Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 11.04.2008

null

 

SEO copywriter: jak pogodzić potrzeby ludzi i robotów?

Uszczęśliwienie normalnych czytelników i robotów sieciowych w jednym momencie – oto bojowe zadanie SEO copywritera.

Copywriting, czyli kreatywne pisanie, to podstawowe narzędzie w reklamie. To mówienie o tym samym, co konkurencja, ale innym językiem. W przypadku pozycjonowania copywriting jest bronią strategiczną – w wyszukiwarkach trwa bowiem wojna na słowa. Pisanie tekstów w celu zachęcenia kogoś do jakiejś decyzji lub zbudowania wizerunku opisywanej rzeczy jest jak wiersz – odwołuje się do potrzeb i marzeń, ma wywołać określone napięcie (chęć posiadania na przykład), ma zadziałać na emocje. Dlatego specjaliści od copywritingu mają za zadanie przekonać nas do czegoś nie za pomocą racjonalnych argumentów, lecz dotykając w czułe miejsca. Łatwo jednak zauważyć, że nie można przesadzić z szablonową manipulacją za pomocą słów. Perswazyjne teksty, pełne „ochów” i „achów” nad zachwalanym produktem i zupełnie lekceważące bystry osąd i rozsądek reklamożercy – to prosta droga do zirytowania odbiorcy.

SEO copywriting: sztuka tworzenia treści, które są jednocześnie skuteczne i wartościowe

Konieczność zgrabnego używania słów jest szczególnia ważna przy optymalizowaniu stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Copywriter musi przeredagować zawartość strony i jej podstron tak, by zawierała wyrażenia kluczowe w określonej częstotliwości. Dopiero wówczas roboty sieciowe potraktują taką stronę przyjaźnie – zauważą ją, gdy internauta wpisze owe wyrażenia jako zapytania dla wyszukiwarki. Jak jednak zamieścić nierzadko złożone słowa kluczowe w spójnym, logicznym tekście? W tym właśnie tkwi cała sztuka. Copywriter redagujący tradycyjne materiały czy hasła reklamowe posiada nieograniczone możliwości – może użyć słów, jakich zechce, jakie mu się skojarzą, może bawić się aluzjami, metaforami, gierkami słownymi. SEO copywriter ma za swego sprzymierzeńca – i wroga – zasady gramatyczne języka. Internauci pasjami wpisują w wyszukiwarki frazy typu: „odchudzanie Honolulu”. Umieszczenie tej frazy w niedługim tekście na stronie głównej, kilkakrotnie i dokładnie w tej postaci, to łamigłówka dla piszącego, który: a) nie jest językowym flejtuchem; b) nie jest dyslektykiem / dysgrafem /dysortografem; c) nie jest analfabetą i wreszcie d) szanuje czytelników. Naturalne użycie języka każe bowiem napisać w sensownym tekście przede wszystkim, że „w Honolulu” – ale to najmniejszy stopień trudności. Szczególnie polszczyzna stawia wysokie wymagania przed SEO copywriter’em – wpisywanie na przykład angielskich fraz w różnych kontekstach nie jest wielkim problemem, bo w tym języku odmiana przez przypadki nie wymaga końcówek czy zmian rdzenia słowa. Ale pisanie po polsku, żeby było po polsku, wymaga jednak pogłówkowania. Gramatyka nie może być kreatywna 😉

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 02:25 min 24.09.2008 Nie oszukujmy się - często szukamy drogi na skróty. Niestety w pozycjonowaniu może to przynieść skutek odwrotny do zamierzonego: zamiast wysokich pozycji możemy zniknąć w odmętach piątej i dalszych podstron wyników wyszukiwania. Kopiowanie treści ze stron konkurencji nie jest więc dobrym pomysłem. Koniecznie należy tworzyć treści użyteczne, fachowe, informacyjne - zgodnie z zasadami SEO Copywritingu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.50 / 5. Vote count: 6 głosów

Brak ocen

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:40 min 04.01.2013 SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700