Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 25.01.2017

Emoji – ludzka twarz biznesu

Najpopularniejszym słowem w 2015 roku według Oxford Dictionaries było… emoji, a dokładniej buźka płacząca ze szczęścia. Skoro, jak widać, piktogramy – następcy tekstowych emotikonów na dobre zadomowiły się w języku internautów, w tym przede wszystkim użytkowników urządzeń mobilnych, może warto byłoby wykorzystać ich siłę w marketingu?

 

„Więcej niż tysiąc słów” – Emoji

 

Jedno emoji może wyrazić więcej emocji niż często niejedno słowo. Pozwalają w łatwy i szybki sposób, a przy tym zdecydowanie precyzyjniej niż słowa określić nasze uczucia w stosunku do opisywanej sytuacji, przeczytanej treści, czy naszego rozmówcy bądź innego uczestnika dyskusji. Poza tym są po prostu ciekawsze i łatwiejsze w interpretacji niż emotikony stworzone, ale i wyświetlane przy pomocy znaków tekstowych.

 

Na tę chwilę aż 92% internautów doceniło już funkcjonalność emoji i chętnie wykorzystuje je w prywatnych wiadomościach, jak również w postach i komentarzach na różnych portalach społecznościowych. W stosowaniu tych kolorowych i często zabawnych symboli zdecydowanie wygrywają Panie – 78% kobiet dodaje je do swoich wiadomości i postów nawet kilka razy w tygodniu. Panowie są bardziej powściągliwi i „tylko” 60% mężczyzn tak często stosuje w komunikacji emoji.

 

Warto przy tym wspomnieć, że emoji bywają już nie tylko dodatkiem wyrażającym nasze emocje, lecz pozwalają także skutecznie przekazać cały komunikat. Przykładem może być tu np. post szkockiego tenisisty Andy’ego Murray’a udostępniony na Twitterze. Czy domyślasz się, co chciał przekazać.

 

Emoji w marketingu

 

Posty, jak i reklamy zawierające emoji dużo łatwiej zapadają w pamięć. Sprawiają także, że odbiorcy takich komunikatów czują, że udostępniająca je firma, jest nie tylko bardziej „ludzka”, ponieważ mówi ich „językiem”, ale i dba o swoich klientów. W związku z tym nie powinno nikogo dziwić, że posty zawierające emotikony lub emoji bardziej angażują swoich odbiorców i np. na Facebooku mają aż o 57% więcej polubień.

 

Nie zapominajmy przy tym, że emoji stosuje przede wszystkim pokolenie Millenialsów, do których w większości przypadków nie trafia już klasyczna forma reklamy.

 

Jeśli chcesz więc pokazać w sieci ludzką twarz swojego biznesu, możesz zacząć stosować je w komunikacji z internautami na takich portalach jak Facebook, Twitter, czy Instagram.

 

Emoji możesz dodawać oczywiście w swoich postach i reklamach. Wykorzystuj je jednak także w komentarzach, gdy udzielasz odpowiedzi fanom Twojego fanpage’a. Poza tym w przypadku niektórych wpisów warto rozbudować je o dodatkowe informacje takie jak, „Jak się czujesz?”, czy „Co robisz?”, np. „w obliczu wyzwania”, czy „w świątecznym nastroju”.

 

Na Facebooku do wykorzystania masz więc klasyczne emoji, reakcje, jak również szeroki wybór naklejek, które są jeszcze bardziej rozbudowaną formą emoji.

 

Twitter

Jeśli wierzyć statystykom od 2014 roku na Twitterze pojawiło się ponad 110 miliardów emoji! Nie ma w tym jednak nic dziwnego, skoro do wykorzystania mamy tu tylko 140 znaków na post, a emoji pozwalają przy pomocy jednego lub kilku obrazków powiedzieć praktycznie wszystko. Twittując możesz więc znacząco poszerzyć swoją wiadomość nie przekraczając limitu znaków.

 

Poza tym dostępne są tu także hashtagi opatrzone dedykowanymi im emoji, które jeszcze bardziej przykuwają uwagę użytkowników serwisu.

 

Instagram

Choć portal ten służy przede wszystkim do udostępniania zdjęć, nie sposób nie zauważyć, że chociażby w komentarzach królują emoji. Oczywiście także i na Instagramie w opisie do dodawanego przez nas zdjęcia możemy wykorzystać kolorowe symbole. Ciekawostką wynikającą zapewne ze specyfiki tego serwisu jest ponadto fakt, że wiele znanych firm udostępniło tu paczki własnych emoji nawiązujących do ich branda, czy innych elementów identyfikacji wizualnej.

 

Jeśli chcesz poprawić odbiór swojej firmy w sieci i zbliżyć się do swoich odbiorców poprzez stosowanie emoji, musisz pamiętać, by dostosować ich ilość, ale i rodzaj wykorzystywanych symboli do grupy docelowej. Tak jak stosujemy różne style wypowiedzi, tak i stosowanie emoji powinno odpowiadać naszym odbiorcom. Zanim więc na dobre wnikniesz w świat kolorowych buziek i innych symboli, warto dokonać analizy, czy i w jaki sposób wykorzystują je nasi odbiorcy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 09.02.2017 Wbrew pozorom większość błędów popełnianych przez ludzi w większych firmach wynika z nieprawidłowej komunikacji, a nie z braków w wiedzy pracowników. Ktoś czegoś nie przekaże, nie powiadomi o zmianie planów i nagle okazuje się, że nasza praca idzie na marne, bo nie dotarła do nas istotna informacja. Google proponuje rozwiązanie – G Suite, będący kontynuacją Apps for Work, który ma na celu poprawienie komunikacji w firmach, szkołach i organizacjach non-profit. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 14.02.2017 „Jak pozbyć się plamy z wina, Siri?” Jeszcze niedawno zadawanie swojemu telefonowi na głos pytań mogłoby zostać wzięte za objaw szaleństwa. Nie teraz – w związku ze wzrostem popularności metody wyszukiwania głosowego na ulicach coraz częściej możemy spotkać osoby dyskutujące ze swoimi smartfonami. Czy głosowe komendy mają szanse wyprzeć tradycyjne stukanie w klawiaturę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 16.01.2017 Świat, w którym komputery i roboty zaczynają zastępować człowieka w myśleniu czy wykonywaniu podstawowych czynności kiedyś należały jedynie do świata filmów science fiction. Ale czy nadal tak jest? Coraz większe zastosowanie sieci neuronowych, czyli rodzaju sztucznej inteligencji sprawia, że fantastyczne wizje reżyserów mogą stać się… rzeczywistością. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700