Najnowsze „dziecko” Google nosi nazwę Street View ready. To certyfikowany program stworzony dla kamer 360-stopniowych, który obejmuje aż 20 urządzeń, pochodzących od 18 czołowych, światowych producentów (Samsung, Go Pro itd.). Mają one być oznaczone specjalnym logiem aplikacji i umożliwiać bezpośrednie połączenie ze Street View, a tym samym szybkie dodawanie własnych zdjęć.
Użytkownicy będą mogli otrzymać certyfikat w kilku kategoriach, w zależności od posiadanego urządzenia czy aplikacji:
– wirtualna rzeczywistość, czyli VR ready – użytkownicy pomogą stworzyć wirtualne ścieżki za pomocą serii zdjęć 360-stopni. Będą to kamery utrwalające dane o geometrii w formacie XDM.
– Mobile ready – przy użyciu tych kamer można dodawać do Street View zdjęcia bezpośrednio z aplikacji na smartfonie czy tablecie (w ogóle nie potrzebujesz urządzenia stacjonarnego!). Zgodnie z oczekiwaniami to właśnie ten certyfikat ma szansę zdobyć największą popularność – w końcu to przede wszystkim użytkownikom mobilnym najbardziej zależy na oszczędności czasu i wysiłku.
– Workflow ready, obejmujący kamery kompatybilne z wersją Street View przeznaczoną dla komputerów.
– Auto ready, czyli rozwiązanie dla zmotoryzowanych – kamery dostosowane do dodawania zdjęć wykonanych przy użyciu kamer samochodowych (szybkość serii min. 5 kl./s.).
Warto dodać, że pojawienie się nowych funkcji nie będzie miało wpływu na „przywileje” jakie posiadają Rekomendowani Fotografowie (osoby, które dla celów komercyjnych tworzą i wstawiają do Street View zdjęcia na potrzeby np. firm lub restauracji). Google zapewni im w dalszym ciągu np. lepszą widoczność.
Nowości można spodziewać się na rynku już w tym roku, a Mobile ready najwięksi fani nowinek technicznych wypróbowują już teraz. Żeby móc korzystać ze wszystkich dobrodziejstw Street View ready postawcie na urządzenia pochodzące od producentów, takich jak m.in. Sphericam, Z CAM, Insta360, NCTech Ltd, Matterport, Samsung, GoPro, HumenEyesTech., iGuide, GoThrou, Garden Gnome i Panoskin/LCP30.
To proste – wystarczy wyposażyć się w jedną z kompatybilnych kamer i ściągnąć aplikację. W przypadku urządzeń mobilnych ma ona działać zarówno na Androidzie jak i iOS.
Tak więc kamery w dłoń, obrót o 360 i na ulice!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: