Ikona 04:10 min Ikona Sunrise System 10.12.2018

Jesteśmy tuż przed świętami, warto więc zerknąć na klientów kupujących online prezenty pod choinkę. Wybierzmy tysiąc z nich i podejrzyjmy, co robią.

W tej sekundzie cały tysiąc wpisuje zapytanie.
Teraz tysiąc wchodzi na stronę.
A teraz 700 klika „wstecz” i szuka dalej.
… Co się stało? Strona im się nie spodobała? Ładowała się zbyt długo? Zmylił ich wynik? Cóż, pewnie tak. Ważniejsze pytanie brzmi:
Czy Twoja witryna, tak jak 699 pozostałych, została odrzucona w ciągu pierwszych dwóch sekund?

 

Czas na stronie < 3 sekund

 

Sytuacja, w której użytkownik wchodzi na stronę, a chwilę później z niej wychodzi, nie sprawdzając wcześniej żadnej dodatkowej podstrony, znana jest pod nazwą bounce. Współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate, to z kolei procentowy wskaźnik, jak wiele osób wpadło na daną stronę tylko po to, by za moment z niej wypaść. Współczynnik odrzuceń swojej witryny możesz sprawdzić na przykład w Google Analytics.
Nie zawsze wysoki wynik to zły znak – użytkownik mógł na przykład wpisać w wyszukiwarkę zapytanie „kiedy jest pełnia” i znaleźć odpowiedź w ciągu dwóch sekund. W takiej sytuacji jego poszukiwania kończą się sukcesem, a strona okazuje się dla niego przydatna.
Znacznie gorzej jest, gdy użytkownik – potencjalny klient – wchodzi na stronę i zaraz wraca do wyszukiwarki, wchodzi na kolejną, znów wraca… Sytuacja, w której na kilku stronach pod rząd nie znajduje się tego, czego się szuka, przypomina trochę grę w ping-ponga. Paletki trzymają właściciele witryn, a piłeczką jest sam klient. Nietrudno zgadnąć, dlaczego wygląda to nie najlepiej. Ale zanim pogrążymy się w czarnych myślach – jest w tym tunelu światełko nadziei. Jeśli martwi Cię bounce rate Twojej witryny, zaraz dowiesz się, co możesz zrobić, żeby go obniżyć.

Wydajność = niska, złość = wysoka

 

  • Po pierwsze, zadbaj o to, by witryna wczytywała się szybko – nie dłużej niż 3 sekundy. Dotyczy to w dużej mierze zwłaszcza właścicieli urządzeń mobilnych – a według Google ponad połowa klientów kupuje prezenty, korzystając ze smartfona! Użytkownicy ci są wyjątkowo niecierpliwi, więc lepiej nie drażnić ich i nie kazać im czekać.
  • Dopilnuj, by strona główna była maksymalnie przejrzysta – kluczem są uporządkowane kategorie, jasne odnośniki do potencjalnie interesujących treści, widoczna od razu wyszukiwarka wewnętrzna. Warto poświęcić czas i zadbać o dobre linkowanie wewnętrzne.
  • Unikaj wyskakujących okien i reklam! Jedna informacja dotycząca wspaniałej promocji jeszcze przejdzie, ale każda następna będzie utrudniać nawigację po stronie i raczej zirytuje, niż zachęci klienta.
Postępuj zgodnie z tymi radami, a bounce rate spadnie. Twoja witryna natomiast stanie się znacznie przyjaźniejsza dla użytkownika. Wprowadzone optymalizacje nie tylko poprawią jakość korzystania ze strony, ale także będą wsparciem dla pozycjonowania!

Treść = nieprzystępna, reakcja = obojętna

 

  • Pamiętaj zawsze, kto jest Twoim klientem. Wzbogacaj stronę o dodatkowe materiały – poradniki, filmiki, galerię, podcasty – które będą dla niego interesujące. I nigdy nie powielaj treści z innych stron! Użytkownicy są ciekawscy, chętnie sprawdzają różne witryny. Jeśli zauważą powtarzający się tekst, ich poziom zaufania drastycznie spadnie. Duplikaty mają też zły wpływ na pozycjonowanie stron – algorytmy Google są na nie bardzo wyczulone.
  • I na koniec: chwal się! Zamieszczaj swoje referencje, publikuj na stronie opinie klientów. Pokaż, że działasz na rynku i dobrze wykonujesz swoją pracę – użytkownicy szukają dowodów Twojego profesjonalizmu, więc chętnie przeczytają, czym możesz się popisać.
 

Jeśli treść = ciekawa, wydajność = wysoka to użytkownik = zadomowiony

Podążanie za powyższymi wskazówkami uczyni Twoją stronę znacznie przystępniejszą, zmniejszy bounce rate i sprawi, że klient zechce zostać na niej znacznie dłużej, niż tylko kilka sekund. Im dłużej natomiast będziesz go u siebie gościł, tym większa szansa, że zdecyduje się on na jakąś pamiątkę i właśnie od Ciebie kupi prezenty świąteczne dla bliskich. Warto, prawda?
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak tworzyć reguły mod_rewrite? Ikona 04:10 min 07.02.2020 Co do zasadności umieszczania w serwisie tzw. "przyjaznych linków" nie trzeba chyba już nikogo przekonywać. Są one w końcu znacznie czytelniejsze dla użytkowników niż chaotyczny z pozoru ciąg cyfr i liter. A co jest dobre dla użytkowników, zwykle jest również wysoko oceniane przez algorytmy wyszukiwarki. Dzisiaj na blogu wyjaśniamy jak tworzyć przyjazne linki z wykorzystaniem modułu mod_rewrite. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 7:30 min 15.10.2020 Wiemy już, czym są intencje użytkownika oraz jaki duży jest ich wpływ na wyniki wyszukiwania w Google. Dziś przekonamy się, na czym polega optymalizacja strony internetowej pod kątem user intent. Dlaczego to tak istotne? Uwzględnienie intencji użytkownika w działaniach SEO podejmowanych w ramach content marketingu będzie bardzo istotne dla pozycjonowania Twojej strony internetowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego nie działa mapa na stronie, czyli po co klucz API? Ikona 26:40 min 27.11.2018 11 czerwca 2018 roku przyniósł wielkie zmiany w Google Maps Platform. To właśnie po tym dniu właściciele witryn zaczęli zastanawiać się dlaczego nie działa mapa na stronie. Poszukując informacji musieli zrozumieć czym jest i po co istnieje klucz API, a także w jaki sposób go prawidłowo wykorzystać. My postanowiliśmy odpowiedzieć na te, jak i wiele innych pytań w przystępny sposób. Zachęcamy do lektury! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 22

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700