Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:55 min Ikona Sunrise System 25.01.2019

Dziś nie będzie o pozycjonowaniu. Krótko i na temat: nie ma żadnej nagrody od Google za 5 miliardów wyszukiwań. Za wyskakujące powiadomienia odpowiada nie wyszukiwarka, a oprogramowanie typu adware, które mogło zainfekować Twój system. Nie daj się więc zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakującego okna, zignoruj także grające na Twoich emocjach konfetti. Obiecanego telewizora nie dostaniesz, możesz za to sporo stracić.

Dlaczego nic nie wygrasz za 5-miliardowe wyszukiwanie w Google?

Trzeba przyznać, oszustwo to jest dobrze przygotowane – twórcy garściami czerpali z oszczędnej szaty graficznej, jaką zwykle mają oficjalne komunikaty przeznaczone dla użytkowników witryny. Również informacja o ostatnim zwycięzcy dodaje wiarygodności. Niestety, nawet gdybyśmy znaleźli i przepytali każdego pana Jenkinsa, który aktualnie przebywa w Belgii, żaden z nich nie wiedziałby nawet, że Google wręczyło mu kiedyś telewizor.

Wykorzystywanie ludzkiej naiwności znane jest od wieków. Internet daje szczególnie duże możliwości naciągania – wyłudzane są nie tylko pieniądze, ale także dane personalne. Scam, jakim jest rzekoma nagroda od Google, wzbudza zaufanie na kilka sposób. Szata graficzna, wykorzystywanie FOMO (czym jest strach przed wykluczeniem dowiedziałeś się tutaj), ciekawość (co jest za pucharami, jakie są możliwe nagrody?), klarowne wyjaśnienie zasad działania systemu… Oszustwo prawie doskonałe!

Twórcy scamu popełnili jednak pewien błąd. Zdecydowanie zaniżyli liczbę wyszukiwań, jaką codziennie wpisują użytkownicy w pole wyszukiwarki. I to bardzo zaniżyli.

Jaka jest dzienna liczba wyszukiwań w Google?

Niemożliwe jest podać dokładnie, ile zapytań dziennie przewija się przez serwery Google: statystyki z tej strony mówią o 1 200 000 000 000 w całym roku… 2012. Po wykonaniu skomplikowanych obliczeń okaże się, że nagroda za 5-miliardowe wyszukiwanie trafiałaby się średnio 20 razy na miesiąc. Podkreślam: mówimy o danych z roku 2012.

Dziś – na początku roku 2019 – dzienna liczba wyszukań może wynosić 7 czy nawet 10 miliardów. Dopóki Google nie opublikuje oficjalnych danych, pozostają nam spekulacje i strony statystyczne.

Kiedy mówimy o takich liczbach, jako SEO copywriter nie mogę się zmusić, by całkowicie pominąć milczeniem pozycjonowanie. Pomyśl tylko! 10 miliardów zapytań dziennie to ponad 400 milionów na godzinę! Tyle słów kluczowych! Tyle wyświetleń! Taki click per view! Aż chce się rzucić wszystko i zabrać za poprawę optymalizacji swojej witryny, prawda?

5 miliardów to za mało, czyli jeśli nie nagroda od Google, to co?

Jeśli choć raz wyszukiwarka pogratulowała Ci wygranej, miej się na baczności. Koniecznie przeskanuj system dobrym programem antywirusowym, możesz również sięgnąć po programy dedykowane usuwaniu adware i malware. Usuń także ciasteczka i przywróć przeglądarkę do ustawień początkowych.

Jest jednak coś znacznie ważniejszego – Twoja ostrożność. Mam nadzieję, że nie klikałeś w żaden link do odebrania rzekomej nagrody od Google. Zawsze zwracaj uwagę na to, na jakie strony wchodzisz i co instalujesz – niekiedy szkodliwe oprogramowanie dostajesz w pakiecie z pożądanymi programami pobieranymi z Internetu.

Pamiętaj – lepiej, żeby ominęła Cię potencjalna nagroda od Google w postaci tostera, niż żebyś „wygrał” wirusa.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 6:05 min 29.01.2019 Chcąc czy nie, to właśnie głównie emocje rządzą naszymi decyzjami zakupowymi. Ładne ubrania, zaawansowane gadżety i dodatki czy nawet praktyczne narzędzia wybieramy najczęściej ze względu na nasz humor oraz uczucia nam w danej chwili towarzyszące. Które emocje silnie wpływają na decyzje konsumenckie i jak to wykorzystać w marketingu? Zapraszam – tego dowiesz się w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 4:15 min 04.02.2019 Branża fitness cieszy się coraz większą popularnością, wszyscy chcemy być zdrowi, jednak chyba jeszcze bardziej zależy nam na tym, żeby pokazać innym, że jesteśmy fit. Czy skoro zainteresowanie zdrowym trybem życia jest coraz bardziej promowane, a healthy produkty zasypują sklepowe półki, to czy wysoko pozycjonowane siłownie muszą jeszcze stosować jakieś chwyty marketingowe? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 22.01.2019 Prawdopodobnie na tak postawione pytanie Asystent Google Wam nie odpowie albo udzieli wymijającej odpowiedzi. Jednak sam fakt, że możecie z nim porozmawiać po polsku to już naprawdę coś! To niewątpliwie duży krok w kierunku zastosowania sztucznej inteligencji w codziennym życiu przy wykorzystaniu rodzimej mowy. Do tej pory był to anglojęzyczny przywilej. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700