Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:55 min Ikona Sunrise System 02.10.2018

Internauci różnią się swoim stosunkiem do emoji. Są tacy, którzy ograniczają się tylko do wysyłania uśmiechów 🙂, smutku 🙁 i całusów :*, a są też tacy, którzy korzystają z bogactwa symboli i potrafią wysyłać skonstruowane z nich całe komunikaty. Jedno jest pewne – są tak powszechne, że nie można przejść obok nich obojętnie. Neil Patel, przedsiębiorca i bloger zajmujący się tematyką optymalizacji konwersji i marketingiem, wysnuwa wniosek, że komunikacja z użyciem emoji może wspomóc poprawę współczynnika klikalności CTR.

 

Czym jest CRT?

CTR, czyli Click-Through Rate, to mierzony w procentach stosunek pomiędzy wyświetleniami a liczbą kliknięć w link lub reklamę. Im wyższy CTR, tym wyższa klikalność treści bądź reklam, co może oznaczać, że internauci uznają je za przydatne. Neil Patel podpowiada, jak używać emoji, aby zwiększać współczynnik CTR. Oczywiście pozostaje to wciąż bez wpływu na pozycjonowanie samej strony, choć sądząc po popularności emotikon niewykluczone, że wkrótce staną się one elementem również dla fraz wpisywanych w wyszukiwarkę. To już jednak temat na inny artykuł.

 

Poczuj emocje 

Wracając do CTR. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie – jak ja sam/sama odbieram treści opatrzone emotikonami? W jakie nagłówki klikam chętniej i w jakich okolicznościach? Jakie wrażenie pozostawia na mnie artykuł na stronie czy blogu z emoji, a jakie ten bez nich? Może się okazać, że spore grono z was świadomie lub podświadomie woli treści z emotikonami! Chętniej klikamy w nagłówki z „uśmiechem”, zostawiamy reakcje pod postami wzbogaconymi o emoji, a strona internetowa, w której pojawiają się emotikony wydaje nam się bliższa i bardziej przystępna. Emoji sprawiają, że od razu mamy wrażenie, że po drugiej stronie monitora siedzi człowiek z krwi i kości, który dobrze wie, co czuje jego odbiorca/fan/potencjalny klient. Macie tak? 😉

 

Wyróżnij się wśród konkurencji

Emotikony to świetne narzędzie do wyróżnienia się w zalewie informacji. W całej palecie symboli znajdziemy odpowiednie na każdą okazję i (prawie) dla każdej branży. Można stosować je również w tych poważnych i bardziej wymagających, takich jak choćby zdrowie czy medycyna. Mamy tu m.in. emoji z sylwetką lekarza i pielęgniarki, symbole strzykawek, pigułek, szpitala itp. Wstawiając emotikon do postów w mediach społecznościowych czy w nagłówku newslettera zwiększamy szansę na przykucie uwagi odbiorcy i kliknięcie w załączony link.

Przychylniej na emotikony powinni spojrzeć także właściciele firm z korzystający z aplikacji mobilnych. Statystyki przywoływane przez Neila Patela wskazują, że powiadomienia push wzbogacone o emoji są otwierane o kilkadziesiąt procent częściej niż te, w nagłówku których znajduje się sam tekst.

 

Skracaj treść!

Jest jeszcze jedna zaleta wynikająca ze stosowania emotikon. Pozwalają one na skrócenie treści! Pomyśl, o ile łatwiej będzie ci zmieścić treść do przekazania w niewielkim oknie reklamy, powiadomienia w aplikacji czy poście w social media do poziomu wyświetlania, jeżeli posłużysz się czytelnymi symbolami! Nie będziesz już musiał martwić się, że post nie wyświetla się w całości lub że nie masz pomysłu na ciekawe CTA. Uśmiechnięta minka z puszczonym oczkiem to wskazówka, że w treści kryje się sekret wart odkrycia. Impuls do kliknięcia pojawia się sam!

 

Emoji a SEO

Jak już wspomniano, póki co trudno mówić o wpływie emoji na pozycjonowanie. Jednak, jak zaznacza przywoływany Neil Patel, zwiększony CTR może wspierać strategię SEO. Dodanie emoji do meta title może przyczynić się do uzyskiwania wyższych pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.

Podsumowanie

Nawet jeżeli emoji nie będą stanowiły dla ciebie wsparcia w pozycjonowaniu, możesz spróbować wdrożyć je dla zwiększenia klikalności lub zaangażowania osób obserwujących twoje profile w social media. Z pewnością zauważysz różnicę. Chcąc pójść o krok dalej możesz też dodać emotikony do treści na stronie bądź w wiadomościach wysyłanych przez chat-bota. Ikony emoji mają potencjał, który niewątpliwie pomoże ci zwiększyć popularność marki w sieci, a to rzecz równie cenna, co miejsce w TOP10.

Źródła: Quicksprout; doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:45 min 15.10.2018 Jesteś prawnikiem i nie wiesz, jak wypromować swoją stronę internetową, a tym samym swoją działalność? Obawiasz się, że zakaz reklamy całkowicie ogranicza Twoje działania w tym zakresie? A może po prostu interesujesz się zagadnieniem pozycjonowania branż z zakazem reklamy? Mamy dobrą wiadomość – istnieją sposoby, które pomogą wyróżnić się na tle konkurencji. I my te sposoby doskonale znamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:50 min 29.10.2018 Gdybyśmy zapytali was o to, jakie strony internetowe są najlepsze, pewnie odpowiedzielibyście, że nie tylko te o interesującej grafice, ale przede wszystkim takie, z których korzysta się szybko i wygodnie. UX (user experience) i UI (user interface) to ważne elementy wpływające na komfort internautów. Sprawdźcie, na czym polegają UX i UI oraz w jaki sposób mogą być one wsparciem dla SEO? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:35 min 14.09.2018 Razem łatwiej? Oczywiście! Ta zasada odnosi się nie tylko do relacji międzyludzkich, ale i do innych aspektów życia. Wszak, nie od dziś wiadomo, że wspólnymi siłami łatwiej osiągnąć sukces. Tak jest także w przypadku działań PR (public relations) oraz SEO (serach engine optimization)... Wbrew pozorom nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Jednak z ich związku mogą zrodzić się same korzyści. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700