Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:30 min Ikona Michalina 13.01.2023

Życie copywritera pełne jest wyzwań. Każdego dnia nowe tematy – raz proste, raz trudne… Do tych drugich często zaliczają się teksty dla branż technicznych. Nic w tym dziwnego! Wymagają one sporej wiedzy, rzetelnego i czasochłonnego researchu, a także odpowiedniego podejścia do tematu. Wszystko po to, by tekst był ciekawy, merytoryczny i nie zanudził ani odbiorcy, ani algorytmów Google. Zatem, jak stworzyć idealne treści dla firm z branży technicznej?

 

Branża techniczna – czyli co dokładnie?

 

Pod pojęciem tym kryje się wiele obszarów. Najogólniej mówiąc, są to przedsiębiorstwa, które są związane z usługami i produktami przemysłowymi. Mowa między innymi o elektrotechnice, energetyce, budownictwie, inżynierii, obróbce różnego typu tworzyw, transporcie, produkcji artykułów spożywczych i wielu innych. Tworzenie treści dla tych branż stanowi wyzwanie, ponieważ wymagają one specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności opisania skomplikowanych zagadnień prostym językiem zrozumiałym dla laika.

 

Dlaczego branże techniczne potrzebują dobrego contentu?

 

Według danych z 2021 roku liczba użytkowników internetu na całym świecie to aż 4,66 miliarda (czyli ponad połowa populacji na świecie!). 81,5% tych użytkowników szuka online usług i produktów – to chyba wystarczający powód, by zadbać o widoczność biznesu w sieci. A pomoże w tym między innymi dobry content!

 

Przechodzimy do pisania!

 

Wiesz już, o co chodzi z branżami technicznymi i dlaczego potrzebują dobrych treści. Teraz czas na konkrety, czyli garść praktycznych wskazówek, które pomogą w stworzeniu wartościowych tekstów dla tej specyficznej branży.

  1. Dobry brief to podstawa

Najlepsze źródło wiedzy o firmie i jej produktach/usługach stanowią informacje pozyskane bezpośrednio od jej właściciela/przedstawiciela. Stąd też tak ważne jest, by zadbać o brief, w którym nie może zabraknąć pytań dotyczących zarówno samego przedsiębiorstwa, jego oferty, konkurencji i sytuacji na rynku, a także odbiorcy. Warto również poprosić o katalogi firmowe wraz ze wskazaniem najistotniejszych informacji.

  1. Nie bagatelizuj znaczenia researchu

Być może goni Cię czas i chcesz na szybko stworzyć tekst. Nie tędy droga! W przypadku tak wymagających branż konieczne jest odpowiednie zaplanowanie pracy i wygospodarowanie czasu na pogłębiony research. Nie ograniczaj się do jednego źródła – koniecznie potwierdź znalezione w sieci informacje także w innych branżowych serwisach, publikacjach czy instrukcjach. Dzięki temu nie tylko zrozumiesz zagadnienie i będziesz potrafić opisać je własnymi słowami, ale też zapoznasz się z fachowym słownictwem.

  1. Nie zanudzaj odbiorcy

Tematy techniczne bywają skomplikowane i często wiążą się z koniecznością użycia branżowej nomenklatury. Specjalistyczne, niezrozumiałe słownictwo, długie opisy trudnych procesów… To może skutecznie zniechęcić odbiorcę do czytania. Dlatego tak ważne jest, by nawet najtrudniejsze zagadnienia i terminy wyjaśniać prostymi słowami – tak, by teksty były proste w odbiorze dosłownie dla każdego. Nie wiesz, jak opisać trudny proces powstawania wyrobów przemysłowych? Zastosuj proste metafory – dzięki porównaniom na przykład do codziennych czynności odbiorca będzie w stanie wyobrazić sobie, jak działa dany mechanizm.

  1. Zadbaj o profesjonalne opisy

Treści muszą być napisane prostym językiem, co nie zwalnia nas z obowiązku zachowania profesjonalizmu. Dlatego na stronie nie może zabraknąć merytorycznych opisów firmy, produktów, instrukcji, ale nie tylko. Dobrym rozwiązaniem jest również stworzenie sekcji FAQ z krótkimi, aczkolwiek rzeczowymi odpowiedziami na najczęściej pojawiające się pytania związane z daną branżą. Warto również prowadzić blog z artykułami eksperckimi i poradnikowymi.

