Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 05:30 min Ikona Sunrise System 27.12.2017
Pan Prezes dużego polskiego przedsiębiorstwa, zajmującego się produkcją rusztowań aluminiowych, zamawia treść na bloga. Ma ona być: ciekawa, mocno związana z działalnością firmy, nawiązująca do oferty. Acha – powinna też przyciągnąć zainteresowanie szerokiego grona odbiorców. „I proszę pisać teksty tylko o rusztowaniach, bo tym się zajmujemy!”.

 

W pracy Copywritera, nie tylko tego piszącego pod kątem pozycjonowania, trafiają się branże przyjemniejsze i te… nudniejsze. Biorąc pod uwagę, że nasz tekst ma nie tylko trafić w gusta Pana Prezesa, ale też zainteresować potencjalnych klientów jego przedsiębiorstwa, przyciągnąć ruch na stronę, a w ogóle najlepiej to zwiększyć popularność marki w mediach społecznościowych i sprzedaż… zadanie staje się arcytrudne, granicząc nawet z niemożliwym.

Content okołotematyczny (® + ™ + patent pending)

Jest to taki rodzaj treści, który nie nawiązuje bezpośrednio do branży czy działalności Klienta, natomiast jest z nią luźno powiązany.
np. Rusztowania są związane z budownictwem, a skoro z budownictwem to można przygotować m.in.: listę największych budynków świata, najbardziej wymagające projekty budowlane w historii, najbrzydsze budynki czasów PRLu (ze zdjęciami).


Taka treść może i nie jest bezpośrednio związana z branżą klienta, ale ma szansę naprawdę zaistnieć w Internecie. I zamiast dotrzeć do 10-15 odbiorców, docieramy do setek, jeśli nie tysięcy (oczywiście przy odpowiednio zaplanowanej promocji).

A content marketing, którego częścią jest prowadzenie bloga, nie ma sprzedawać. Ma przede wszystkim budować wizerunek i świadomość marki, zwiększać liczbę odbiorców.
Tylko Pan Prezes musi się do tego pomysłu przekonać…

W jakich branżach tworzyć content okołotematyczny?

 

Tak naprawdę takie treści sprawdzą się w każdej branży. Natomiast są doskonałym rozwiązaniem dla tych, które są tradycyjnie uznawane za „nudne”… i nie ma się co obrażać – piłka nożna fascynuje miliony ludzi, a gwoździarki (przy dobrym wietrze) może kilka tysięcy.

 

Wśród takich branż można wymienić m.in. finanse, prawo, podatki, transport, opakowania, a także większość gałęzi przemysłu. Są to jednocześnie branże, w których bardzo trudno przekonać Pana Prezesa do zmiany podejścia do rodzaju tworzonych treści… ale warto próbować!

Kilka pomysłów na content okołotematyczny

Posługując się przykładami najłatwiej jest uzmysłowić sobie, jak ciekawe treści można przygotować nawet dla nudnych branż:
1. Branża finansowa

 

    • „Na co Polacy wydają najwięcej pieniędzy?”
    • „Na co przeznaczamy pieniądze z programu 500+?”
    • „Najbardziej zadłużone kraje świata”
    • „Lista najbogatszych ludzi świata”
    • „Ile wypłat potrzebujesz na zakup mieszkania/samochodu?”

 

2. Branża transportowa

 

    • „Najdłuższe tunele świata”
    • „Najmocniejsze ciężarówki na świecie”
    • „10 kultowych ciężarówek”
    • „5 najlepszych filmów z ciężarówkami w roli głównej”
    • „8 filmów drogi”
    • „Mapa sieci autostrad Europy/USA/Azji”
    • „Najniebezpieczniejsze drogi świata”

 

3. Narzędzia – gwoździarki

 

    • „10 nieszablonowych zastosowań gwoździarki”
    • „5 filmów z gwoździarkami w roli (niekoniecznie) głównej”
    • „Top 5 wideo z YouTube o gwoździarkach”

Źródło: YouTube

 

4. Nawozy do roślin

 

      • „Największe drzewa świata”
      • „Najpiękniejsze odmiany róż/tulipanów”
      • „Historyczne zdjęcia polskich PGRów”
      • „Największe gospodarstwa rolne na świecie”

     

Lista tematów jest więc gigantyczna. Można też pobawić się tytułami, aby zwiększyć klikalność.

