Ikona 03:35 min Ikona Sunrise System 11.12.2017

Co wpływa na twój ranking?

O istocie trzech czynników rankingujących – contentu, linków oraz systemu RankBrain – mówił podczas konferencji State of Search (9-10 października br.) Gary Illyes z Google. Nie można wskazać, który z czynników jest ważniejszy względem pozostałych, ponieważ ich znaczenie zmienia się w zależności od zapytania. Jednak skupiając się na kilku czynnikach rankingowych można ukierunkować i zmaksymalizować działania z korzyścią dla efektów pozycjonowania. Dzisiejszy artykuł możecie potraktować jako wskazówkę dla swojej strategii budowania widoczności w sieci, choć pamiętajcie, że waga poszczególnych czynników rankingowych jest dynamiczna.

 

Content

 

To przede wszystkim unikalne i wartościowe treści. Warto uzupełniać je grafiką i filmikami, a także systematycznie aktualizować. W myśl działania algorytmu Google Panda, treści powinny być tworzone z myślą głównie o użytkownikach, choć nie należy zapominać również o robotach wyszukiwarek – dlatego wciąż warto dbać o odpowiednie zastosowanie słów kluczowych i kolokacji.

 

Długość treści zależy oczywiście od tematyki strony. Nie ma długości idealnej. Warto tworzyć content w taki sposób, aby po prostu wyczerpał temat i odpowiadał na potrzeby/zapytania użytkowników. Oczywiście długi content należy przygotować graficznie i edytorsko, aby był przyjazny w czytaniu (grafiki, listy, śródnagłówki, podział na akapity etc. – pisaliśmy o tym m.in. Podbij Internet! – jak stworzyć treść, która będzie czytana).

 

Linki

 

Liczba linków ma znaczenie, podobnie jak ich jakość. Aby linki zwrotne pomagały w pozycjonowaniu, muszą pochodzić z różnych i autorytatywnych domen. Kluczem do sukcesu jest stworzenie takich treści, które zostaną dostrzeżone przez autorytety. Jeżeli ciesząca się zaufaniem witryna udostępni link do twojej strony, Google uzna tę zawartość za jakościową i bardziej trafną. Warto zatem nieustannie tworzyć wysokiej jakości content i promować go, aby uzyskać dużą liczbę zróżnicowanych i budujących zaufanie linków.

 

RankBrain

 

Uruchomiony w 2015 roku nowy element algorytmu Google – RankBrain – ma na celu ocenę wyników wyszukiwania pod kątem zadowolenia użytkownika. To ważny czynnik rankingowy, choć nieco odmienny od pozostałych. RankBrain to pierwszy element aspirujący do miana sztucznej inteligencji – rozpoznaje nie tylko słowa, ale ich znaczenie i przekłada je na język zrozumiały dla komputerów. Rozpoznawanie znaczenia słów sprawia, że RankBrain dobrze ocenia zupełnie nowe zapytania – takie, z jakimi wyszukiwarka Google jeszcze się nie zetknęła. Oczywiście działanie RankBrain obejmuje wszystkie zapytania, nie tylko te nowe.

 

Dzięki RankBrain uzyskujemy bardziej szczegółowe wyniki na zadane zapytanie. Takie, które trafniej odpowiadają naszym zamiarom, jako użytkowników. Mówiąc inaczej, RankBrain pozwala dostarczać bardziej użyteczne wyniki wyszukiwania na frazy, które wcześniej mogły być niewłaściwie interpretowane przez Google. RankBrain wykorzystuje wcześniejsze osiągnięcia Kolibra – dzięki temu nawet strona bez słów kluczowych może rankingować, jeżeli tylko jej treść odpowiada intencji wyszukiwania.

 

Podsumowanie

 

Każdy z osobna i wszystkie razem – wyżej wymienione czynniki rankingowe mają znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że specjaliści SEO rozpoznają znacznie więcej różnych czynników, z których każdy ma znaczenie, a ich wagi dynamicznie się zmieniają w zależności od zapytania wpisanego przez użytkownika. Wymienione w artykule – content, linkiRankBrain – to czynniki ogólne, na których trzeba i warto się skupić. Jednak w ich ramach z pewnością można by wyodrębnić jeszcze wiele pomniejszych czynników, również mających znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

 

Dobrze jest więc nieustannie pracować nad rozwojem witryny, rozbudową i aktualizacją contentu, budowaniem zaplecza linkowego, a także zadowoleniem użytkowników. Te kierunki z pewnością pomogą stworzyć strategię zgodną z aktualnymi trendami Google.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 10.01.2018 Panda, Koliber, Gołąb… algorytmy Google od lat dbają o to, aby treści dostępne w sieci posiadały jak najlepszą jakość. Czas zatroszczyć się o pozostałe elementy Twojego contentu. Internetowy gigant wypuścił w świat nowy algorytm odpowiedzialny za estetyczną ocenę zdjęć. Dzięki niemu dowiesz się m.in., czy fotografie na blogu lub stronie internetowej spodobają się Twoim użytkownikom. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:25 min 28.06.2018 Jednym z głównych elementów promowania strony internetowej w sieci jest pozycjonowanie. Jak wiecie, jest to złożony proces, na którego efekty trzeba będzie trochę poczekać. Zastanawiasz się na rozpoczęciem działań SEO? A może właśnie z niecierpliwością oczekujesz wzrostu pozycji swojej strony? Sprawdź zestawienie najważniejszych korzyści z pozycjonowania, które dla ciebie przygotowaliśmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:45 min 29.11.2017 Już od nieco ponad roku wnikliwie sprawdzamy wszelkie informacje dotyczące powolutku wprowadzanego (i na bieżąco testowanego) indeksu mobile first - czyli nowego indeksu, w którym to mobilna wersja strony będzie decydować o pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Na jakim etapie są prace? Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia pozycjonowania? Zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje dotyczące tej kluczowej zmiany w Google. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700