Poznałeś już pełną gamę kanałów reklamowych współczesnego marketingu i zastanawiasz się, który z nich najbardziej się opłaca w Twojej branży? Sprawdź korzyści pozycjonowania i przekonaj się, czy jest tym, czego szukasz dla swojego biznesu!
Pozycjonowaniem określamy szeroki zakres działań obejmujących zarówno prace w obrębie samej strony internetowej, jak i poza nią. Składają się na nie content marketing, link building, social media, ale także SEO, czyli działania mające na celu stworzenie witryny zgodnej z wytycznymi wyszukiwarek. Razem z Profilem Firmy w Google oraz specjalistyczną analityką pozycjonowanie pozwala zapewniać jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania i odpowiada na potrzeby internautów.
Chcąc zaistnieć w sieci, przedsiębiorcy mają naprawdę sporo możliwości do wyboru. Jedną z nich jest właśnie pozycjonowanie, które przynosi korzyści zarówno mniejszym, jak i większym firmom, które chcą budować jak najwyższą pozycję w rankingu. Sprawdź najważniejsze zalety SEO i przekonaj się, że jest to idealne rozwiązanie na miarę Twoich potrzeb i oczekiwań!
1. Lepsza widoczność strony w Google
To zdecydowanie najważniejsza korzyść pozycjonowania, ponieważ wraz z nią pojawiają się kolejne, o których więcej przeczytasz w dalszej części naszego artykułu. Lepsza widoczność strony w Google polega na budowaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania — dzięki całej strategii SEO oraz szeregowi działań w ramach pozycjonowania Twoja witryna (zależnie od branży oraz charakteru działalności) może znaleźć się nawet na pierwszym miejscu w rankingu, co z całą pewnością przyniesie ogrom korzyści Twojemu biznesowi.
Dbanie o odpowiednią widoczność opiera się na wdrażaniu działań, które obejmują zarówno prace w ramach samej witryny, jak i poza nią. Link building czy content marketing to jedne z wielu przykładów elementów pozycjonowania, które pozwolą Ci walczyć o wysoką pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania. Musisz bowiem wiedzieć, że istnieją dwa typy wyników: naturalne (zwane również organicznymi) oraz płatne. Te drugie to po prostu kampanie reklamowe wymagające regularnego opłacania, aby witryna mogła zaistnieć w SERP — jeśli przestaniesz się rozliczać, strona zniknie z rankingu niemal natychmiast jak mydlana bańka. Zupełnie inaczej jest w przypadku wyników naturalnych, na których efekty trzeba sobie zapracować. Regularne działania i odpowiednio opracowana strategia pozwolą Ci jednak cieszyć się stabilnym i wysokim miejscem w rankingu, a jednocześnie lepszą widocznością – i na tym właśnie polega pozycjonowanie!
2. Więcej kliknięć do strony internetowej
Lepsza widoczność, a szczególnie pozycja w TOP3 sprawiają również, że Twoja strona internetowa ma szansę na więcej kliknięć. Użytkownicy sieci wiedzą bowiem, że algorytmy wyszukiwarki Google działają w taki sposób, by jak najcelniej podpowiadać witryny na podstawie frazy wpisanej w oknie wyszukiwania. Oznacza to, że właśnie na stronach znajdujących się na najwyższych pozycjach w rankingu znajdą odpowiedzi na interesujące ich tematy, a także produkty lub usługi.
Pamiętaj, że nawet jeśli Twoja strona nie znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, nie oznacza to, że wejść do serwisu będzie niewiele. Nie da się ukryć, że wraz ze spadkiem pozycji spada również ilość kliknięć, jednak właśnie temu służy pozycjonowanie – budowaniu jak najlepszego miejsca, abyś mógł cieszyć się dużą grupą odbiorców, którzy faktycznie będą zainteresowani Twoją ofertą.
3. Większa wiarygodność i świadomość marki
Mając do wyboru zupełnie nieznaną Ci firmę oraz doskonale rozpoznawalny brand – na produkty którego z nich prędzej się zdecydujesz? Potęga świadomości marki jest nieoceniona zarówno na realnym, jak i wirtualnym rynku. Brand awareness stanowi absolutny sukces każdej firmy, dlatego niezwykle ważne jest, aby w sieci zaistnieć, a tym samym utrwalać w umysłach odbiorców pozytywne skojarzenia na jej temat. Im większa widoczność, tym większa świadomość, ponieważ internauci znacznie częściej będą stykać się w wirtualnej przestrzeni z nazwą Twojej firmy i kojarzyć ją z daną kategorią produktów lub usług.
