To przede wszystkim unikalne i wartościowe treści. Warto uzupełniać je grafiką i filmikami, a także systematycznie aktualizować. W myśl działania algorytmu Google Panda, treści powinny być tworzone z myślą głównie o użytkownikach, choć nie należy zapominać również o robotach wyszukiwarek – dlatego wciąż warto dbać o odpowiednie zastosowanie słów kluczowych i kolokacji.
Długość treści zależy oczywiście od tematyki strony. Nie ma długości idealnej. Warto tworzyć content w taki sposób, aby po prostu wyczerpał temat i odpowiadał na potrzeby/zapytania użytkowników. Oczywiście długi content należy przygotować graficznie i edytorsko, aby był przyjazny w czytaniu (grafiki, listy, śródnagłówki, podział na akapity etc. – pisaliśmy o tym m.in. Podbij Internet! – jak stworzyć treść, która będzie czytana).
Uruchomiony w 2015 roku nowy element algorytmu Google – RankBrain – ma na celu ocenę wyników wyszukiwania pod kątem zadowolenia użytkownika. To ważny czynnik rankingowy, choć nieco odmienny od pozostałych. RankBrain to pierwszy element aspirujący do miana sztucznej inteligencji – rozpoznaje nie tylko słowa, ale ich znaczenie i przekłada je na język zrozumiały dla komputerów. Rozpoznawanie znaczenia słów sprawia, że RankBrain dobrze ocenia zupełnie nowe zapytania – takie, z jakimi wyszukiwarka Google jeszcze się nie zetknęła. Oczywiście działanie RankBrain obejmuje wszystkie zapytania, nie tylko te nowe.
Dzięki RankBrain uzyskujemy bardziej szczegółowe wyniki na zadane zapytanie. Takie, które trafniej odpowiadają naszym zamiarom, jako użytkowników. Mówiąc inaczej, RankBrain pozwala dostarczać bardziej użyteczne wyniki wyszukiwania na frazy, które wcześniej mogły być niewłaściwie interpretowane przez Google. RankBrain wykorzystuje wcześniejsze osiągnięcia Kolibra – dzięki temu nawet strona bez słów kluczowych może rankingować, jeżeli tylko jej treść odpowiada intencji wyszukiwania.
Każdy z osobna i wszystkie razem – wyżej wymienione czynniki rankingowe mają znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że specjaliści SEO rozpoznają znacznie więcej różnych czynników, z których każdy ma znaczenie, a ich wagi dynamicznie się zmieniają w zależności od zapytania wpisanego przez użytkownika. Wymienione w artykule – content, linki i RankBrain – to czynniki ogólne, na których trzeba i warto się skupić. Jednak w ich ramach z pewnością można by wyodrębnić jeszcze wiele pomniejszych czynników, również mających znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Dobrze jest więc nieustannie pracować nad rozwojem witryny, rozbudową i aktualizacją contentu, budowaniem zaplecza linkowego, a także zadowoleniem użytkowników. Te kierunki z pewnością pomogą stworzyć strategię zgodną z aktualnymi trendami Google.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: