Kim jest i jakie korzyści daje marce bohater? W najprostszym ujęciu to ikona marki albo mówiąc inaczej jej maskotka. Nie jest to jednak zwykła postać. Brand Hero został przez twórców ożywiony, nadano mu określony wygląd, charakter, cechy osobowościowe i konkretne przymioty, które czynią go niepowtarzalnym oraz, co ważniejsze, rozpoznawalnym.
Dobrze skonstruowana postać nadaje marce głębię, przysparza korzyści emocjonalnych i dodaje osobowości. W zdecydowanej większości ociepla wizerunek, jeżeli jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Odmienny wygląd, ton głosu, zachowanie powinna mieć postać w przekazie kierowanym do dzieci, młodzieży, dorosłych, czy starszych ludzi. Często są to postacie, które można identyfikować – na zasadzie skojarzenia – z daną branżą.
Są to nowi bohaterowie marki Poczty Polskiej. Bociek jest entuzjastą sportu, niezwykle aktywną postacią, a do tego bardzo lubi wysyłać paczki. Gołąb to prawdziwy fan technologii i wszelkich nowinek, w tym e-usług. Wspólnie odbywają podróże po kraju, odkrywając najciekawsze zakątki i piękne miejsca. W formie zabawnej wymiany zdań prezentują ofertę firmy.
To prawdziwe gwiazdy wśród brand hero. Jak pokazuje czas, ich perypetie zdecydowanie poprawiły wizerunek marki – Telekomunikacji Polskiej, a przy tym przyczyniły się do zainteresowania usługami i produktami firmy. Serce jest nieco porywcze, skłonne do przeżywania emocji intensywniej i mocniej, a także wpadania w rozmaite tarapaty. Mózg to bohater raczej opanowany, który nie przechodzi ze skrajności w skrajność. Dobrze skonstruowane dialogi, jakie między nimi się odbywają, weszły już do obiegu ogólnego.
Stanowią przykład bohaterów, którym nadano postać ludzką, co pomaga odbiorcom identyfikować się z nim. Prezentują pozytywny wizerunek typowej polskiej rodziny, czyli odbiorców marki Tesco. W żartobliwym tonie, w postaci krótkich dialogów pokazują najciekawsze wiadomości i elementy oferty.
Brand hero to postacie wykorzystywane na każdej płaszczyźnie reklamowej. Bardzo aktywnie udzielają się na Facebooku, gdzie mogą komunikować się z potencjalnym odbiorcą. Pozostawiają krótkie informacje i wiadomości z ostatniej chwili, dotyczące najważniejszych wydarzeń z życia firmy oraz komentują aktualne zdarzenia z życia sportu, kultury, prezentują wiele ciekawych informacji w zakresie oferty. Ułatwiają komunikację i skracają dystans między nadawcą i odbiorcą, budując pozytywne relacje.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: