Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 2:00 min Ikona Sunrise System 29.09.2023

E-commerce, skrót od ang. electronic commerce, to forma handlu, która odbywa się za pośrednictwem Internetu. W ramach e-commerce dokonuje się sprzedaży i zakupu towarów oraz usług. Jest to dynamicznie rozwijający się sektor gospodarki, wykorzystujący platformy online, które umożliwiają przeprowadzanie transakcji w sposób szybki, wygodny i bez konieczności wychodzenia z domu.

Jak działa e-commerce?

E-commerce umożliwia klientom dokonywanie zakupów online w dowolnym momencie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Proces zakupowy zaczyna się od wyboru produktów przez klienta, które następnie dodawane są do koszyka. Po dokonaniu wyboru klient dokonuje płatności elektronicznej, a sklep internetowy przetwarza zamówienie i organizuje dostawę produktów. Dzięki e-commerce transakcje są szybkie, wygodne i efektywne.

Rodzaje e-commerce

E-commerce można podzielić na cztery główne rodzaje:

  • B2B (Business to Business): To model, w którym firmy handlują produktami, usługami lub informacjami między sobą. Firmy dostarczające surowce, komponenty lub produkty gotowe współpracują z innymi firmami, które je wykorzystują.
  • B2C (Business to Consumer): To typ e-commerce, w którym firmy sprzedają swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom indywidualnym. Klienci dokonują zakupów w sklepach internetowych, korzystając z różnych opcji płatności.
  • C2B (Consumer to Business): Model ten umożliwia konsumentom sprzedaż produktów lub usług firmom. Przykłady obejmują udzielanie opinii, tworzenie treści lub oferowanie usług freelancerskich.
  • C2C (Consumer to Consumer): Tutaj konsumenci sprzedają produkty lub świadczą usługi innym konsumentom. Platformy aukcyjne i ogłoszeniowe umożliwiają im wymianę towarów i usług bez udziału firm.

Platformy e-commerce

Poniżej znajduje się krótka tabela z popularnymi platformami e-commerce:

Platforma e-commerce Krótka informacja
Shopify Popularna i łatwa w obsłudze platforma e-commerce, która umożliwia szybkie tworzenie sklepów online i zarządzanie nimi.
WooCommerce To rozszerzenie dla WordPressa, które pozwala na prostą integrację sklepu internetowego z istniejącą stroną internetową. Jest popularne ze względu na swoją elastyczność i dostępność różnych wtyczek.
Magento Jest to potężna platforma e-commerce, szczególnie popularna wśród większych przedsiębiorstw ze względu na swoje zaawansowane funkcje i skalowalność.
BigCommerce Platforma oferująca narzędzia do zarządzania sklepem online, zoptymalizowana pod kątem wydajności i dostosowana do potrzeb sprzedaży internetowej. Dzięki BigCommerce można łatwo skonfigurować sklep i śledzić wyniki sprzedaży.

Każdą z powyższych platform można promować w wynikach wyszukiwania na wiele sposobów, w tym poprzez płatne kampanie reklamowe, czy pozycjonowanie sklepów internetowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 34 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 35 głosów

Brak ocen

Sposoby na porzucone koszyki Ikona 7:00 min 05.10.2023 Czym są porzucone koszyki? Z czego wynika to zjawisko? Jak sobie radzić z tym problemem w e-commerce? Oto kilka porad i wskazówek. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.30 / 5. Vote count: 34 głosów

Brak ocen

link juice Ikona 5:00 min 16.10.2023 Co to jest link juice? Jaki ma wpływ na pozycje strony? Jak można zmierzyć ten parametr? Odpowiedzi szukaj w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 10 głosów

Brak ocen

14 magicznych wtyczek dla sklepu internetowego WooCommerce Ikona 10:00 min 10.08.2023 Zaczynasz przygodę ze sprzedażą online? Postawienie sklepu internetowego na WooCommerce to dopiero początek. Czas wyróżnić się na tle innych i ułatwić procesy sprzedażowe. Na początku warto poznać 10 magicznych – i często darmowych – wtyczek dla WooCommerce, które uczynią sklep internetowy wyjątkowym. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700