  1. Skup się na rozwiązaniu problemu odbiorcy

Treści techniczne muszą zawierać informacje o zastosowaniu, specyfikacji, ale nie tylko. Warto wskazać odbiorcy, jak dany produkt czy usługa może mu pomóc w życiu prywatnym bądź zawodowym i jakie problemy może rozwiązać. Pokaż realne zastosowanie i najważniejsze funkcje.

  1. Pamiętaj o języku korzyści

Teksty na strony firm z branż technicznych muszą być przede wszystkim merytoryczne i dostarczać odbiorcy sprawdzone oraz zrozumiałe informacje o procesach, technologiach czy produktach, ale na tym nie kończy się ich rola. Równie ważne jest, by nakłoniły czytelnika do podjęcia działania – na przykład kontaktu z przedstawicielem firmy, skorzystania z oferty itp. Dlatego warto wskazywać na zalety danego rozwiązania i realne korzyści dla użytkownika bądź środowiska wynikające z ich użytkowania. Należy jednak zachować umiar – niezależnie od branży, teksty nachalne sprzedażowo nigdy nie są dobrze odbierane.

  1. Rozplanuj tekst

W przypadku branż technicznych szczególnie ważne jest zadbanie o logiczną i uporządkowaną treść. Dobrym patentem jest spisanie punkt po punkcie, jakie zagadnienia chcesz poruszyć w tekście. Punkty te mogą posłużyć potem jako śródnagłówki. Pamiętaj, że przy opisywaniu trudnych zagadnień nie ma miejsca na chaos i brak rozplanowania zawartości poszczególnych akapitów!

 

Podsumowując…

 

Stworzenie wartościowego contentu dla branży technicznej nie jest proste. Jednak nie ma się co zniechęcać, bo dzięki odpowiedniemu przygotowaniu można napisać merytoryczną i zrozumiałą treść na każdy temat. Najważniejsze elementy pracy nad takim tekstem to: rzetelny research, dobry brief od klienta, zrozumienie opisywanych zagadnień, stosowanie prostego języka nawet w odniesieniu do skomplikowanych procesów, wykorzystywanie fachowego słownictwa w sposób zrozumiały dla laika, ciekawe ujęcie tematu, by wzbudzić zainteresowanie odbiorcy.

I, co najważniejsze, pamiętaj, by tworzyć content dla ludzi, nie dla robotów Google. A co będzie wartościowe dla użytkowników, będzie również wysoko ocenione przez algorytmy.

 

Źródła: https://mobirank.pl/2021/01/28/mobile-i-digital-w-2021-r-522-mld-ludzi-na-swiecie-uzywa-telefonow-komorkowych/

 

Michalina – copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 7 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 16 głosów

Brak ocen

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.60 / 5. Vote count: 11 głosów

Brak ocen

Jak trafić z przekazem do przedstawicieli pokolenia Z? Ikona 4:15 min 19.04.2023 Pokolenie Z, generacja Z, gen Z, zoomerzy, post-millenials, zetki, iGen (Internet Generation), pokolenie C, pokolenie internetowe, generacja multitasking... Wszystkie te określenia odnoszą się do jednej grupy osób - urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Czym się wyróżniają i jak stworzyć przekaz reklamowy, który do nich trafi? Zapraszamy do lektury krótkiego przewodnika po świecie pokolenia Z. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Wiecznie zielone treści – content, który nie przemija Ikona 03:50 min 14.09.2022 Jest jak klasyczna „mała czarna”, filmy Quentina Tarantino czy opery Giuseppe Verdiego. Zawsze modna, zawsze na czasie, zawsze elektryzująca. Evergreen content to treść, która nieustannie przyciąga i intryguje. Generuje ruch i cieszy się zainteresowaniem ze strony nowych użytkowników przez długi czas. Na czym polega magnetyzm „wiecznie zielonych” tekstów? I jak stworzyć ponadczasowe treści na stronę internetową? Tego dowiecie się z artykułu! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700