Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:25 min Ikona Sunrise System 04.02.2022
Najkrótsza droga do świadomości Twojego odbiorcy zawsze jest najlepsza — szczególnie, jeśli mowa o contencie internetowym. Jaki typ treści najskuteczniej przyciąga (i, co ważne, utrzymuje) uwagę współczesnego użytkownika? Choć bon moty w stylu „jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów” w 2022 roku mogą — i powinny — wydawać się nieco wyświechtane, ciężko o stwierdzenie bardziej prawdziwe w kontekście marketingu internetowego. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z prawidłowej implementacji treści graficznych oraz dlaczego są one tak wartościowe — zarówno dla odbiorcy, jak i twórcy.

 

Jak promować kancelarię zgodnie z prawem? Podstawowa zasada: promowanie przez informowanie

 

Za treści wizualne możemy uznać praktycznie wszystkie elementy umieszczane na stronie internetowej, które nie są tekstem. Infografiki, fotografie, obrazy, komiksy, a nawet popularne memy — definicja jest równie szeroka, co zakres tematów i motywów, które możemy przekazać tym kanałem komunikacji.
Badania pokazują, że aż 90% informacji przyswajanych przez nasz mózg ma charakter wizualny, podczas gdy 65% z nas to zadeklarowani wzrokowcy. Ciężko przejść obojętnie obok takiego potencjału marketingowego.

 

W czym tkwi siła contentu wizualnego?

 

Content graficzny w naturalny sposób przyciąga uwagę użytkownika — obraz lub symbol to z reguły pierwsza rzecz, którą podświadomie wyławiamy z morza tekstu. Gdy dołożyć do tego fakt, że to właśnie pierwsze kilkanaście sekund po otwarciu strony jest kluczowe dla zatrzymania odbiorcy na dłużej, potencjał drzemiący w wizualnym kanale komunikacji z użytkownikiem jawi nam się w bardzo interesujących barwach. Po stronie twórcy contentu leży natomiast to, by ten potencjał uwolnić.


Dlaczego warto postawić na treści wizualne w ramach własnej strategii content marketingu?
Powodów jest wiele, a najważniejsze z nich to:
  • błyskawiczny przekaz — informacje podane w formie wizualnej są dużo szybciej wyłapywane i „trawione” przez użytkowników;
  • większe zaangażowanie użytkowników — jeśli zależy Ci na linkowaniu oraz udostępnieniach w serwisach społecznościowych, treści graficzne są dla Ciebie;
  • budowanie więzi — obraz dużo lepiej sprawdza się w roli wyzwalacza emocji, nadając opowieści marketingowej odpowiedniego tonu;
  • identyfikacja marki — atrakcyjne i wartościowe materiały opatrzone Twoim logo nie tylko sprzyjają spójnej identyfikacji wizualnej, ale również pomagają w budowaniu eksperckiego wizerunku;
  • większa widoczność — dobrze zoptymalizowana grafika jest wartościowa także z punktu widzenia algorytmów Google;
  • wyższa konwersja sprzedażowa — obraz sprzedaje, a bodźce wizualne zdecydowanie częściej motywują decyzje konsumentów.

 

Treści graficzne — kiedy robisz to źle?

 

W marketingu internetowym podobnie jak w miłości dozwolone jest wszystko. Nie oznacza to jednak, że wszystko pomoże Ci osiągnąć upragniony cel w postaci większej widoczności, bazy wiernych odbiorców czy też lepszych wyników sprzedażowych.
 
 
Tworząc treści wizualne na swoją stronę za wszelką cenę unikaj:
  • przeładowania informacjami — umiar jest cnotą, a wyselekcjonowane dane zaaplikowane w przejrzystej formie przyniosą znacznie lepszy efekt;
  • zbyt dużej liczby kolorów — postaw na kilka kontrastujących ze sobą barw, aby uwydatnić przekaz i uniknąć wrażenia kiczu;
  • braku spójności — content graficzny to doskonała okazja, by zadbać o rozpoznawalność i wizerunek Twojego brandu;
  • anonimowości — infografiki, memy oraz zdjęcia należą do najczęściej rozpowszechnianych materiałów w internecie, dlatego zadbaj o to, by użytkownicy mogli łatwo trafić na Twoją stronę;
  • niedopasowania — każdy rodzaj contentu wizualnego ma do odegrania swoją rolę, a jego funkcja powinna być tożsama z konkretnym kanałem komunikacji.

 

Magia obrazu, czyli optymalny sposób komunikacji z klientem

 

Zdjęcia, wizualizacje, infografiki oraz inne formy treści wizualnych bez wątpienia czynią świat content marketingu dużo bardziej przystępnym i interesującym. Pamiętaj jednak, że korzyści płynące z materiałów graficznych nie umniejszają wartości klasycznych opisów tekstowych. Najlepsze efekty — zarówno w obszarze pozycjonowania stron, jak i zaangażowania odbiorców — osiągniesz, eksplorując obie z tych ścieżek jednocześnie. Pewne rodzaje treści dużo lepiej sprawdzą się natomiast w formie wizualnej. Radiowy komentarz meczu piłkarskiego czy tekstowa relacja z wystawy sztuki współczesnej to przecież nie to samo co telewizyjna transmisja w pełnym kolorze, prawda?

Patryk
– zawodowo od dwóch lat spełnia się jako członek Teamu Copywriterów. W wolnych chwilach eksploruje natomiast fikcyjne światy za sprawą książek, filmów i gier spod znaku horroru i weird fiction. Jego prywatny soundtrack pęcznieje z kolei od ciężkiej gitary, z nutą elektroniki i Eltonem Johnem gdzieś w środku. Druga z jego pasji to nasz sport narodowy — realizuje ją jako trener w drugoligowym zespole piłki nożnej kobiet.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Coś więcej niż wykres — rodzaje infografik w contencie internetowym Ikona 05:30 min 11.04.2022 Content graficzny pozwala w atrakcyjny wizualnie sposób zaprezentować ważny dla autora przekaz. Wyjątkowo interesującą jego formą są infografiki. Łączą w prosty sposób to, co najważniejszego chcesz przekazać, z dopracowaną warstwą wizualną. Najlepsze są te, które już przy pierwszym rzucie oka rozwiązują problemy czytelnika. Jakie rodzaje infografik można spotkać w sieci? Koniecznie zajrzyj do tego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Brief copywriterski dla agencji SEO Ikona 5:10 min 09.06.2022 Jeśli podjąłeś współpracę z agencją SEO, zapewne dostałeś (lub niebawem dostaniesz) do wypełnienia brief copywriterski. Możliwe, że zastanawiasz się, czym on jest i po co tak właściwie masz go uzupełniać. W tym artykule wyjaśnimy Ci, dlaczego tak ważne jest, żebyś sumiennie odpowiedział na zadane przez agencję/copywritera pytania. Podpowiemy też, jak to zrobić! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bite, snack, meal – najlepszy przepis na apetyczny content. Nie tylko przy wigilijnym stole Ikona 04:45 min 22.12.2021 8 sekund! Tylko tyle czasu ma copywrier na przyciągnięcie uwagi skanującego treści użytkownika. Mało? Spokojnie, regularnie opowiadamy o tym, co zrobić, żeby treści były skuteczne. Dzisiaj na naszym blogu zrobi się wyjątkowo świątecznie, ale i smakowicie. Przybliżymy jedną z bardziej apetycznych technik tworzenia tekstów o wdzięcznej nazwie „bite, snack, meal” i podpowiemy, jak zaspokoić głód użytkowników. Będzie pysznie! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700