Internet jest pełen treści. Czy to oznacza, że już nie ma sensu inwestować w kolejne? Wręcz przeciwnie! Contentu nigdy za wiele, pod warunkiem że jest to content wartościowy. Dlatego warto wskoczyć na wyższy level i zaoferować odbiorcom ekskluzywne materiały o ogromnej wartości merytorycznej. Należą do nich e-booki, czyli cyfrowe książki napisane przez specjalistów z danej branży.
W dobie postępującej cyfryzacji coraz chętniej sięgamy po elektroniczne wersje książek i inne materiały, które możemy przeglądać na smartfonie, tablecie czy innym urządzeniu. W ten trend doskonale wpisują się e-booki, czyli elektroniczne książki. Najczęściej są one dostępne w dokumencie PDF do pobrania w zamian za dokonanie opłaty czy zostawienie adresu e-mail lub numeru telefonu.
Jak wygląda e-book? Elektroniczne książki mogą mieć różną zawartość. Jednak obowiązuje ogólny schemat, który czyni te materiały wartościowymi oraz atrakcyjnymi dla odbiorców. To przede wszystkim unikalny, wysokiej jakości, merytoryczny tekst oraz nienachalna, miła dla oka oprawa graficzna. Równie ważne są takie elementy, jak: spis treści, numeracja stron, biografia autora/autorów.
Użytkownicy sieci czują już przesyt treściami, które niewiele się od siebie różnią. Potrzebują czegoś z efektem WOW, konkretnych przekazów i odpowiedzi na ich pytania oraz podpowiedzi rozwiązań ich problemów. I tutaj wkraczają treści eksperckie, ale napisane w lekkim stylu i językiem zrozumiałym dla laików. A to wszystko okraszone czytelnymi wykresami i atrakcyjnymi grafikami.
E-booki to bardzo ważny element strategii marketingowej firmy. Te cyfrowe książki mogą przybliżyć Cię do osiągnięcia założonych celów biznesowych. W jaki sposób?
Ten format treści jest szczególnie pożądany przez użytkowników. Oto kilka najważniejszych zalet e-booków z punktu widzenia nie autora, a odbiorcy:
OK, wiesz już, co to jest e-book i dlaczego jest ważny dla rozwoju Twojego biznesu. Teraz czas na wskazówki, które pomogą Ci stworzyć naprawdę dobry content premium w tej formie.
Współcześni użytkownicy sieci są z każdej strony atakowani różnymi treściami. Trzeba wkładać coraz więcej wysiłku w to, żeby stworzyć content, który będzie miał dla odbiorców realną wartość i który faktycznie wpłynie pozytywnie na rozwój marki i osiągnięcie celów biznesowych. Dobrym rozwiązaniem jest opublikowanie e-booka, który będzie perfekcyjny pod względem merytorycznym oraz wizualnym. Jak to zrobić? Najważniejsze wskazówki omówiliśmy w tym artykule. Pozostaje nam tylko życzyć Ci powodzenia i owocnej pracy nad własnym e-bookiem.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: