Jeśli macie wrażenie, że sierpień upłynął w atmosferze błogiego spokoju, to od razu wyprowadzamy Was z błędu! W marketingu, tak jak w pogodzie, wrzało! Z jednej strony wakacje to zawsze moment zmian i weryfikacji poprzednich miesięcy, z drugiej – konkretny wyścig zbrojeń na największy sprzedażowo czas w roku – wiecie, że do świąt zostało już tylko 15 poniedziałków? Nie ma na co czekać – lecimy!
Już za chwilę takie pytanie mogą zadać sobie właściciele stron internetowych, którzy nie zaktualizowali wersji GA Universal do GA4. Już od 2020 roku mieliśmy możliwość zapoznania się z wersją beta, a od lipca 2023 Universal oficjalnie przestanie gromadzić dane. Dlatego lepiej już teraz zacząć zaprzyjaźniać się z GA4.
Czym różnią się obie wersje? Oczywiście nie tylko interfejsem, ale również udoskonalonym gromadzeniem danych opierającym się od tej pory na zdarzeniach, a nie sesjach. Dzięki temu możemy łączyć dane zarówno dla klasycznych stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych. Prześledzimy również pełne ścieżki zakupowe, a to już wiedza o niebanalnej wartości.
Skoro o likwidacji mowa, również Facebook dokonał retrospekcji i postanowił wycofać popularną funkcję Live Shopping. Z jednej strony jest to konsekwencja promowania krótkich nagrań wideo (Reels), co widać w działaniach Meta już od kilku miesięcy, z drugiej – z pewnością względy ekonomiczne. Wbrew przewidywaniom po sukcesach na rynku chińskim, ostatecznie nie przełożyło się to na korzyści biznesowe w rzeczywistości. Jeżeli korzystasz z tej formy sprzedaży – do 1 października masz czas, aby się na ten moment przygotować.
Dla odmiany zamiast likwidacji mamy przesunięcie daty wycofania plików cookies, o którym mam wrażenie słyszymy już od kilku lat. Pierwotnie jako powód Google podał pandemię, obecnie szczególnie się nie tłumaczył informując jedynie o „potrzebie większego czasu na ocenę i testy nowych rozwiązań”. Obecnie więc data likwidacji planowana jest w drugiej połowie 2024r., a nie jak we wcześniejszych zapowiedziach – 2023 roku.
…lub cytując klasyka „Winter is coming.” To już ostatni moment by zaplanować ten kluczowy moment roku. Z pomocą przychodzi Meta, który przygotował roadmapę uwzględniając trendy oraz preferencje konsumentów, a to oni powinni być na pierwszym miejscu. Mnogość ofert, opcji, czy reklam – na pewno zachęca do zakupów, ale z drugiej strony powoduje też chaos i może nas – konsumentów przytłoczyć.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez Meta – Seasonal Holidays Study – wykazało, że w tym zabieganym okresie oczekujemy propozycji dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Co to oznacza? Więcej szczegółowych informacji znajdziecie w raporcie.
Wskazówki od jednego z największych social mediów na rynku warto wziąć pod uwagę, zwłaszcza po zapoznaniu się z nowymi badaniami opublikowanymi przez EY Future Consumer Index. To już piąta edycja, która bada m.in. popularność zakupów stacjonarnych i w sieci. W ciągu roku (okres od marca 2021 do maja 2022) aż o 9% więcej Polaków zadeklarowało, że będzie chętniej zamawiać produkty online niż kupować w sklepie stacjonarnym – oznacza to, że taką formę wybierze już co trzeci obywatel!
Raport wskazał też najbardziej frustrujące dla użytkowników czynniki podczas zakupów – wysokie koszty dostawy, brak możliwości wyboru danego towaru online oraz uszkodzenie produktu podczas dostawy. Z kolei dostępność dostaw stała się jednym z ważniejszych kryteriów zakupowych.
Mówiąc o digital marketingu nie możemy pominąć TikToka. To właśnie użytkownicy tego medium wyznaczają najnowsze trendy, które podbijają internet. Wbrew pozorom sierpień minął u nich wyjątkowo spokojnie, co jest pewną nowością. Mimo wszystko TikTok podobnie jak Facebook przygotowuje się powoli na okres świąteczny. Rozpoczęły się testy nowych formatów reklamowych: reklamy wideo, katalogowe i na żywo. Czy live shopping w wydaniu TT okaże się większym sukcesem? Testy prowadzone są w Wielkiej Brytanii, Indonezji, Malezji, na Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie, oraz na wybranych kontach w USA. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem – niedługo o ich skuteczności przekonamy się sami.
Na koniec podsumowanie wydarzenia, w którym osobiście braliśmy udział! 18 sierpnia Barcamp SEO – SEO Poland On Tour zawitał do Bydgoszczy! Reprezentacja Sunrise stawiła się bardzo licznie, a organizatorzy przygotowali – oprócz chłodnych napojów – garść niezwykle interesujących informacji.
Na scenie zaprezentowali się:
Do dziś stygniemy po tych emocjach, a zdobytą wiedzą już dzielimy się z naszymi Klientami!
I to w tym sierpniowym podsumowaniu byłoby na tyle. Podsumowując – niech wybrzmi to w pełni – idą święta! Powiedzenie: „ostatni będą pierwszymi w tym wypadku może okazać się płonną nadzieją i już dziś to ostatni moment aby odpowiednio się przygotować. My tymczasem widzimy się za miesiąc! Marketingowe Pa!
Karolina – Senior Direct Sales Specialist w Dziale Handlowym w Bydgoszczy. W Sunrise od ponad 2 lat, od ponad 10 związana z handlem. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej, znawczyni zachowań konsumentów. Prywatnie psychofanka Formuły 1 – Forza Ferrari!
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: