Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:40 min Ikona Sunrise System 30.07.2013

Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe stają się dziś jednym z najprężniej rozwijających się elementów działań marketingowych. Korzysta z nich coraz więcej marek, jednak większość z nich zaznacza, że wykorzystanie social media ogranicza się raczej do kreowania wizerunku niż generowania zysków. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych pojawia się jednak coraz więcej możliwości promocji, również płatnej. Jeśli jednak zaczynamy płacić za SM, oczekujemy również, że nasza inwestycja w jakiś sposób się zwróci.

Należy pamiętać o tym, że ROI w mediach społecznościowych to zwrot z inwestycji, który mierzy się nie tylko konkretnymi sumami. To także zwrot w postaci wzrostu świadomości marki wśród odbiorców, zaangażowania klientów, ich zaufania, a także możliwości wpływania na ich decyzje. Jeśli zdamy sobie z tego sprawę, łatwiej będzie zmienić podejście do inwestycji w social media. Spełnienie wyżej wymienionych celów będzie się bowiem sukcesywnie przekładało na wpływy finansowe.

 

Jak zmierzyć ROI?

Trudno jednak przekonać kogokolwiek do zainwestowania pieniędzy w social media, jeśli nie przedstawi mu się twardych dowodów na to, że te pieniądze przełożą się na wzrost liczby klientów i zwiększenie sprzedaży. Jak więc zmierzyć ROI? Chociaż nadal mamy ograniczone możliwości, wciąż powstają nowe drogi do tego, aby zmierzyć realny zwrot z inwestycji. Do podstawowych sposobów należą:

    • Google Analytics: połączenie narzędzia analitycznego Google z profilami w social media może dostarczyć wielu istotnych dla nas informacji. Odpowiednia konfiguracja danych pozwala wyodrębnić wejścia na stronę za pośrednictwem mediów społecznościowych, a następnie śledzenie zachowań użytkowników. Jeżeli dokonają oni zakupu bądź zapytania, będziemy mieli jasny dowód na to, że zrobili to dzięki SM.

 

    • Łączenie wzmożonej aktywności fanów ze wzrostem sprzedaży. Stały monitoring aktywności klientów na naszych profilach pozwala na dokonywanie odpowiednich obserwacji. Jeśli mieliśmy do czynienia z większą ilością zakupów w danym dniu/tygodniu/miesiącu, należy porównać to z aktywnością fanów w SM. Ich większe zaangażowanie może mieć rzeczywisty wpływ na poziom sprzedaży.

 

    • Statystyki w SM. Najbardziej rozbudowanym narzędziem analitycznym może pochwalić się od niedawna Facebook. Wchodząc w panel statystyk jesteśmy w stanie zdobyć informacje dotyczące popularności naszych wpisów i reakcji na nie. Warto sprawdzać jaki typ postów zyskuje największe zainteresowanie, które z nich generują konwersję oraz o jakich porach i w jakich dniach tygodnia użytkownicy są najbardziej aktywni. Zestawiając te dane z danymi z Google Analytics oraz danymi sprzedaży, możemy stworzyć naprawdę skuteczny system mierzenia realnych zysków z działalności w mediach społecznościowych.

 

  • Gratisy, promocje, kupony. To coraz popularniejsza metoda sprawdzania tego, którzy klienci docierają do nas za pośrednictwem mediów społecznościowych. Udostępniając na firmowym profilu unikalne materiały, kody rabatowe czy specjalne promocje dla fanów, możemy obserwować, które z nich zostały wykorzystane przy zakupie konkretnych produktów, czy skorzystaniu z usług. Dla przykładu: osoba, która kliknęła właśnie „lubię to!” na naszym fanpage’u otrzymuje jednorazowy kupon rabatowy. Wykorzystanie go oznacza, że wygenerowaliśmy zysk właśnie dzięki SM.

Warto pamiętać również o tym, że kampanie w mediach społecznościowych wciąż są stosunkowo tanie w porównaniu do kampanii w tradycyjnych mediach. To również oszczędności związane z obsługą klienta, gdyż w ostatnim czasie najszybsze i najlepsze odpowiedzi można uzyskać właśnie dzięki interakcji z profilem danej firmy.

 

FMCG generuje ROI

Firma Marketing Sciences na zlecenie brytyjskiego oddziału IAB przeprowadziła badania związane ze skutecznością mediów społecznościowych w budowaniu lojalności wśród klientów, angażowaniu ich oraz wywoływaniu pozytywnych odczuć w stosunku do marki. Po analizie komunikacji społecznościowej trzech firm z branży FMCG (Heinz, Twinnings i Kettle) okazało się, że profile w SM rzeczywiście mogą wypracować realny zysk. Zaobserwowano, że badane kampanie wygenerowały wzrost lojalności wśród klientów, a w efekcie wzrost sprzedaży. Szacuje się, że na 1 zainwestowanego dolara przypadło aż 3,34 dolara zysku! Więcej o raporcie IAB przeczytacie tutaj.

