Pokolenia X, Y i Z tworzą ludzie, którzy na co dzień posiadają nieograniczony dostęp po internetu. Chętnie spędzają czas w sieci na rozrywce, pracy oraz kontaktach z przyjaciółmi. Przy tak silnej popularności internetu nie sposób nie wykorzystać tkwiącego w nim potencjału.
Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Influenster (zaprezentowane przez Adweek), preferencje dotyczące filmów zależą od roku urodzenia, a tym samym czasów, w jakich przyszło dorastać każdemu z nas. Treści wideo pozwalają na pozyskiwanie z sieci potrzebnych informacji. Jednocześnie to wartościowy kontent dla reklamodawców, którzy (jeśli chcą generować zyski i poszerzać grupę konsumentów) powinni skupić się właśnie na tym kanale przekazu.
YouTube to największy serwis internetowy z treściami wideo, liczący ponad miliard użytkowników, którzy codziennie oglądają przy jego pomocy przeróżne filmy. Ich treść zależy od gustu potencjalnych odbiorców. A jak, zgodnie z badaniem, przedstawia się charakterystyka każdego pokolenia?
Najbardziej zżyci z internetem wydają się przedstawiciele pokolenia Z, urodzeni w latach 90. XX wieku. Są nie tylko bardziej przedsiębiorczy, ale większość informacji czerpią właśnie z sieci. 70% osób ogląda YouTube’a codziennie, korzystając z możliwości, jakie dają im inne platformy (Snapchat czy Instagram). Najchętniej decydują się na haul video – filmy tworzone przez osoby (w tym influencerów), które pokazują i komentują dokonane przez siebie zakupy. Równie sporą popularnością cieszą się unboxing video, filmy osób prezentujących najnowsze gadżety oraz produkty techniczne, rozpakowując i oceniając zawartość pudełek.
Generacja Y, dzisiejsi 20- i 30-latkowie, aktywnie korzystają z zasobów internetu i wiedzą, jak odnaleźć się w globalnej wiosce. Wychowani w świecie wolnego rynku potrafią dostosować się do jego zmian. Niemal 50% millenialsów ogląda wideo codziennie. Najczęściej są to filmy treningowe lub motywacyjne. 64% osób lubi spędzać czas na poznawaniu wideo-recenzji, natomiast prawie połowa z nich ceni sobie teledyski. Wszystko odbywa się za pośrednictwem YouTube’a lub Instagrama.
Pokolenie X, ludzie urodzeni i wychowywani w czasach Zimnej Wojny i rewolucji seksualnej w Stanach Zjednoczonych, a PRL-u i Solidarności w Polsce, jest nieco mniej skore do korzystania z zasobów sieci. Do codziennego oglądania wideo przyznało się zaledwie 35% badanych. „Iksy” szukają przede wszystkim treści poradnikowych i instruktażowych. Nieco rzadziej skupiają swoją uwagę na recenzjach produktów czy klipach muzycznych. Wszystko to z pomocą Youtube’a lub Facebooka.
O tym, w jaki sposób pokolenia konsumują treści internetowe, mogliśmy dowiedzieć się również w „Po co pokoleniu X YouTube?”, a także w Millenialsi w mediach społecznościowych. Sposób odbierania informacji, a także preferencje wideo zależą od tego, w którym roku przyszliśmy na świat i w jakich czasach przyszło nam się wychowywać. To z kolei wygenerowało zupełnie inne oczekiwania wobec poszukiwanych informacji oraz produktów.
Jak widać, tendencje zmieniają się dość szybko. Kolejne pokolenie (ZZ, A, a może 0?) zapewne podejdą do tej kwestii w jeszcze bardziej zaawansowany sposób. Youtube to wciąż najchętniej wybierana platforma do oglądania treści wideo. Stąd też warto inwestować w treści tego typu, szczególnie przy udziale influenserów. Stanowią silną grupę lubianych, oglądanych i podziwianych osób, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe. Jasne preferencje pozwolą w przyszłości na jeszcze lepsze dopasowanie środków przekazu do oczekiwań odbiorców.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: