji. Oczywiście także i na Instagramie w opisie do dodawanego przez nas zdjęcia możemy wykorzystać kolorowe symbole. Ciekawostką wynikającą zapewne ze specyfiki tego serwisu jest ponadto fakt, że wiele znanych firm udostępniło tu paczki własnych emoji nawiązujących do ich branda, czy innych elementów identyfikacji wizualnej.

 

Jeśli chcesz poprawić odbiór swojej firmy w sieci i zbliżyć się do swoich odbiorców poprzez stosowanie emoji, musisz pamiętać, by dostosować ich ilość, ale i rodzaj wykorzystywanych symboli do grupy docelowej. Tak jak stosujemy różne style wypowiedzi, tak i stosowanie emoji powinno odpowiadać naszym odbiorcom. Zanim więc na dobre wnikniesz w świat kolorowych buziek i innych symboli, warto dokonać analizy, czy i w jaki sposób wykorzystują je nasi odbiorcy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 09.02.2017 Wbrew pozorom większość błędów popełnianych przez ludzi w większych firmach wynika z nieprawidłowej komunikacji, a nie z braków w wiedzy pracowników. Ktoś czegoś nie przekaże, nie powiadomi o zmianie planów i nagle okazuje się, że nasza praca idzie na marne, bo nie dotarła do nas istotna informacja. Google proponuje rozwiązanie – G Suite, będący kontynuacją Apps for Work, który ma na celu poprawienie komunikacji w firmach, szkołach i organizacjach non-profit. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 14.02.2017 „Jak pozbyć się plamy z wina, Siri?” Jeszcze niedawno zadawanie swojemu telefonowi na głos pytań mogłoby zostać wzięte za objaw szaleństwa. Nie teraz – w związku ze wzrostem popularności metody wyszukiwania głosowego na ulicach coraz częściej możemy spotkać osoby dyskutujące ze swoimi smartfonami. Czy głosowe komendy mają szanse wyprzeć tradycyjne stukanie w klawiaturę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 16.01.2017 Świat, w którym komputery i roboty zaczynają zastępować człowieka w myśleniu czy wykonywaniu podstawowych czynności kiedyś należały jedynie do świata filmów science fiction. Ale czy nadal tak jest? Coraz większe zastosowanie sieci neuronowych, czyli rodzaju sztucznej inteligencji sprawia, że fantastyczne wizje reżyserów mogą stać się… rzeczywistością. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700