 

Jak prowadzić komunikację w social media, aby osiągnąć zwrot z inwestycji?

Wszystko brzmi bardzo optymistycznie, jednak nie wystarczy po prostu BYĆ na facebooku, aby zwiększyć popularność firmy i osiągnąć wzrost sprzedaży. Należy dać klientom bodziec do interakcji z marką. Im więcej zaangażowania tym większa lojalność i silniejsza chęć zakupu konkretnego produktu lub skorzystania z danej usługi. Firmy dopiero uczą się komunikacji z klientem w mediach społecznościowych. Należy mieć świadomość, że ROI to efekt przemyślanych, rozbudowanych, często długotrwałych kampanii w SM. To świadoma interakcja z fanami, stały monitoring i budowa silnych więzi prowadzących do reakcji – zakupu. Jak więc osiągnąć zwrot z inwestycji?

    • Przede wszystkim bądź w stałym kontakcie z klientami, reaguj na bieżąco na to co dzieje się obecnie na Twoim profilu, ale także poza nim, monitoruj całą sieć. Musisz być zawsze do dyspozycji klientów i mieć błyskawicznie gotową odpowiedź. Nie dopuść do powstania kryzysu, gdyż w social media rozlewa się on z prędkością błyskawicy. Dlatego tak ważna jest stała opieka nad profilami swoich marek.

 

    • Wykorzystuj społecznościowe narzędzia przyporządkowujące użytkowników do konkretnych grup i docieraj do tych, których rzeczywiście może zainteresować Twoja oferta. Nie twórz pustego zaangażowania i nie spamuj, bo może to tylko zniechęcić do zakupu, a co gorsze również do całkowitego odwrócenia się od marki.

 

  • Twórz przemyślany i angażujący content, wchodź w interakcje z klientami, staraj się wciągać ich w dyskusje. Zdobądź ambasadorów marki, którzy będą rozprzestrzeniać pozytywne informacje o Twojej firmie. Dbaj o klientów udostępniając im unikalne i ciekawe materiały, nagradzaj, przekazuj kupony rabatowe do realizacji w sklepie, staraj się dyskretnie nakłaniać do zakupu.

Media społecznościowe to dziś potężne narzędzie marketingowe. Wciąż jednak nie wykorzystuje się ich pełni możliwości. Dlaczego? Firmy nadal mają obawy, że pieniądze włożone „w fejsa” będą pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Jest to jednak błędne podejście, wynikające z braku świadomości siły oddziaływania SM. Jak widać zwrot z inwestycji w media społecznościowe jest możliwy, a sposobów na jego osiągnięcie i zmierzenie jest coraz więcej. Miejmy nadzieję, że przełoży się to również na większe zainteresowanie firm profesjonalną komunikacją w social media ze swoimi fanami, co może przynieść wyłącznie pozytywne efekty, zarówno dla firm, jak i dla klientów.

Źródła:

socialmediatoday.com 1, 2

labber.pl

socialpress.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Lokalne marki na globalnych trendach Ikona 02:20 min 03.10.2013 Zgodnie z prognozami specjalistów w 2014 roku dojdzie do znacznych przetasowań na rynku social mediów. Jedne z kanałów komunikacji zyskają na znaczeniu dla firm, inne z kolei będą traciły. Z poniższego artykułu dowiecie się, w jaki sposób budować komunikację lokalnej marki w mediach społecznościowych, wykorzystując przy tym nadchodzące trendy na nowy rok. Zachęcamy do zapoznania się z tymi wskazówkami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

YouTuber – zawód z pasją Ikona 03:40 min 23.11.2013 Rzucili pracę w korporacjach, aby zarabiać na Internecie. Zna ich tysiące, a nawet miliony osób. Ich popularność często przekracza ramy wirtualnego świata. Po licznych nagranych filmikach ich twarze stają się rozpoznawalne. Co jednak najważniejsze – ich działania przynoszą realne wpływy finansowe. To YouTuberzy. Termin YouTuber pojawił się w momencie upowszechnienia półprofesjonalnych kanałów w serwisie YouTube. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Jak określić zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych? Ikona 01:40 min 10.05.2013 Według danych GUS mamy w kraju 18 mln użytkowników Internetu, z czego według Social Baker 9,7 mln to aktywni użytkownicy Facebooka. Najpopularniejsze fanpage w Polsce skupiają od 1,5 mln do 1,8 mln użytkowników. Możliwość dotarcia do tak szerokiego grona potencjalnych klientów jest na pewno bardzo kusząca. Jeżeli przeanalizujemy naszą kampanię w mediach społecznościowych i zobaczymy, że tylko pozornie jest ona darmowa, to powinniśmy oczekiwać konkretnych skutków naszych działań. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700