Na początek ogólna teza: nie można reklamować tytoniu w kampaniach linków sponsorowanych.
– papierosów, – tytoniu, – alternatywnych produktów, np. e-papierosów. Nawet jeśli są promowane jako sposób na walkę z nałogiem, – cygara, cygaretki, – fajki, bibułki, odparowywacze.
Wielu reklamodawców powyższe zastrzeżenia stara się obejść, tworząc w serwisie podstrony poświęcone negatywnym skutkom palenia. Np. „Palenie szkodzi, ale gdy palisz nasze e-papierosy szkodliwość substancji trujących jest mniejsza.” Takie reklamy również są zabronione.
Zakazana jest również reklama produktów niezwiązanych z tytoniem, gdy na stronie znajdują się papierosy, cygara czy fajki. Np. reklamodawca w linkach sponsorowanych umieszcza popielniczki, zapałki czy nawet dalej… artykuły kuchenne, ale w ofercie witryny jest tytoń.
Z pewnym ograniczeniem (dobrze znany filtr rodzinny, tzw. SafeSearch) można reklamować bary cygarowe czy bary z sziszami (jednoznacznie reklama musi być poświecona lokalowi a nie sziszom).
Dozwolona jest natomiast reklama produktów, które ułatwiają zerwanie z nałogiem, np. plastry czy gumy do żucia. Możliwe jest również reklamowanie akcesoriów tytoniowych, takich jaki: zapalniczki, gilotynki do cygara czy popielniczki. Oczywiście jeśli na stronie nie ma papierosów.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: