Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:10 min Ikona Karolina Nowaczyk 02.09.2022

Jeśli macie wrażenie, że sierpień upłynął w atmosferze błogiego spokoju, to od razu wyprowadzamy Was z błędu! W marketingu, tak jak w pogodzie, wrzało! Z jednej strony wakacje to zawsze moment zmian i weryfikacji poprzednich miesięcy, z drugiej – konkretny wyścig zbrojeń na największy sprzedażowo czas w roku – wiecie, że do świąt zostało już tylko 15 poniedziałków? Nie ma na co czekać – lecimy!

 

Google Analytics – gdzie moje dane?

Już za chwilę takie pytanie mogą zadać sobie właściciele stron internetowych, którzy nie zaktualizowali wersji GA Universal do GA4. Już od 2020 roku mieliśmy możliwość zapoznania się z wersją beta, a od lipca 2023 Universal oficjalnie przestanie gromadzić dane. Dlatego lepiej już teraz zacząć zaprzyjaźniać się z GA4.

Czym różnią się obie wersje? Oczywiście nie tylko interfejsem, ale również udoskonalonym gromadzeniem danych opierającym się od tej pory na zdarzeniach, a nie sesjach. Dzięki temu możemy łączyć dane zarówno dla klasycznych stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych. Prześledzimy również pełne ścieżki zakupowe, a to już wiedza o niebanalnej wartości.

 

Facebook likwiduje Live Shopping?

Skoro o likwidacji mowa, również Facebook dokonał retrospekcji i postanowił wycofać popularną funkcję Live Shopping. Z jednej strony jest to konsekwencja promowania krótkich nagrań wideo (Reels), co widać w działaniach Meta już od kilku miesięcy, z drugiej – z pewnością względy ekonomiczne. Wbrew przewidywaniom po sukcesach na rynku chińskim, ostatecznie nie przełożyło się to na korzyści biznesowe w rzeczywistości. Jeżeli korzystasz z tej formy sprzedaży – do 1 października masz czas, aby się na ten moment przygotować.

 

Jednak nadal lubimy ciasteczka!

Dla odmiany zamiast likwidacji mamy przesunięcie daty wycofania plików cookies, o którym mam wrażenie słyszymy już od kilku lat. Pierwotnie jako powód Google podał pandemię, obecnie szczególnie się nie tłumaczył informując jedynie o „potrzebie większego czasu na ocenę i testy nowych rozwiązań”. Obecnie więc data likwidacji planowana jest w drugiej połowie 2024r., a nie jak we wcześniejszych zapowiedziach – 2023 roku.

Coraz bliżej święta…

…lub cytując klasyka „Winter is coming.” To już ostatni moment by zaplanować ten kluczowy moment roku. Z pomocą przychodzi Meta, który przygotował  roadmapę uwzględniając trendy oraz preferencje konsumentów, a to oni powinni być na pierwszym miejscu. Mnogość ofert, opcji, czy reklam – na pewno zachęca do zakupów, ale z drugiej strony powoduje też chaos i może nas – konsumentów przytłoczyć.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez Meta – Seasonal Holidays Study – wykazało, że w tym zabieganym okresie oczekujemy propozycji dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Co to oznacza? Więcej szczegółowych informacji znajdziecie w raporcie.

 

Stacjonarnie czy online?

Wskazówki od jednego z największych social mediów na rynku  warto wziąć pod uwagę, zwłaszcza po zapoznaniu się z nowymi badaniami opublikowanymi przez EY Future Consumer Index. To już piąta edycja, która bada m.in. popularność zakupów stacjonarnych i w sieci. W ciągu roku (okres od marca 2021 do maja 2022) aż o 9% więcej Polaków zadeklarowało, że będzie chętniej zamawiać produkty online niż kupować w sklepie stacjonarnym – oznacza to, że taką formę wybierze już co trzeci obywatel!

Raport wskazał też najbardziej frustrujące dla użytkowników czynniki podczas zakupów – wysokie koszty dostawy, brak możliwości wyboru danego towaru online oraz uszkodzenie produktu podczas dostawy. Z kolei dostępność dostaw stała się jednym z ważniejszych kryteriów zakupowych.

 

TikTok Ads

Mówiąc o digital marketingu nie możemy pominąć TikToka. To właśnie użytkownicy tego medium wyznaczają najnowsze trendy, które podbijają internet. Wbrew pozorom sierpień minął u nich wyjątkowo spokojnie, co jest pewną nowością. Mimo wszystko TikTok  podobnie jak Facebook przygotowuje się powoli na okres świąteczny. Rozpoczęły się testy nowych formatów reklamowych: reklamy wideo, katalogowe i na żywo. Czy live shopping w wydaniu TT okaże się większym sukcesem? Testy prowadzone są w Wielkiej Brytanii, Indonezji, Malezji, na Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie, oraz na wybranych kontach w USA. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem – niedługo o ich skuteczności przekonamy się sami.

SEO Poland On Tour!

Na koniec podsumowanie wydarzenia, w którym osobiście braliśmy udział! 18 sierpnia Barcamp SEO – SEO Poland On Tour zawitał do Bydgoszczy! Reprezentacja Sunrise stawiła się bardzo licznie, a organizatorzy przygotowali – oprócz chłodnych napojów – garść niezwykle interesujących informacji.

Na scenie zaprezentowali się:

  • Jadwiga Dabińska – „No shit, Sherlock: research do tekstów SEO w praktyce.”
  • Marika Kowalska – „Nie samym off-site żyje seowiec, czyli wprowadzenie do SEO technicznego.”
  • Kamil Rybicki – „Testy SEO jako sposób na tańsze, efektywniejsze i bezpieczniejsze pozycjonowanie.”
  • Sebastian Heymann – „GHOSTBUSTERS. Echo po linkach żyje…”
  • Arkadiusz Cyganek i Piotr Firyn – „Techniczne SEO, a rzeczywistość na platformach e-commerce o partych o SaaS. ”

Do dziś stygniemy po tych emocjach, a zdobytą wiedzą już dzielimy się z naszymi Klientami!

I to w tym sierpniowym podsumowaniu byłoby na tyle. