Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 07.04.2017

Pokolenia X, Y i Z tworzą ludzie, którzy na co dzień posiadają nieograniczony dostęp po internetu. Chętnie spędzają czas w sieci na rozrywce, pracy oraz kontaktach z przyjaciółmi. Przy tak silnej popularności internetu nie sposób nie wykorzystać tkwiącego w nim potencjału.

 

Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Influenster (zaprezentowane przez Adweek), preferencje dotyczące filmów zależą od roku urodzenia, a tym samym czasów, w jakich przyszło dorastać każdemu z nas. Treści wideo pozwalają na pozyskiwanie z sieci potrzebnych informacji. Jednocześnie to wartościowy kontent dla reklamodawców, którzy (jeśli chcą generować zyski i poszerzać grupę konsumentów) powinni skupić się właśnie na tym kanale przekazu.

 

Co pokolenie, to inny YouTube

 

YouTube to największy serwis internetowy z treściami wideo, liczący ponad miliard użytkowników, którzy codziennie oglądają przy jego pomocy przeróżne filmy. Ich treść zależy od gustu potencjalnych odbiorców. A jak, zgodnie z badaniem, przedstawia się charakterystyka każdego pokolenia?

 

Smakosze – pokolenie Z

 

Najbardziej zżyci z internetem wydają się przedstawiciele pokolenia Z, urodzeni w latach 90. XX wieku. Są nie tylko bardziej przedsiębiorczy, ale większość informacji czerpią właśnie z sieci. 70% osób ogląda YouTube’a codziennie, korzystając z możliwości, jakie dają im inne platformy (Snapchat czy Instagram). Najchętniej decydują się na haul video – filmy tworzone przez osoby (w tym influencerów), które pokazują i komentują dokonane przez siebie zakupy. Równie sporą popularnością cieszą się unboxing video, filmy osób prezentujących najnowsze gadżety oraz produkty techniczne, rozpakowując i oceniając zawartość pudełek.

 

Eksperymentatorzy – pokolenie Y

 

Generacja Y, dzisiejsi 20- i 30-latkowie, aktywnie korzystają z zasobów internetu i wiedzą, jak odnaleźć się w globalnej wiosce. Wychowani w świecie wolnego rynku potrafią dostosować się do jego zmian. Niemal 50% millenialsów ogląda wideo codziennie. Najczęściej są to filmy treningowe lub motywacyjne. 64% osób lubi spędzać czas na poznawaniu wideo-recenzji, natomiast prawie połowa z nich ceni sobie teledyski. Wszystko odbywa się za pośrednictwem YouTube’a lub Instagrama.

 

Powściągliwi – pokolenie X

 

Pokolenie X, ludzie urodzeni i wychowywani w czasach Zimnej Wojny i rewolucji seksualnej w Stanach Zjednoczonych, a PRL-u i Solidarności w Polsce, jest nieco mniej skore do korzystania z zasobów sieci. Do codziennego oglądania wideo przyznało się zaledwie 35% badanych. „Iksy” szukają przede wszystkim treści poradnikowych i instruktażowych. Nieco rzadziej skupiają swoją uwagę na recenzjach produktów czy klipach muzycznych. Wszystko to z pomocą Youtube’a lub Facebooka.

 

Reasumując

 

O tym, w jaki sposób pokolenia konsumują treści internetowe, mogliśmy dowiedzieć się również w „Po co pokoleniu X YouTube?”, a także w Millenialsi w mediach społecznościowych. Sposób odbierania informacji, a także preferencje wideo zależą od tego, w którym roku przyszliśmy na świat i w jakich czasach przyszło nam się wychowywać. To z kolei wygenerowało zupełnie inne oczekiwania wobec poszukiwanych informacji oraz produktów.

 

Jak widać, tendencje zmieniają się dość szybko. Kolejne pokolenie (ZZ, A, a może 0?) zapewne podejdą do tej kwestii w jeszcze bardziej zaawansowany sposób. Youtube to wciąż najchętniej wybierana platforma do oglądania treści wideo. Stąd też warto inwestować w treści tego typu, szczególnie przy udziale influenserów. Stanowią silną grupę lubianych, oglądanych i podziwianych osób, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe. Jasne preferencje pozwolą w przyszłości na jeszcze lepsze dopasowanie środków przekazu do oczekiwań odbiorców.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Reakcje w Messengerze Ikona 01:50 min 11.04.2017 Pod koniec marca użytkownicy aplikacji Messenger mogą korzystać z nowej funkcji – dodawania reakcji na pojedyncze wiadomości, w tym również zdjęcia i gify. Do wyboru jest siedem emotikon: miłość, śmiech, wow, smutek, złość, kciuk w górę, kciuk w dół. To dowód na to, że emocje obrazkowe są już stałym elementem wirtualnej komunikacji. Korzystacie z nowej funkcji Messengera? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Facebook Stories w marketingu – jak stworzyć ciekawą historię firmy Ikona 04:15 min 21.04.2017 W dzisiejszych czasach, aby zachęcić potencjalnych Klientów do zainteresowania się polecanym produktem lub świadczonymi usługami, trzeba postarać się nieco bardziej i stworzyć coś więcej niż stronę internetową i profil na Facebooku. Bardzo ważny jest stały kontakt z odbiorcą. Facebook Stories w marketingu to doskonała opcja dla przedsiębiorstw, którym zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z obecnymi i przyszłymi Klientami.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Facebook jako marketingowy Gargantua? Znaczenie reklamy w mediach społecznościowych Ikona 02:30 min 08.02.2017 Korzystanie z mediów społecznościowych weszło nam w krew. Nie ma dnia, byśmy nie zaglądali na Facebooka czy Snapchata. Przy okazji i zupełnie niepozornie bierzemy udział w promocji kolejnych produktów. Jak pokazuje tegoroczny raport 4C Insights, wydatki na reklamę wyraźnie wzrosną w 2017 roku za sprawą popularności, jaką cieszą się obecnie serwisy społecznościowe. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700