Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:30 min Ikona Sunrise System 31.07.2017

Przyznaj się – nie raz otwierając wyszukiwarkę Google, miałeś nadzieję, że i tym razem zobaczysz charakterystyczne logo giganta z Mountain View w przerobionej odsłonie. Mowa oczywiście o Google Doodle, które swoim wyglądem oraz skrytym w nich przekazem potrafią wywołać uśmiech, wzruszyć bądź skłonić do przemyśleń użytkowników wyszukiwarki na całym świecie. Ale czym właściwie są słynne Doodle, skąd się wzięły oraz jaką pełnią funkcję? Zapraszamy w podróż z Google Doodle!

 

Początki Google Doodle

 

Jak się okazuje pierwszy doodle był pewnego rodzaju dowcipem założycieli wyszukiwarki. W roku 1998 twórcy Google (Sergey Brin i Larry Page) postanowili wybrać się na, mający miejsce w Nevadzie, festiwal Burning Man i chcieli w żartobliwy sposób podkreślić swoją nieobecność w biurze. W tym celu poddali przeróbce słynne logo Google, umieszczając za drugą literą „o” postać będącą symbolem tego festiwalu.

Mimo tego, że pierwszy doodle wyszukiwarki był bardzo prosty stał się inspiracją do tworzenia nowych grafik, które mogłyby stać się ozdobą firmowego logo.

 

Czym w ogóle są Google Doodle?

 

Jak piszą ich twórcy – doodle (które widzimy czasem w logo wyszukiwarki Google), to obrazki, animacje, a nawet filmy lub mini-gierki. Mają na celu podkreślenie ważnych dat, takich jak święta, rocznice czy istotne wydarzenia. Mogą także służyć do uczczenia pamięci naukowców, bohaterów lub artystów. I tak widzieliśmy na przykład doodle z okazji 25 rocznicy pierwszych wolnych wyborów w Polsce, grafikę z okazji przesilenia letniego czy też mini-grę z okazji 30 rocznicy powstania gry PAC-MAN.

 

Warto podkreślić, że tworzone doodle różnią się we wszystkich krajach. Oznacza to, że te wyświetlane w Polsce z okazji np. święta narodowego, nie będą wyświetlały się w innych krajach. Niekiedy natomiast  mamy do czynienia z grafikami, które swoim zasięgiem obejmuję wiele krajów. Archiwum wszystkich przygotowanych dotąd doodli znajdziesz w DOODLES. Po kliknięciu w konkretny obrazek zobaczysz jaki był jego zasięg, a w przypadku ważniejszych wydarzeń – dowiesz się także, jaka jest jego historia.

 

Kto tworzy Google Doodle?

 

Twórcą zmian wprowadzanych w logo Google jest specjalny zespół, składający się z artystów, rysowników oraz programistów, żartobliwie nazywanych przez firmę „doodlerami”. O powstaniu doodli decyduje specjalnie wyznaczona grupa pracowników Google – to oni selekcjonują rocznice i święta, którym będą towarzyszyć doodle. Zasada jest jedna – muszą to być wydarzenia, które odzwierciedlają charakter Google oraz ważne dla firmy wartości.

 

Natomiast jeżeli chodzi o pomysły na same grafiki, to ich autorami są zarówno pracownicy firmy, jak i użytkownicy wyszukiwarki. Ponadto Google co roku organizuje także konkurs dla dzieci Doodle 4 Google, w którym dzieciaki mogą stworzyć własne doodle, zgodne z narzuconym przez firmę tematem przewodnim. Nagrodą jest umieszczenie zwycięskiej grafiki na głównej stronie wyszukiwarki. W 2017 roku temat brzmiał: „Jak widzę przyszłość?”.

Masz ciekawy pomysł na „ozdobienie” logo wyszukiwarki? Możesz go przesłać firmie Google na adres proposals@google.com. Kto wie, może Twoja propozycja przypadnie do gustu doodlerom?

 

Inna twarz znanego logo

 

Doodle, odświeżające wygląd logo Google, często nie tylko śmieszą, ale również przypominają nam o ważnych wydarzeniach oraz uczą. Owszem, nie wszystkie muszą trafiać w nasz gust. Natomiast z pewnością są ciekawym urozmaiceniem naszego codziennego surfowania po sieci.

 

A czy Wy macie swoje ulubione Google Doodle, które zapadły Wam w pamięć?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:35 min 01.08.2017 Codziennie na świecie dochodzi do sytuacji kryzysowych. Katastrofy naturalne, akty terroryzmu czy zamachy w wielu miejscach zdarzają się z dużą częstotliwością. W dzisiejszych czasach zazwyczaj pierwszą rzeczą, po którą sięgamy w niebezpieczeństwie, jest telefon. Świadomi tego pracownicy Google stworzyli Alerty SOS, które mają informować o sytuacji kryzysowej w danym miejscu oraz przekazywać garść wskazówek dla osób znajdujących się w ogniu wydarzeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:50 min 24.11.2017 Jak wiemy opinia opinii nierówna. Jedne są bardziej inne mniej przekonujące albo sprawiają, że stajemy się wręcz podejrzliwi w stosunku do danej firmy. Bez względu jednak na to, jak odbieramy poszczególne recenzje innych Internautów, przy podejmowaniu ostatecznej decyzji, większość z nas szuka ich na jednym lub nawet kilku portalach. Jak to w końcu jest z tymi opiniami? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 13.07.2017 Działania marketingowe obejmują nie tylko te przygotowywane przez markę, ale i użytkowników. Mowa o User Generated Content, a w tym opinie, recenzje bądź zdjęcia, które pokazują stopień zadowolenia użytkowników ze świadczonych przez firmę usług. Jednak najtrudniejszym zadaniem może okazać się nakłonienie ich do zostawienia takiego wpisu - a już najlepiej pozytywnego. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700