 

Np. zamiast „Największe gospodarstwa rolne na świecie” – „Najbardziej niesamowite farmy świata” lub „Nieprawdopodobne farmy świata” etc. ; „Ile wypłat potrzebujesz na zakup mieszkania/samochodu” -> „Polacy potrzebują X wypłat aby kupić mieszkanie, a Francuzi tylko X”.
Ważne, żeby nie przesadzić – click bait może i na krótką metę działa, ale na pewno psuje wizerunek marki.

Skąd czerpać pomysły?

 

Źródeł jest mnóstwo – przede wszystkim warto śledzić najciekawsze filmy na YouTube, regularnie odwiedzać Google Trendy, ale także śledzić strony z aktualnościami, wiadomościami, oglądać reklamy (niestety…). W skrócie: trzeba być na bieżąco. Stworzenie treści na temat, który obecnie wzbudza duże emocje, znacznie ułatwia zwiększenie ich zasięgu.
Apple zaprezentował nowego iPhone’a, a Ty naprawiasz smartfony? Opublikuj listę największych wad urządzeń Apple. Śnieżyca przetacza się przez Europę, a Ty sprzedajesz motocykle? Stwórz listę śmiesznych filmików z motocyklistami jeżdżącymi po śniegu.
Kilka źródeł (nie zawsze darmowych) to np.:

 

 

Efekty contentu okołotematycznego

 

Podobnie jak w przypadku niemal wszystkich działań prowadzonych w ramach content marketingu, również w przypadku contentu okołotematycznego nie należy oczekiwać gwałtownego wzrostu sprzedaży. Udostępnienia, polubienia profilu na Facebooku, wspominanie o firmie swoim znajomym – wszystko to buduje bazę na przyszłość.

Na pewno taki content pomoże też w pozycjonowaniu. Naturalne linki przychodzące podnoszą ranking w wynikach wyszukiwania, a zwiększony ruch, częstsze wzmianki w Internecie o firmie nie tylko budują autorytet i zwiększają zaufanie do firmy, ale także (co prawda raczej nie bezpośrednio) wspierają pozycjonowanie.

Twórzmy content okołotematyczny!

Jak zawsze, warto zachować umiar. Tworzenie wyłącznie treści tego rodzaju może nie przełożyć się na efekty biznesowe. Natomiast umiejętne żonglowanie tematami – branżowymi, okołotematycznymi – tworzy bardzo fajną mieszankę, która z czasem powinna przełożyć się na wyniki firmy.

Czy taki content jest dla każdego? Na pewno tak!

Oczywiście trzeba dobrać odpowiednio styl i formę treści do rangi i charakteru Klienta. Natomiast nawet najbardziej szacowne firmy mogą promować się z wykorzystaniem takiego pomysłu.
A więc, Panie Prezesie rusztowań aluminiowych, prosimy o zgodę na content okołotematyczny na blogu!
Z poważaniem,
 
(SEO) Copywriterzy i Copywriterki całego świata
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Nowy Rok, nowy copywriting Ikona 05:55 min 22.01.2018 W nowy rok weszłam z nową energią. Nie oznacza to, że pozbyłam się starych problemów. Przyznaję, czasem wymyślenie angażującego uwagę tematu nie należy do najłatwiejszych. Po kilku latach pracy w zawodzie wiem jak łatwo wpaść w rutynę, a z drugiej strony mam też sprawdzone sposoby jak wyłączyć ABS (absolutny brak sugestii) i wystartować z tematem. Wiecie jak? Chyba mogę Wam uchylić rąbka tajemnicy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Słowa, których każdy Copywriter powinien unikać w tekstach Ikona 05:05 min 31.01.2018 Możemy się z nimi spotkać dosłownie wszędzie - na stronach internetowych, w czasopismach, a także broszurach ofertowych. Zapychacze, czyli zbędne sformułowania w tekstach, które nie posiadają żadnej wartości informacyjnej, a czasem wręcz wprowadzają jeszcze większy zamęt w naszej głowie. O jakie zwroty chodzi? Jakich słów lepiej unikać, szczególności w tekstach sprzedażowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Mam tę moc! – kilka słów o sekretach wzbudzania zaufania wśród odbiorców Ikona 07:20 min 14.12.2017 Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, z pewnością dążysz do tego, by użytkownicy internetu, zaglądający na Twoją stronę, zaufali Ci i skorzystali z oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Jednak w gąszczu wielu konkurencyjnych firm musisz zadbać o to, by content Twojej witryny wyróżniał się na tle Twoich branżowych rywali. Proponujemy Ci kilka sprawdzonych metod na to, by zwrócić szczególną uwagę użytkowników na świadczone przez Twoją firmę usługi. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700