Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 07.03.2016

Dostosowałeś swoją stronę do urządzeń mobilnych? Nie? To czas najwyższy!

Odkąd technologie mobilne weszły na rynek i zaczął się ich ekspansywny rozwój, regularnie sporządzane są  raporty, które sprawdzają ich udział w rynku urządzeń pozwalających na surfowanie po sieci. Jedno z nich, którego autorem jest branżowy portal Mobirank wskazuje, na fakt, że  niespełna 60% Polaków w wieku 15+ posiada smartfona. Innymi słowy w kieszeniach naszych rodaków znajduje się niemal 19 milionów tego typu urządzeń.

 

Należy wziąć pod uwagę, że to badanie przy współpracy z TNS Polska realizowane było w połowie 2015. Prognozy na połowę 2016 wskazują na wzrost o 6%, a więc ilość smartfonów wzrośnie do 21 milionów. Tendencję o podobnie dynamicznym wzroście obserwujemy na całym świecie. Według powszechnie dostępnych w Internecie danych 3 na 4 mieszkańców krajów Europy Zachodniej (Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania) surfuje po Internecie za pośrednictwem smartfona. Z jeszcze większym odsetkiem podobnie zachowujących się internautów można spotkać się chociażby w Korei Południowej czy Japonii.

 

Mobilegeddon

 

Wszystkim osobom z branży marketingu internetowego nie umknął fakt, że z dniem 21 kwietnia 2015 roku Google wprowadził nowy określany „mobile-friendly” algorytm wyszukiwania, który ma podnieść ranking stron przyjaznych urządzeniom mobilnym. Z pewnością jest to pochodna dynamicznie rosnącego trendu korzystania z wyszukiwarek mobilnych, na największym rynku Google a więc w USA.

 

Poniższa statystyka pokazuje ilość wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, jednak obejmuje ona również takie narzędzia jak Yahoo czy Bing. Wiele przeprowadzonych badań wskazuje na fakt, że wyszukiwania mobilne przy pomocy samego Google w krajach wysoko rozwiniętych, jak państwa Europy Zachodniej czy Azji Południowej znacznie przekraczają 50%.

 

Jak widać na załączonym obrazku w ciągu dwóch lat, udział mobilnych wyszukiwarek w rynku znacznie się zwiększył. I pomimo, że przez cały 2015 roku zachowywał niezmienny poziom 45%, a na koniec nawet spadł do 43%, nie ma najmniejszych powodów aby nie przypuszczać, że w 2016 roku przekroczy próg 50% wszystkich wyszukiwań. Zaznaczę ponownie, że w badaniu realizowanym przez portal Statisa brane pod uwagę są wszystkie wyszukiwarki, a więc Google, Bing i Yahoo.

 

Marketingowy alarm

 

Dobra, statystyki statystykami, na ich temat w przeszłości powstało wiele ciekawych stwierdzeń, które z pewnością zna każdy czytający niniejszy artykuł. Abstrahując od ich stereotypowej wiarygodności, te, które dotyczą technologii mobilnych mają swoje ewidentne przełożenie na rzeczywistość.

 

Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje zarówno przedsiębiorstwa, które chcą (w zasadzie to nie mają wyjścia) reklamować się w Internecie, jak i te podmioty, które im tego rodzaju usługi zapewniają, jeżeli jeszcze się nie przystosowały do nowej rzeczywistości, to jest to dla nich ostatni dzwonek na zmianę orientacji w działaniach marketingowych. Już wkrótce tworzenie strony internetowej będzie zaczynało się od dostosowania jej do platform mobilnych, a także wymagań wyszukiwarek, które na nich funkcjonują.

 

Zważając na fakt, że za pośrednictwem tabletu czy smartfonu wykonujemy także szereg innych czynności, a także możliwość obsługiwania wielu innych urządzeń i systemów w naszym domu, możemy dojść do wniosku, że faktycznie samo pojęcie Mobilegeddonu powinno mieć znacznie szerszy kontekst.

 

Quo vadis?

 

Oczywiście biorąc pod uwagę jakie rozwiązania dają komputery stacjonarne w zakresie programowania czy też tworzenia treści, nie należy spodziewać się zbyt szybkiego wypierania ich z rynku przez rozwiązania mobilne. Jednak branża ta rozwija się na tyle dynamicznie, że trudno przewidzieć dalszy rozwój sytuacji.

 

Równie prawdopodobna jest możliwość, że w niedługim czasie komputery stacjonarne czy też laptopy skończą jako udoskonalone maszyny do pisania lub też urządzenia wykorzystywane tylko przez specjalistów od grafiki, programowania czy tworzenia treści. Do przeglądania Internetu, rozrywki, planowania, aktywności, sterowania wieloma codziennymi czynnościami będą służyły tylko smartfony i tablety. Lub też ich następcy o nowych, nieznanych nam jeszcze nazwach.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Z życia firmy Ikona 00:00 min 01.04.2016 Konie z mozołem ciągną samolot, kury trzepoczą nad głowami pasażerów, a ci ostatni jak niby nic grają na kumuzie. Gdybym wiedzę o Azji Centralnej czerpał z „Borata” z pewnością tak wyobrażałbym sobie lot do Biszkeku. Ale kiedy zobaczyłem, jak opatulona w chustę i pamiętająca jeszcze Wielką Wojnę Ojczyźnianą współpasażerka próbuje zrobić sobie selfie – to wiedziałem, że tak naprawdę lecę bliżej niż dalej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.05.2016 Użytkownicy Twittera wychodzą poza Internet! Coraz częściej organizowane są spotkania nazywane przez wszystkich tweetupami, czyli nieformalnymi spotkaniami „ćwierkających” użytkowników. Są one coraz częściej organizowane w różnych miastach Polski, a także wykorzystywane jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim wirtualni znajomi mogą w końcu spotkać się również w realnym świecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W ciągu każdej godziny umiera dziś 428 użytkowników Facebooka. Portale www licytują się na nagłówki o jak największej ilości ofiar, a internauci z powodzeniem fabrykują informacje o odejściu wciąż żyjących osób. Brutalne filmy i gry sprawiają zaś, że wytworzyło się ciche przyzwolenie na traktowanie tragicznych wieści jako swoistych ciekawostek. Czy oswojenie śmierci w cyfrowym świecie, i to na tym najbardziej osobistym poziomie, jest w ogóle możliwe? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700