Wiarygodność ma tutaj również ogromne znaczenie – w końcu znana marka nie może sobie pozwolić na niskiej jakości ofertę, prawda? Wysoka pozycja w rankingu, którą gwarantuje pozycjonowanie, pozwala postrzegać konsumentom Twoją markę jako godną zaufania, docenioną przez innych klientów i po prostu interesującą. Koniecznie zadbaj więc o szereg działań SEO i nie tylko, które pozwolą Twojej marce być obecną w świadomości internautów w taki sposób, aby nie mieli oni wątpliwości, czy warto skorzystać z Twojej oferty.
4. Twoja większa widoczność to mniejsza widoczność konkurencji
Nie da się ukryć, że na podium znajdzie się miejsce wyłącznie dla najlepiej ocenianych przez Google stron internetowych. Im wyższa pozycja, tym lepsza widoczność, a tym samym gorsze wyniki konkurencji. Pamiętaj, że Twoim celem jest stworzenie witryny, która ma służyć nie tylko robotom, ale także użytkownikom sieci — dbając o aspekty UX, optymalizację treści i kodu, a także link building oraz content marketing możesz konkurować nawet o pierwsze miejsce w rankingu. A doskonale już wiesz, że naprawdę warto!
5. Wysoki zwrot z inwestycji
Jak wspomnieliśmy w poprzedniej części naszego artykułu, pozycjonowanie gwarantuje wysoką i jednocześnie stabilną pozycję Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do płatnych kampanii nie musisz regularnie opłacać wysokiego abonamentu, który nie zapewni Ci żadnych długofalowych efektów, a Twoja reklama zniknie zaraz po jego wypowiedzeniu.
Pozycjonowanie opiera się na szeregu działań, które powinny z całą pewnością być wykonywane regularnie. Oznacza to, że nie wystarczy jednorazowo przyłożyć się do optymalizacji witryny, aby cieszyć się doskonałymi wynikami marketingowymi, biznesowymi czy wizerunkowymi. Pozycjonowanie jest bowiem czymś więcej, co sprawia, że wraz z nakładem pracy rośnie Twoja szansa na lepszy wynik w rankingu. Inwestycja nie jest więc jednorazowa, a regularna, jednak pozwala robotom zauważyć, że wykonujesz stałą pracę nad swoją stroną, a one to premiują. Co to oznacza w praktyce? Pozycja Twojej strony jest bardziej stabilna i nawet jeśli zdarzy Ci się czasami mniej regularnie prowadzić działania, nie spadnie na łeb na szyję, czy nie zniknie całkowicie z wyników wyszukiwania, jak to ma miejsce w przypadku płatnych kampanii. Dzięki temu, wkładając w pozycjonowanie konkretną sumę, wraz ze wzrostem jej miejsca w rankingu masz pewność wysokiego zwrotu z inwestycji i to nawet w stosunkowo krótkim czasie.
6. Odpowiedź na zapytanie użytkownika
To kolejna korzyść, którą z całą pewnością docenią zarówno odbiorcy Twojej strony internetowej, jak i roboty Google, a nawet Ty sam! Dlaczego? Po pierwsze, użytkownicy znajdujący merytoryczne, wysokiej jakości treści, które odpowiadają na ich zapytania, mogą zacząć postrzegać Cię jako eksperta w branży — polecać Cię innym, częściej wracać do Twojej oferty i regularnie z niej korzystać. Widząc zainteresowanie Twoimi treściami, ich wartość dla użytkowników, interesujące dane, niebędące duplikatami z innych witryn są premiowane przez Google, który docenia witryny odpowiadające potrzebom internautów. Wraz z zadowoleniem odbiorców oraz przychylnością wyszukiwarki pozycja Twojej witryny w rankingu rośnie. A Ty dzięki doskonałej widoczności oraz wiarygodności możesz cieszyć się jeszcze większą ilością kliknięć osób zainteresowanych Twoją ofertą, które mogą z niej skorzystać i generować zysk dla Twojej firmy.
7. Dodatkowy kanał pozyskiwania ruchu
Pozycjonowanie możesz potraktować zarówno jako główny element działań nad widocznością swojej strony internetowej, jak i dodatkowy środek w walce z konkurencją. Pozyskiwanie ruchu jest kluczowe dla każdego przedsiębiorcy, ponieważ im większa liczba kliknięć, tym większe prawdopodobieństwo, że któryś z internautów odwiedzających witrynę skorzysta z jego oferty.
Pozycjonowanie może być więc dodatkowym kanałem szczególnie w przypadku sklepów internetowych, które zdarza się, że same w sobie trudno jest zaprojektować w taki sposób, by wdrożyć wszystkie elementy SEO. Stworzenie witryn odsyłających, blogów, a także szeroko pojętego link buildingu zewnętrznego w wizytówkach NAP, social mediach czy artykułach sponsorowanych to metody na budowanie dodatkowych kanałów pozyskiwania ruchu w ramach pozycjonowania.
