Niezależnie od tego, czy SEO copywriterem jesteś dopiero kilka tygodni, czy wiele lat, dla każdego z nas przychodzi moment, kiedy brakuje inspiracji do napisania kolejnego tekstu. Zawsze bowiem musimy dbać o to, aby był on nie tylko prawidłowy językowo i merytorycznie, a także ciekawy i zachęcający. Jednocześnie należy pamiętać, aby był on zgodny z wytycznymi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, co pozwoli na skuteczne pozycjonowanie.
Ktoś kiedyś powiedział, że „czytanie to oddychanie”. Aż tak radykalnie może byśmy tego nie nazywali, jednak trzeba przyznać, że regularne czytanie pomaga w rozwijaniu wielu pozytywnych cech. Nie tylko przyczynia się do zwiększenia umiejętności poprawnego wypowiadania się i pisania (co jest bardzo ważne w pracy SEO copywritera), ale także znacznie poszerza wyobraźnię. Nieważne, czy jest to książka o tematyce kryminalnej, romantycznej czy innej – każda z nich stopniowo zwiększa Twoją kreatywność.
Często, włączając radio lub playlistę na muzycznej stronie internetowej nie do końca zdajemy sobie sprawę, czego tak naprawdę słuchamy. Spróbuj jednak puścić dowolną piosenkę i wsłuchać się w jej słowa, melodię, rytm i charakter. Z pewnością zauważysz, że z czasem może ona powodować różnego rodzaju skojarzenia – dotyczące wspomnień, różnych wyobrażeń czy tematu piosenki. Takie świadome słuchanie również przyczynia się do tego, że Twoja wyobraźnia i kreatywność staje się elastyczniejsza.
Zapewne nie raz zdarzyło Ci się, że siedziałeś w pracy nad jakimś zamówieniem i nie mogłeś znaleźć sposobu, jak go zacząć. Jeśli masz taką blokadę twórczą, może warto porozmawiać z tym, kto siedzi obok, niezależnie, czy dokładnie zna dany temat, czy nie. Czasami jedno słowo wystarczy, aby znaleźć inspirację do nowego, atrakcyjnego tekstu.
Każdy z nas mógłby wskazać pewne dziedziny życia, które są wielka pasją. Mogą to być podróże, motoryzacja, moda, historia czy muzyka. Każda z nich przyczynia się do poszerzenia naszej wiedzy i horyzontów. A im szersza wiedza, tym większa kreatywność, czyż nie?
Jeśli praca copywritera jest dla Ciebie ciężarem, wymyślenie ciekawych treści będzie szczególnie trudne, bo nie będziesz czerpał z pisania żadnej satysfakcji. Dlatego też postaraj się, aby każde kolejne zamówienie stanowiło nowe wyzwanie i sposób na rozwijanie umiejętności pisania poprawnych i ciekawych tekstów. Takie podejście z pewnością zmieni Twoje nastawienie i przyczyni się do skutecznego usuwania bariery pisarskiej.
Richard Florida powiedział kiedyś, że „Ludzka kreatywność jest największym zasobem”. Każdego dnia przekonuje się o tym każdy copywriter, zasiadający przed kolejnymi zamówieniami. Dlatego też powinniśmy szczególnie dbać o to, aby nie wpaść w rutynę i ciągle szukać nowych perspektyw i sposobów spojrzenia na konkretny temat. Tylko takie podejście pozwoli nam przez długie lata tworzyć ciekawe teksty, które przyczynią się jednocześnie do skutecznego pozycjonowania stron internetowych klientów.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: