Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 27.06.2008

Rozwój Sieci pozwolił na rozwój wielu form ludzkiej aktywności w innych dziedzinach. Wraz z rozwojem Internetu narodziło się dziennikarstwo obywatelskie. To w sieci można bez większych przeszkód upowszechnić własne teksty, a tym samym zabrać głos w ważnych sprawach. Bo tworzyć dla użytku społecznego mogę nie tylko dziennikarze. Portale internetowe pozwalają na współtworzenie treści zawartych na serwisach bez względu na rodzaj „uprawianego” zawodu. Wiesz o czymś? Możesz przekazać istotne informacje, podzielić się wiedzą? Napisz do nas. Mniej więcej takie hasła przyświecają serwisom dziennikarstwa obywatelskiego. Oczywiście muszą one przejść selekcje, czyli muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

W Polsce najpopularniejszymi serwisami dziennikarstwa obywatelskiego są: Wiadomości 24.pl, Interia360.pl, iThink.pl, Salon24.pl, Artelis.pl.

    Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Kto najczęściej odwiedza serwisy dziennikarstwa obywatelskiego?

 

Najczęściej są to osoby zamieszkujące obszary wiejskie lub mieszkające w małych miastach. Ponadto badania wskazują, że najpopularniejszą grupą wiekową odwiedzających takie serwisy są emeryci i renciści (affinity index – 138,75), zaraz po nich klasyfikują się specjaliści i osoby uprawiający wolny zawód (affinity index – 137,93) oraz urzędnicy i pracownicy administracji (affinity index – 129,99). Najpopularniejsze województwa to kolejno: województwa opolskie, śląskie i wielkopolskie. Badania wskazują na ciągły wzrost odwiedzalności tego typu serwisów:

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Dziennikarstwo obywatelskie daje szanse na podzielenie się najbardziej aktualnymi informacjami – na bieżąco z każdego miejsca. Zalety dziennikarstwa obywatelskiego to przede wszystkim szybkość reakcji. W rzeczywistości osoby będące na bieżąco w danym temacie, przy zaistniałej sytuacji, samym centrum działań, mogą być najlepszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Oczywiście teksty wysyłane przez nadawców informacji są sprawdzane przed publikacją. Dla piszących teksty jest to ograniczenie ich swobody myślenia i wyrażania się, ale dla odbiorcy jet to gwarancja na to, że publikowane teksty są umieszczane po sprawdzeniu ich merytorycznej zawartości.

Źródło: gamius.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 17.07.2008 Przedsiębiorstwa oraz instytucje czeka spore ułatwienie w postaci elektronicznego podpisu! To prawdziwa rewolucja, które pozwoli wykorzystać potencjał tkwiący w Sieci. Jest wyjściem nie tylko wygodnym, ale także pozwalającym na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Takie rozwiązanie pozostaje też w zgodnie z trendem ekologicznym. Jak wiele firm przyklaskuje takiemu rozwiązaniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 24.07.2008 Marketing szeptany to wcale nie podstęp, ale umiejętne wykorzystanie cennych zasobów, jakie tkwią w budzeniu miłych skojarzeń. Im więcej dobrego myślimy o danej marce, tym chętniej po nią sięgamy. A nie ma nic lepszego, jak rekomendacja kogoś, komu ufamy lub z czyim zdaniem się liczymy. Szept w Internecie również jest możliwy - trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 11.06.2008 Konkurencja nie śpi. Dlatego nie jest łatwo wybić się na rynku i utrzymać pozycję lidera w branży. Myślicie, że wystarczy kosztowna kampania reklamowa? Otóż nie. Zamiast inwestować w jednorazowe akcje, warto postawić na długofalowe działania – budowanie świadomości marki w umysłach dotychczasowych, ale i potencjalnych klientów. Jak zatem wyróżnić firmę na tle innych? My stawiamy na e-branding. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700