Ikona 01:30 min Ikona Sunrise System 14.01.2013

Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords?

Kwestia reklamy alkoholu w Polsce.

 

Na pierwszym miejscu przy zatwierdzaniu lub odrzucaniu reklam AdWords jest prawo kraju, w którym ma się wyświetlać dany link sponsorowany. W Polsce, zgodnie z Ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się reklamy i napojów alkoholowych, wyłączając – pod pewnymi warunkami (art. 13 niniejszej Ustawy) z zakazu piwo.

 

Jak to się ma do kampanii w linkach sponsorowanych?

 

Google wyjaśnia, iż: jeśli nie zostało to wyraźnie stwierdzone w prawie, AdWords zezwala na promowanie napojów alkoholowych, takich jak: piwo, wino, szampan, ale nie zezwala na promowanie alkoholi wysokoprocentowych.

W płatnych linkach można zatem reklamować alkohol o niskim poziomie procentów. Są jednak pewne zastrzeżenia o charakterze – powiedzmy – ogólnym:

1)    Na stronie z kampanii nie mogą znajdować się również alkohole wysokoprocentowe, gdzie np. piwo czy wino stanowi jedynie element oferty. 2)    Reklamy alkoholu dopuszczone przez Google – z czasem – otrzymują etykietę: „zatwierdzone – tylko dla dorosłych.” Oznacza to, że reklama będzie wyświetlana z pewnymi ograniczeniami, np. nie pokaże się użytkownikom, którzy włączyli filtr rodzinny (tzw. filtr SafeSearch – dostępny w „Opcje – ustawienia wyszukiwania”) czy w witrynach partnerskich, które nie życzą sobie tego typu reklam.

 

O zasięgu kampanii decyduje zatem tzw. klasyfikacja rodzinna. Jak to się ma do poszczególnych elementów ofert stron związanych z alkoholem.

 

Podsumowując, alkohol niskoprocentowy można reklamować w polskim systemie Google AdWords z uszanowaniem pewnych ograniczeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy można reklamować papierosy w kampaniach Google AdWords? Ikona 01:15 min 22.01.2013 Po temacie linków sponsorowanych o alkoholu zajmę się papierosami, wyrobami tytoniowymi i akcesoriami dla osób palących. Czy można reklamować tego typu produkty w reklamach AdWords? Czy jeśli nie można to czy są odstępstwa od tych zasad? A jeśli można, to czy są jakiekolwiek ograniczenia? I czy można - choćby spróbować - „oszukać” system Google AdWords? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tryumf wyszukiwań mobilnych. Kampanie rozszerzone w Google AdWords. Ikona 01:20 min 22.02.2013 Dziś podstawowym pytaniami nie jest: jak wyszukujemy w Google, ale z jakiego urządzenia korzystamy? Obecnie coraz więcej użytkowników (90% w USA) korzysta z Google za pomocą co najmniej dwóch urządzeń. Czyli rano stacjonarka, w ciągu dnia smartfon czy komórka a wieczorem tablet. Wcześniej właściwie każde z tych urządzeń rządziło się własnymi zasadami wyszukiwania, obecnie można już mówić o unifikacji całego procesu. Stąd zrodziła się duża zmiana w AdWords i wprowadzenie kampanii rozszerzonych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Ikona 02:45 min 05.11.2012 Jak dotąd w kampanii AdWords kierowanej na wyszukiwarkę jedynym sposobem wyświetlania reklam był autorski wybór słów kluczowych. Po dobraniu fraz – napisaniu reklam tekstowych i wprowadzeniu odpowiednich ustawień – system Google wyświetlał linki sponsorowane po uprzednim skojarzeniu naszych wyrażeń z zapytaniem wpisanym przez internautę. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700