Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:45 min Ikona Sunrise System 22.06.2010

Reklama AdWords broni się sama. Wciąż dodawane usprawnienia w interfejsie AdWords czynią tę formę reklamy najbardziej rozwojową i nowoczesną wśród dostępnych w sieci. Właściwie w każdym tygodniu na koncie kampanii pojawiają się nowe elementy umożliwiające lepsze zarządzanie akcją promocyjną produktów, usług i marek. Co zatem nowego w AdWords?

 

Rozszerzenia reklam

 

Wspominałem już o możliwości dodania dodatkowych wersów do reklam. Obok dwóch linijek tekstu możemy dodać do linku dane adresowe: dokładną nazwę firmy, numer telefonu, kod pocztowy czy adres e-mail. Nowe usprawnienie jest szczególnie przydatne, gdy promujemy firmę mającą więcej niż jeden punkt obsługi klienta. Jeśli zatem filie reklamowanego przedsiębiorstwa znajdują się w kilku miastach – w Ustawieniach kampanii umieszczamy adresy tych punktów, po czym internautom wyszukującym dany produkt czy usługę, pokazuje się link z adresem najbliższego punktu. Zatem inaczej wygląda poszerzona reklama w Poznaniu, inaczej w Warszawie, a jeszcze inaczej w Krakowie. Po pojawieniu się reklamy możemy – bez narażenia na koszty – kliknąć w rozszerzenie reklamy i ukaże nam się mapa, przez którą znajdziemy drogę dojazdu: od miejsca naszego pobytu do reklamowego punktu firmy. Co ważne: pełne rozszerzenie reklamy widoczne jest, gdy linki trafiają ponad naturalne wyniki wyszukiwania, na tzw. żółte tło – nagrodę od Google przyznawaną za dobrze prowadzoną kampanię. W innym razie – gdy reklama jest niżej w rankingu – rozszerzenie jest skromniejsze i składa się z tylko z adresu, i to często niepełnego. Nowych rozszerzeń adresowych można dodać do kampanii aż dziewięć.

 

Porównanie z konkurencją

 

Na razie to usprawnienie dostępne jest w USA, ale już niedługo pojawi się również na naszych kontach. W zakładce: Możliwości pojawił się nowy element, w którym będziemy mogli porównywać wyniki naszej kampanii z konkurencją. Oczywiście anonimowo. Dzięki nowej opcji sprawdzimy jakie osiągamy wyniki na tle konkurencji pod kątem czterech wskaźników: – wyświetleń – kliknięć – wskaźnika klikalności CTR – średniej pozycji reklamy.

 

Nie reklamować po przewinięciu

 

Prowadząc kampanię w sieciach partnerskich dostępne są dwie opcje kierowania reklam: kierowanie kontekstowe, kiedy to Google dobiera strony docelowe pod kątem treści promowanej witryny, i kierowanie na wybrane miejsca docelowe, kiedy to sami dobieramy strony, wedle uznania, potrzeb i możliwości. Dzięki narzędziu Wykluczenia nie tylko wyeliminujemy strony, które w naszym odczuciu nie przyniosą nam zakładanych efektów, ale również – poprzez wykluczenie stron w kierowaniu kontekstowym – możemy wyłączyć z kampanii kategorie stron, które nasze reklamy przenoszą na dół strony. Poprzez wykluczenie ogólnej kategorii: „część ekranu widoczna po przewinięciu” unikniemy sytuacji, w której nasze reklamy lądują poniżej wzroku, a ich znalezienie wymaga od nas (i potencjalnie zainteresowanych klientów) poszukiwań. A jak wiadomo: w Internecie się wyszukuje a nie poszukuje. O kolejnych nowościach w AdWords i testach usprawnień następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Reklama w wyszukiwarce grafiki Google Ikona 01:55 min 05.08.2010 Baza grafik wyszukiwarki Google stale rośnie - obecnie znajduje się w niej blisko 10 miliardów zdjęć. Nic więc dziwnego, że jest rozbudowywana o nowe elementy, takie jak katalogowanie grafik, sposób ich wyświetlania czy też bardziej intuicyjne wyszukiwanie. Jednak Google szykuje jeszcze jedną zmianę - możliwość wykorzystania reklamy właśnie w wyszukiwarce obrazów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Raporty w AdWords na nowo Ikona 02:40 min 01.09.2010 Prowadząc kampanię AdWords warto - a wręcz trzeba - być na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami mającymi miejsce w panelu obsługi. Aktualnie mamy do czynienia ze zmianą miejsca, w którym umieszczone są wszelkie statystyki i raporty związane z kampanią. Sprawdź gdzie obecnie znajdziesz wszystkie raporty oraz inne kluczowe dane, związane reklamami AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

CPC vs. CPM Ikona 03:05 min 18.05.2010 System AdWords dla oceny, który z dwóch linków sponsorowanych rozliczanych poprzez CPC i CPM zajmie miejsce reklamowe, wykorzystuje tzw. efektywny CPM – eCPM. Na straży licytacji miejsc w witrynach Google i na stronach docelowych wyliczanych w postaci eCPM stoi Weryfikator Cen systemu AdWords. Monitorując cały proces, obniża realne ceny za 1000 wyświetleń i jedno kliknięcie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700