8. Pozyskanie ruchu wysokiej jakości
Dziś algorytmy doskonale radzą sobie z dostosowywaniem poleceń stron internetowych względem zapytania użytkownika. To oznacza, że każde kliknięcie pochodzące z naturalnych wyników wyszukiwania może być strzałem w dziesiątkę zarówno dla Ciebie, jak i Twojego odbiorcy. Wyszukiwarka doskonale rozpoznaje intencje internauty i podpowiada mu listę stron, na których znajdzie odpowiedzi na interesujące go zagadnienie. A to właśnie ruch pochodzący z organicznych wyników jest tym o najwyższej jakości — jest bowiem duże prawdopodobieństwo, że użytkownik skorzysta z Twojej oferty.
9. Długofalowo tańszy od innych kanałów
Choć mówi się, że pozycjonowanie jest rozwiązaniem, którego efektów nie widać od razu – zdecydowanie warto na nie poczekać! Wspomnieliśmy już o tym nieco, mówiąc o wysokim wzroście inwestycji. Cena za długofalowe działania, jakie zakłada SEO z punktu widzenia laika, może być zbyt wysoka w przeciwieństwie do np. płatnych kampanii Google Ads, których koszty są relatywnie niskie.
Pamiętaj jednak, że tego rodzaju reklamy opłacasz, opłacasz i opłacasz. Dzień po dniu, miesiąc po miesiącu, a często nawet rok po roku, nie mając żadnej gwarancji stabilności Twojej pozycji.
W przeciwieństwie do tych kampanii miesięczny abonament pozycjonowania może być wyższy od kosztów poniesionych na płatne reklamy, jednak obejmuje on bardzo szeroki zakres działań, które wspólnie pracują na Twoją wysoką i jednocześnie stabilną pozycję w wynikach wyszukiwania. A wraz z nią zwiększa się wiarygodność i świadomość Twojej marki, liczba kliknięć w adres Twojej strony internetowej oraz liczba klientów, generujących coraz większe zyski. Oznacza to więc, że długofalowo SEO jest znacznie tańsze od innych rozwiązań, jakimi są np. Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads czy Profil Firmy w Google, które są głównymi kanałami reklamowymi współczesnego marketingu.
10. Lepszy PR Twojej marki
Uzyskanie przychylności internautów ściśle związane jest z budowaniem odpowiedniego wizerunku. Wspomnieliśmy już o tym, jak widoczność wpływa na świadomość oraz wiarygodność marki. Podobnie jest w przypadku PR, którego głównym celem jest zbudowanie takiego wizerunku, który sprawia, że odbiorcy rozpoznają, potrafią się identyfikować z Twoją marką i uznają ją za godną zaufania.
Pozycjonowanie opiera się bowiem nie tylko na dbaniu o wysokie miejsce w rankingu, ale także budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Pomagają w tym linki zewnętrzne, liczba wyszukań frazy brandowej czy ruch w serwisie – wszystko, co sprawia, że nie tylko internauci, ale także roboty Google przychylniej odbierają Twoją markę.
Prace nad SEO warto i zdecydowanie zaleca się zacząć już od samego początku tworzenia strony internetowej. Pozycjonowanie to bowiem nie tylko regularne działania związane z już istniejącymi elementami witryny, ale także właśnie prace polegające na jej przemyślanym projektowaniu tak, aby w przyszłości łatwiej było ją optymalizować, rozbudowywać i dopasowywać do potrzeb jej użytkowników.
Jeśli jednak masz już swoją stronę internetową i chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem – nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć ją dopiero teraz! Wraz z rozpoczęciem współpracy z agencją SEO, specjaliści wykonają audyt Twojej witryny, który pomoże określić im, które elementy zostały wdrożone prawidłowo, które warto poprawić, a których brakuje. Dzięki temu webmasterzy będą wiedzieli, od jakich działań zacząć, by pracować nad widocznością Twojego serwisu, a Ty będziesz mógł cieszyć się coraz większym gronem swoich odbiorców.
Czy pozycjonowanie się opłaca? Jak widzisz, może ono przynieść szereg wymiernych korzyści nie tylko Twojej firmie, ale także Twoim odbiorcom. Internauci są bowiem głodni witryn, na których znajdą dokładnie to, czego szukają w gąszczu serwisów tworzonych wyłącznie pod roboty. Stwórz zatem stronę o ludzkiej twarzy, która spełni ich oczekiwania i jednocześnie Tobie zapewni oczekiwane efekty!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: