Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:05 min Ikona Sunrise System 18.05.2010

Najpopularniejszym sposobem rozliczania kampanii AdWords jest model CPC (ang. cost per click – płatność za kliknięcie). Za każdym razem gdy internauta kliknie w reklamę sponsorowaną z konta kampanii pobierana jest kwota adekwatna do pozycji reklamy, jakości słowa kluczowego i zasugerowanym w licytacji maks. CPC.

 

CPC vs. CPM – wprowadzenie

 

Model CPC dominuje niepodzielnie w kampaniach kierowanych na wyszukiwarkę Google.

Nieco inaczej może wyglądać licytacja w kampanii kierowanej na sieci Google, w miejscach docelowych i kampaniach remarketingowych. Tutaj mamy do czynienia zarówno z modelem CPC, jak i z modelem CPM (ang. cost per thousand – płatność za 1 000 wyświetleń reklam).

Wybranie metody CPM sugeruje się reklamodawcom, którym zależy na szerokim rozpropagowaniu marki. Tutaj nie płaci się za wejście, a jedynie za tysiąc wyświetleń. W modelu CPM możemy więc nie uzyskać żadnego wejścia, zyskujemy za to wiele wyświetleń, budując świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów. Przy okazji tych zasad warto również wspomnieć o nieco innym sposobie tworzenia tekstów reklam. W kampanii kierowanej na wyszukiwarkę (tylko model CPC) eksponujemy najczęściej konkretne produkty czy usługi. Powód? Chcemy przyciągnąć do strony użytkownika i zachęcić do wykonania żądanej akcji. Natomiast jeśli korzystamy z kampanii w sieciach (model CPM) powinniśmy przyjąć inną strategię i eksponować przede wszystkim nazwę firmy, markę czy wybraną linię produktów lub hasło reklamowe. W ten sposób budujemy świadomość marki, która zaowocuje w kolejnych miesiącach i latach istnienia firmy czy marki.

 

CPC vs. CPM  –  rywalizacja

 

Model CPM opiera się na zasugerowaniu, ile maksymalnie chcemy zapłacić za 1 000 wyświetleń reklam w sieciach kontekstowych Google. Przypomnę tylko, w modelu CPC płacimy za kliknięcia. Mając na uwadze te różnicę, widać wyraźnie, że w tym momencie dochodzi do konfliktu dwóch różnych sposobów konkurowania o miejsce i pozycję linku sponsorowanego. Jak bowiem rozliczyć oba modele, skoro rywalizując między sobą w jednej przestrzeni (witryna reklamowa), różnią się od siebie diametralnie?

W takich sytuacjach z pomocą przychodzi efektywny CPM.

 

CPC vs. CPM –  zgoda

 

Google wskazuje wyraźnie, że żaden model rozliczania nie ma przewagi nad drugim. System AdWords dla oceny, który z dwóch linków sponsorowanych rozliczanych poprzez CPC i CPM zajmie miejsce reklamowe, wykorzystuje tzw. efektywny CPM – eCPM.

W sytuacji gdy mamy do czynienia z rozliczaniem reklam poprzez każde jedno kliknięcie (model CPC), system rankingowy AdWords przelicza model CPC na eCPM, uwzględniając stawkę w licytacji, współczynnik klikalności oraz szereg innych dodatkowych elementów, których Google nie ujawnia reklamodawcy. W ten sposób powstaje efektywny koszt tysiąca wyświetleń reklamy rozliczanej przez CPC. Po wykonaniu tych obliczeń oba odrębne modele zyskują wspólny mianownik (eCPM) a Google w kolejnych krokach porównuje oba parametry i reklama o najwyższej pozycji w rankingu zdobywa przestrzeń reklamową na stronie i jest wyświetlana użytkownikowi.

Naturalnie porównywanie dwóch eCPM ma miejsca za każdym razem, gdy strona docelowa udziela powierzchni reklamowej linkom sponsorowanym Google AdWords. Rywalizacja trwa zatem aż do wyczerpania środków w budżecie dziennym.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Co nowego w AdWords? Ikona 02:45 min 22.06.2010 Nie da się ukryć, że reklama AdWords to obecnie świetna forma marketingu w sieci. Wciąż możemy obserwować, jak się rozwija i daje coraz większe możliwości kontroli i usprawniania oraz uświetniania swoich kampanii. Ostatnio pojawiła się nowa funkcja rozszerzenia reklam oraz porównania z konkurencją. Dostępne stało się również narzędzia „Wykluczenia”. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Reklama w wyszukiwarce grafiki Google Ikona 01:55 min 05.08.2010 Baza grafik wyszukiwarki Google stale rośnie - obecnie znajduje się w niej blisko 10 miliardów zdjęć. Nic więc dziwnego, że jest rozbudowywana o nowe elementy, takie jak katalogowanie grafik, sposób ich wyświetlania czy też bardziej intuicyjne wyszukiwanie. Jednak Google szykuje jeszcze jedną zmianę - możliwość wykorzystania reklamy właśnie w wyszukiwarce obrazów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Reklama kontekstowa to nie tylko AdSense Ikona 03:40 min 22.04.2010 Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM. Poza Google AdSense liczą się m. in. OnetBoksy. Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700