Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 2:40 min Ikona Michał Maćkiewicz 20.08.2020

Czym są Produkty w Google Moja Firma?

Każdy sklep, zarówno ten stacjonarny jak i internetowy, ma na celu przede wszystkim zainteresowanie potencjalnego klienta swoją ofertą. Najprostszym sposobem, aby to osiągnąć jest atrakcyjne przedstawienie dostępnych towarów. Pomóc może w tym jedna z najnowszych funkcji wprowadzona w panelu Google Moja Firma. Produkty dają możliwość wyeksponowania tych części asortymentu, na których szczególnie nam zależy.

Faza testów nowej opcji rozpoczęła się w pierwszych miesiącach roku 2019. Początkowo Produkty w Google Moja Firma wyświetlały się jedynie w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Ich widoczność w wynikach desktopowych wprowadzono dopiero z czasem.

W początkowej fazie testów, aby skorzystać z nowej możliwości, wizytówka musiała posiadać odpowiednią kategorię. Dostęp miały do niej wyłącznie firmy oznaczone jako sklepy, a sama funkcja widoczna była w panelu z dopiskiem (Beta). Obecnie w panelu Google Moja Firma produkty wprowadzać mogą już wszyscy użytkownicy.

Jak zamieścić produkty w wizytówce?

Dodawanie produktów do wizytówki rozpoczyna się poprzez wybranie w panelu Google Moja Firma odpowiedniej zakładki z bocznego menu.

 

 

W kolejnym oknie nadajemy naszym towarom atrybuty takie jak nazwa, cena oraz dodatkowy opis. Dla lepszej nawigacji i czytelniejszej prezentacji warto wprowadzić podział na kategorie. Dzięki niemu użytkownik swobodnie będzie mógł wyszukiwać artykuły z interesujących go grup. Przydatnym dodatkiem jest również możliwość umieszczenia przycisku CTA – po kliknięciu przekieruje on użytkownika bezpośrednio na podstronę. Zamieszczone produkty w Google Moja firma można w dowolnym momencie edytować, usuwać, a także zmieniać kolejność ich wyświetlania w kolekcji.

Obowiązkowymi atrybutami są wyłącznie zdjęcie oraz nazwa towaru, warto jednak uzupełnić pozostałe, opcjonalne pola – udzielą one potencjalnym klientom więcej informacji i pomogą zainteresować ofertą. Opisy mogą zawierać maksymalnie 1000 znaków.

W przypadku dodawanych przez edytor Google Moja Firma produktów obowiązuje nie tylko standardowa polityka treści wpisów, ale również zakaz publikowania materiałów związanych z towarami objętymi regulacjami. Oznacza to, że w wizytówce nie można zamieszczać postów dotyczących wyrobów tytoniowych, alkoholu, usług finansowych, gier hazardowych, leków oraz niecertyfikowanych wyrobów medycznych i suplementów diety. Złamanie zasad Google może ukarać, usuwając z wizytówki cały katalog.

W wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych w zakładce Produkty wyświetlają się nie tylko zamieszczone kolekcje, ale również karuzela „Z wpisów o produktach”. Jeżeli właściciel wizytówki korzystał wcześniej z funkcji dodawania wpisów, wszystkie opublikowane do tej pory posty prezentujące punkty oferty także będą tu widoczne dla użytkownika.

 

Znaczenie Produktów w Google Moja Firma

Z punktu widzenia działań SEO nowa funkcja panelu ma znaczenie przede wszystkim dla prezentacji firmy w wynikach wyszukiwania. Użytkownik ma szansę zapoznać się z wybranymi punktami asortymentu jeszcze przed odwiedzeniem samej witryny, a w razie zainteresowania kupnem, jednym kliknięciem może przenieść się od razu na dedykowaną podstronę. Opisy, które zamieszczane są przy poszczególnych kolekcjach nie mają niestety bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony.

Google wciąż pracuje nad rozwijaniem możliwości prezentowania oferty w panelu Moja Firma. Świadczyć mogą o tym chociażby testy mające na celu rozszerzenie tej funkcji o desktopowe wyniki wyszukiwania czy wprowadzona z czasem możliwość dodawania przycisków CTA. Wcześniej, kiedy wpisy nie mogły zawierać elementów przekierowujących użytkownika do witryny, ich użyteczność była dość ograniczona. Ostateczna forma, w jakiej funkcjonować będzie ta funkcja, wciąż jeszcze nie jest znana. Być może w przyszłości jej znaczenie dla SEO jeszcze wzrośnie.

Podsumowanie

 

Z każdą wprowadzaną nowością panel GMF zbliża się coraz bardziej do roli wielofunkcyjnej platformy, która służy zwiększaniu widoczność firmy w sieci i ułatwia pozyskiwanie nowych klientów. Produkty w Google Moja Firma to rozwiązanie warte polecenia sklepom internetowym, zwłaszcza tym, które nie mogą pozwolić sobie na prowadzenie płatnych kampanii.

Korzystanie z tej funkcji jest w pełni darmowe i nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Chociaż daleko im do skuteczności choćby Google Ads i ich wpływ na SEO jest ograniczony, warto potraktować Produkty w Google Moja Firma jako dodatkowe działanie pozwalające ciekawie zaprezentować wybrane punkty oferty, a w kwestii pozycjonowania zainwestować w środki o większej efektywności.

Źródła: Pomoc Google; doświadczenia własne.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 8:40 min 21.04.2022 Zastanawiasz się właśnie nad założeniem Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma)? Szukasz sposobu na zyskanie wiarygodności i wybicie się w sieci, a może chcesz trafiać do większej liczby nowych klientów w Twojej okolicy? Jeśli tak, to kliknij i poznaj zalety posiadania wizytówki na Mapach Google. Przedstawiamy najważniejsze korzyści zarówno dla Twojego biznesu, jak i użytkowników, którzy szukają Twojej firmy w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Mapy Google – poznaj dodatkowe funkcje swojej wizytówki Ikona 05:40 min 27.07.2022 Wizytówka w Mapach Google to świetne narzędzie biznesowe wykorzystywane do tego, aby być bliżej potencjalnych klientów. Widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania już Ci nie wystarcza? W takim razie poznaj dodatkowe funkcje wizytówki w Profilu Firmy. Nie dość, że Twoja marka stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna, to dodatkowo zyskasz większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 5:00 min 13.08.2020 Internet to niekończące się źródło wiedzy, z którego czerpiemy niezbędne informacje. Użytkownicy zaglądają już nie tylko na strony internetowe czy fanpage, ale również na wizytówki na Mapach Google. Zamieszczone na nich informacje są pomocne, jeśli chodzi o znalezienie adresu czy numeru telefonu, ale to opinie wpływają na to, czy użytkownik z tych usług zdecyduje się skorzystać. Dlaczego warto zareagować na ocenę bez względu na to czy ma 1 czy 5 gwiazdek? I jak to zrobić właściwie? Sprawdźmy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700