Indeks mobile first oznacza zmianę w sposobie indeksowania i oceny stron internetowych. W sporym uproszczeniu: dotychczas to desktopowa wersja strony była oceniana/brana pod uwagę przy ustalaniu rankingu strony w wynikach wyszukiwania. W zapowiedzianym indeksie mobile first Google będzie oceniał w pierwszej kolejności mobilną wersję strony i to na jej podstawie będzie ustalać ranking stron w wynikach wyszukiwania – również w wynikach dla urządzeń stacjonarnych.
Ważne! W kwietniu 2017 roku Gary Illyes przekazał, że dopóki Google nie przedstawi oficjalnego komunikatu mogą do nas docierać sprzeczne informacje o indeksie mobile first. Poniższe informacje obejmują więc obecny stan wiedzy, który (do momentu oficjalnego i pełnego wprowadzenia nowego indeksu) może ulec zmianie.
Polecam również artykuł Jennifer Slegg z The SEM Post, dotyczący tego samego tematu, z zastrzeżeniem, że część zawartych w nim informacji jest już nieaktualna. Poniższa lista zawiera najświeższe ustalenia z tego zakresu.
Nowy indeks mobile first odmieni (i już odmienia) nie tylko pozycjonowanie, ale także sposób podejścia do użytkowników oraz webmasterów do tworzenia witryn internetowych. Zmian jest sporo, są bardzo ważne i każdy webmaster, specjalista zajmujący się pozycjonowaniem, a nawet właściciel strony internetowej powinien uważnie śledzić doniesienia na ten temat… i oczywiście – przystosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych zanim będzie za późno!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: