Z badań wynika, że w naszym kraju około 34% dużych przedsiębiorstw i około 6% podmiotów z sektora MSP promuje swoją działalność poprzez organizowanie lub współfinansowanie różnorodnych wydarzeń. Zorganizowanie ciekawej imprezy jest dla każdej firmy ogromnym wyzwaniem, zarówno finansowym, jak i logistycznym, które niesie jednak za sobą wiele wymiernych korzyści. Jest to bowiem kolejny sposób na zapoznanie klienta z marką, a także na zbudowanie z odbiorcą pozytywnych relacji, opartych na więzi emocjonalnej. Dodatkowo jest to doskonała forma reklamy.
Okazuje się, że event marketing straciłby wiele na swojej skuteczności, gdyby nie był wspierany przez media społecznościowe. Większość koncertów, wystaw, czy festiwali posiada swoje własne strony internetowe, a często zdarza się, że dodatkowo tworzy się dla danego przedsięwzięcia tzw. „wydarzenie” na Facebooku. Pozwala to w szybki sposób dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, którzy mogą dodatkowo dzielić się wiedzą o evencie ze znajomymi.
Dzięki komunikatorom społecznym organizowane przez firmy wydarzenia rozciągają się w czasie. Ankiety i konkursy przygotowane dla uczestników, rozpalają wyobraźnię internautów na długo przed rzeczywistym rozpoczęciem imprezy. Natomiast po jej zakończeniu uczestnicy mogą dzielić się swoimi wrażeniami, publikując filmiki i zdjęcia nagrane podczas zabawy. Dzięki temu konsumenci nie tylko oswajają się z marką, ale zaczynają ją lubić, ponieważ kojarzy im się ona z przyjemnymi emocjami.
Firmy, które zainwestują w niestandardowe narzędzia marketingowe z pewnością wzbudzą zainteresowanie wśród wielu odbiorców, zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym.
Źródło: Marketing przy kawie
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: