Do tej pory myślałeś, że blog jest dobry do realizowania hobby? Sądziłeś, że to rozwiązanie dla tych, którzy poszukują sposobu na uwolnienie swojej kreatywności? Nie tylko! Blog firmowy może być skutecznym narzędziem w kampanii marketingowej firmy. Odkrywamy na jakich płaszczyznach reklamowych się sprawdza i podpowiadamy, jak warto działać, by przyniósł oczekiwane skutki.
Nie raz i nie dwa pisaliśmy, że content is king! Jednak nie zawsze strona internetowa oferuje odpowiednią przestrzeń na wprowadzenie dużej ilości contentu. Może być to uwarunkowane czynnikami:
Wysokiej jakości content (tworzony zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów) jest postrzegany przez algorytmy wyszukiwarki Google jako użyteczny dla odbiorców. Dlatego strony z wartościowym contentem rankingują wyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to większą liczbę wyświetleń i kliknięć dla danej strony. W praktyce Twój blog stanie się bardziej rozpoznawalny wśród użytkowników, a przez to stanie się miejscem, z którego warto będzie pozyskiwać linki.
Odnośniki są bowiem jednym z ważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie. Pozyskiwanie tzw. naturalnych, wysokiej jakości linków do Twojej strony może wpływać na osiągnięcie wysokich pozycji strony internetowej.
Jeżeli Twój blog będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a w zawartych w nim artykułach wprowadzisz linki odnoszące do Twojej strony internetowej, to w ten sposób Twoja strona internetowa zyska naturalne, wysokiej jakości linki.
Tym, co szczególnie wyróżnia blogi firmowe jako narzędzie marketingowe jest interakcyjność z Klientem. Jest to możliwe dzięki funkcji umieszczania komentarzy pod postami. W ten sposób odbiorcy mogą przekazać swoje opinie na temat artykułu na blogu. Ponadto autorzy bloga mogą udzielić odpowiedzi na wystawione komentarze. To świetna płaszczyzna wymiany opinii, a przy kopalnia pomysłów dla kolejnych postów.
Wyszukaj często powtarzające się pytania i stwórz post, w którym udzielisz wyczerpujących odpowiedzi… albo… Znajdź zagadnienia do tej pory słabo omówione i opracuj szerszą wypowiedź w postaci artykułu na blogu.
Blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firm, ponieważ pozwala stworzyć przestrzeń dla tworzenia wartościowego contentu oraz może być pomocny w pozycjonowaniu strony internetowego biznesu. Rzetelnie przygotowane teksty, dobre fotografie, obrazowe wykresy i inne elementy contentu wpływają także na kształtowanie wizerunku eksperta w branży. Znaczenie dla budowania autorytetu ma nie tylko wysoka jakość zawartości, ale też regularne publikowanie, odwoływanie się do opinii innych ekspertów z branży, a także udzielanie odpowiedzi na komentarze. Ponadto blog sprawdza się jako platforma do komunikacji z Klientami i budowania pozytywnych relacji z nimi.
Źródło: Search Engine Journal, doświadczenie własne, Ewa Hope, Blogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych; „Studia ekonomiczne”, nr 157, R. 2013, s. 22-33; Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka, „Nowe Media. Studia i Rozprawy”, nr 2, R. 2011, s. 31-54; Piotr Szamrowski, Znaczenie blogów firmowych w komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, „Polityki Europejskie, Finanse, Marketing”, nr 9(58), R. 2018, s.513-525.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: