Zmiany w wynikach wyszukiwania Google.pl dodatkowo zmotywowały do dodania własnej firmy do darmowej usługi Google Maps. Przedstawiamy zatem, jak łatwo i sprawnie dodać swoją firmę do Map.
Zacznijmy od początku.
Pierwszy krok:
Jeśli nie posiadasz konta Google, załóż je na tej stronie. Po wejściu na stronę wybierz opcje „nie masz konta Google, Stwórz teraz konto”. Podaj swoje dane do logowania, zaakceptuj regulamin i kliknij: stwórz konto Google.
Jeśli posiadasz konto Google i nie dodałeś wcześniej swojej firmy mapy, to… przejdź od razu do kroku drugiego.
Krok drugi:
Wejdź na stronę Google i kliknij w link: „umieść swoją stronę w serwisie Mapy Google”. Po przejściu na stronę Google miejsca (taki napis widnieje u góry strony),
kliknij w dodaj nową firmę,
zapoznaj się z uwagami Google, określ kraj: Polska i dodaj numer telefonu. Następnie kliknij w „znajdź informacje o firmie”. Jeśli Twoja firma nie znajduje się w Mapach (może ktoś wcześniej ją dodawał, może robił to inny pracownik czy firma pozycjonująca Twój serwis), to przejdź teraz do strony, na której, wprowadzając dane, dodasz swoją firmę.
Tutaj umieść wszystkie niezbędne dane o firmie, adres, numery telefonów, kategorie działalności (w postaci słów kluczowych pod pozycjonowanie określających Twoją działalność), opis firmy (najlepiej w postaci zdania) nazwę strony internetowej, godziny pracy, opcje płatności, zdjęcia firmy oraz dodatkowe szczegóły. Warto sumienie i szczerze opisać swoją firmę, czym więcej danych tym lepiej – klient łatwiej znajdzie firmę, więcej się o niej dowie w pierwszym kontakcie po znalezieniu w Internecie.
Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij link „prześlij”. Teraz musisz wybrać drogę weryfikacji podanych informacji.
Dostępne są trzy drogi weryfikacji:
1) telefoniczna – Google zadzwoni na wskazany wcześniej numer i przekaże kod PIN, którym potwierdzisz podane dane.
2) za pomocą wiadomości sms – Google na wskazany numer wyśle wiadomość z kodem PIN
3) pocztówka – otrzymasz pocztówkę z kodem PIN na adres firmy.
W przypadku tej trzeciej opcji czas oczekiwania na kartkę z Google to 2-3 tygodnie. Droga telefoniczna jest krótsza, jednak wymaga uwagi, aby ta wiadomość z Google nie została przeoczona. Nasza rada: wskaż numer telefon komórkowego, do którego masz cały czas dostęp, i który kontrolujesz. Bez obaw, nawet jak podasz swój prywatny numer, to po weryfikacji konta, Google nie będzie Cię dręczyć komunikatami reklamowymi i informacjami o promocjach.
Po określeniu drogi dostarczenia kodu PIN kliknij zakończ. Google odbierze to potwierdzenie jako wstępne zakończenie dodawania firmy i uruchomi procesu weryfikacji Twoich danych.
Po otrzymaniu kodu należy powtórnie zalogować się na konto i w stosownym miejscu wprowadzić PIN. Po poprawnym zatwierdzeniu, konto Twojej firmy będzie aktywne.
Warto dodatkowo zapoznać się z całym zestawem cech i korzyści z posiadania konta w Mapach Google. Warto również już po weryfikacji konta, na bieżąco dodawać nowe treści, pilnować, aby profil był aktualny, z wszystkimi danymi firmy.
Zawsze możesz również skontaktować się z nami, a na pewno pomożemy rozwiązać problemy z Mapami i własnym kontem. Wskażemy również jak w łatwy sposób poprawić widoczność wpisu z Map w wynikach Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: