Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:10 min Ikona Sunrise System 10.12.2018

Jesteśmy tuż przed świętami, warto więc zerknąć na klientów kupujących online prezenty pod choinkę. Wybierzmy tysiąc z nich i podejrzyjmy, co robią.

W tej sekundzie cały tysiąc wpisuje zapytanie.
Teraz tysiąc wchodzi na stronę.
A teraz 700 klika „wstecz” i szuka dalej.
… Co się stało? Strona im się nie spodobała? Ładowała się zbyt długo? Zmylił ich wynik? Cóż, pewnie tak. Ważniejsze pytanie brzmi:
Czy Twoja witryna, tak jak 699 pozostałych, została odrzucona w ciągu pierwszych dwóch sekund?

 

Czas na stronie < 3 sekund

 

Sytuacja, w której użytkownik wchodzi na stronę, a chwilę później z niej wychodzi, nie sprawdzając wcześniej żadnej dodatkowej podstrony, znana jest pod nazwą bounce. Współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate, to z kolei procentowy wskaźnik, jak wiele osób wpadło na daną stronę tylko po to, by za moment z niej wypaść. Współczynnik odrzuceń swojej witryny możesz sprawdzić na przykład w Google Analytics.
Nie zawsze wysoki wynik to zły znak – użytkownik mógł na przykład wpisać w wyszukiwarkę zapytanie „kiedy jest pełnia” i znaleźć odpowiedź w ciągu dwóch sekund. W takiej sytuacji jego poszukiwania kończą się sukcesem, a strona okazuje się dla niego przydatna.
Znacznie gorzej jest, gdy użytkownik – potencjalny klient – wchodzi na stronę i zaraz wraca do wyszukiwarki, wchodzi na kolejną, znów wraca… Sytuacja, w której na kilku stronach pod rząd nie znajduje się tego, czego się szuka, przypomina trochę grę w ping-ponga. Paletki trzymają właściciele witryn, a piłeczką jest sam klient. Nietrudno zgadnąć, dlaczego wygląda to nie najlepiej. Ale zanim pogrążymy się w czarnych myślach – jest w tym tunelu światełko nadziei. Jeśli martwi Cię bounce rate Twojej witryny, zaraz dowiesz się, co możesz zrobić, żeby go obniżyć.

Wydajność = niska, złość = wysoka

 

  • Po pierwsze, zadbaj o to, by witryna wczytywała się szybko – nie dłużej niż 3 sekundy. Dotyczy to w dużej mierze zwłaszcza właścicieli urządzeń mobilnych – a według Google ponad połowa klientów kupuje prezenty, korzystając ze smartfona! Użytkownicy ci są wyjątkowo niecierpliwi, więc lepiej nie drażnić ich i nie kazać im czekać.
  • Dopilnuj, by strona główna była maksymalnie przejrzysta – kluczem są uporządkowane kategorie, jasne odnośniki do potencjalnie interesujących treści, widoczna od razu wyszukiwarka wewnętrzna. Warto poświęcić czas i zadbać o dobre linkowanie wewnętrzne.
  • Unikaj wyskakujących okien i reklam! Jedna informacja dotycząca wspaniałej promocji jeszcze przejdzie, ale każda następna będzie utrudniać nawigację po stronie i raczej zirytuje, niż zachęci klienta.
Postępuj zgodnie z tymi radami, a bounce rate spadnie. Twoja witryna natomiast stanie się znacznie przyjaźniejsza dla użytkownika. Wprowadzone optymalizacje nie tylko poprawią jakość korzystania ze strony, ale także będą wsparciem dla pozycjonowania!

Treść = nieprzystępna, reakcja = obojętna

 

  • Pamiętaj zawsze, kto jest Twoim klientem. Wzbogacaj stronę o dodatkowe materiały – poradniki, filmiki, galerię, podcasty – które będą dla niego interesujące. I nigdy nie powielaj treści z innych stron! Użytkownicy są ciekawscy, chętnie sprawdzają różne witryny. Jeśli zauważą powtarzający się tekst, ich poziom zaufania drastycznie spadnie. Duplikaty mają też zły wpływ na pozycjonowanie stron – algorytmy Google są na nie bardzo wyczulone.
  • I na koniec: chwal się! Zamieszczaj swoje referencje, publikuj na stronie opinie klientów. Pokaż, że działasz na rynku i dobrze wykonujesz swoją pracę – użytkownicy szukają dowodów Twojego profesjonalizmu, więc chętnie przeczytają, czym możesz się popisać.
 

Jeśli treść = ciekawa, wydajność = wysoka to użytkownik = zadomowiony

Podążanie za powyższymi wskazówkami uczyni Twoją stronę znacznie przystępniejszą, zmniejszy bounce rate i sprawi, że klient zechce zostać na niej znacznie dłużej, niż tylko kilka sekund. Im dłużej natomiast będziesz go u siebie gościł, tym większa szansa, że zdecyduje się on na jakąś pamiątkę i właśnie od Ciebie kupi prezenty świąteczne dla bliskich. Warto, prawda?
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Jak tworzyć reguły mod_rewrite? Ikona 04:10 min 07.02.2020 Co do zasadności umieszczania w serwisie tzw. "przyjaznych linków" nie trzeba chyba już nikogo przekonywać. Są one w końcu znacznie czytelniejsze dla użytkowników niż chaotyczny z pozoru ciąg cyfr i liter. A co jest dobre dla użytkowników, zwykle jest również wysoko oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Dzisiaj na blogu wyjaśniamy jak tworzyć przyjazne linki z wykorzystaniem modułu mod_rewrite. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 7:30 min 15.10.2020 Wiemy już, czym są intencje użytkownika oraz jaki duży jest ich wpływ na wyniki wyszukiwania w Google. Dziś przekonamy się, na czym polega optymalizacja strony internetowej pod kątem user intent. Dlaczego to tak istotne? Uwzględnienie intencji użytkownika w działaniach SEO podejmowanych w ramach content marketingu będzie bardzo istotne dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Dlaczego nie działa mapa na stronie, czyli po co klucz API? Ikona 26:40 min 27.11.2018 11 czerwca 2018 roku przyniósł wielkie zmiany w Google Maps Platform. To właśnie po tym dniu właściciele witryn zaczęli zastanawiać się dlaczego nie działa mapa na stronie. Poszukując informacji musieli zrozumieć czym jest i po co istnieje klucz API, a także w jaki sposób go prawidłowo wykorzystać. My postanowiliśmy odpowiedzieć na te, jak i wiele innych pytań w przystępny sposób. Zachęcamy do lektury! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700