Zapewne wiele razy zastanawialiście się, kto stoi za sukcesem Waszej strony internetowej w sieci. Kim jest tajemniczy pozycjoner, który zna się na wszystkim? Odpowiedź jest krótka – to specjalista SEO, który nieustannie analizuje, planuje, optymalizuje, monitoruje, a na końcu jeszcze przedstawi wyniki prac nad pozycjonowaniem strony internetowej. Istny człowiek orkiestra!
Zapraszamy do ekspresowego zapoznania się z dniem z życia pozycjonera. Pamiętajcie, każdy dzień zaczynamy od smacznej i świeżo mielonej kawy.
Analityk z wiedzą SEO i doświadczeniem nie boi się żadnych wyzwań i fraz – od kosmetyków naturalnych, przez projektowanie wnętrz po frezowanie CNC – przerobił już wszystko, łącznie z setkami witryn konkurencji. Znajdzie najmniejszy błąd na stronie, prześwietli treści i zaplanuje konkretne działania.
To wszystko przyda się we wdrożeniu niezbędnych zmian na stronie. Zmiany możemy podzielić na te, które bezpośrednio wpływają na wygląd, treści i UX strony, jak i te, które działają od zaplecza strony i stanowią optymalizację techniczną pod kątem wyszukiwarek internetowych.
To najlepsza pora na chwilę oddechu i przegląd prasy. SEO to branża bardzo dynamiczna i stale rozwijająca się. Każdego dnia zmieniają się algorytmy i warto śledzić popularne blogi oraz komunikaty ze strony Google. Pozycjonowanie wymaga ciągłych zmian i konieczność dopasowania do najnowszych trendów.
Specjalista ds. pozycjonowania doskonale zna najpopularniejsze serwisy od Google jak Search Console, Analytics czy Planer Słów Kluczowych. Na co dzień dostępnych jest także wiele użytecznych programów oraz narzędzi SEO jak Ahrefs, Senuto, Screaming Frog czy Semstorm.
Budowanie relacji z Klientem to klucz do sukcesu kampanii. To nie tylko przedstawienie strategii promocji i raportów z wykonanych prac. To także wzajemna edukacja oraz współpraca. Specjalista SEO próbuje poznać potrzeby Klienta, jak i docelowych użytkowników pozycjonowanej witryny. Na podstawie uzyskanej wiedzy skuteczniej planuje i osiąga zbieżne cele.
A może chwila oddechu? Nic z tego – to nie czas na odpoczynek. Wykonana analiza i optymalizacja to fundament działań w obrębie witryny.
Wszystkie wprowadzone zmiany wymagają stałego monitorowania efektów, które czasami wymuszają zmianę strategii czy obranie nowych kierunków rozbudowy serwisu. Pozycjonowanie to czasochłonny i ciągły proces wymagający nieustannych zmian. W wyniku tego specjalista SEO zaczyna i kończy dzień analizą – planuje kolejne prace i koryguje strategię promocji na podstawie uzyskanych wcześniej efektów.
Najważniejsza jest determinacja i chęć nauki. Nie musisz uzyskać czarnego pasa z wszystkich wyżej wymienionych umiejętności. Najważniejsze są umiejętności analityczne i chęć zdobycia wiedzy z zakresu SEO. Nad pozycjonowaniem strony w Google pracuje cały sztab ludzi oraz narzędzi wspomagających cały proces. Są tam specjaliści SEO, copywriterzy, analitycy danych, wdrożeniowcy czy webdeveloperzy.
Chcesz wiedzieć więcej już dzisiaj? Dołącz do kursu na specjalistę SEO organizowanego przez renomowaną szkołę IT – Coders Lab. Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko jedna córka i jedna żona. Liczby to cały jego świat.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: