Doodle to nic innego jak logo Google po tuningu! To zabawna, zaskakująca, spontaniczna wersja klasycznego „Google”, która ma upamiętniać święta, rocznice, czy cenione osobistości: artystów, pionierów lub naukowców. Zmiana logo marki to ryzykowne posunięcie, ale nie dla Google! Marka o tak ugruntowanej pozycji na całym Świecie może sobie na to pozwolić wiele razy w ciągu roku.
Pierwsze Doodle powstało przypadkowo. Założyciele Google, Larry Page i Sergey Brin w 1998 r. wzięli udział w festiwalu Burning Man na pustyni Nevada. Postanowili powiadomić o tym szerszą rzeszę ludzi poprzez umieszczenie w drugim „o” logo wyszukiwarki znaku graficznego festiwalu.
Od 2000 roku doodle stało się nieodłącznym elementem strony głównej wyszukiwarki przy wartych upamiętnienia okazjach. Od tamtego czasu z prostych grafik ewoluowały nawet do interaktywnych gier i zabaw, jak np. doodle z okazji 30. rocznicy wynalezienia Pac-Mana.
Od niedawna ekipa Doodle angażuje także w tworzenie nowych grafik samych użytkowników organizując coroczny konkurs o nazwie „Doodle 4 Google”. Uczniowie szkół mogą popuścić wodze fantazji i, a zwycięski doodle ozdobi stronę główną wyszukiwarki wybranego dnia. W 2012 roku do zabawy dołączyła również Polska. Zwycięski projekt wykonał 10-latek z Budzynia. Praca zatytułowana „Pozdrowienia z Polski…” pojawiła się na stronie Google.pl 8 czerwca 2012 r., w dniu inauguracji Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Tegoroczną amerykańską edycję konkursu wygrała praca zatytułowana „My Best Day Ever…” wykonana przez Sabrinę Brady, która na 18 miesięcy została rozdzielona z ojcem wysłanym na misję do Iraku.
Co roku doodle upamiętnia np. Dzień Niepodległości Polski.
Doodle jest tylko jednym z wielu kreatywnych pomysłów, które czynią z Google giganta nie do pobicia. To ogromne przedsiębiorstwo wie, jak działać, aby zjednać sobie sympatię użytkowników. Innowacyjne rozwiązania to efekt pracy tysięcy starannie dobranych Googlersów. Zespół tworzący doodle wyznał, że stworzenie trafnej grafiki zajmuje czasem nawet kilka tygodni (sic!). Za to efekt porusza nawet najtwardsze serca!
Źródła: Google.com/doodle, Natablicy.pl.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: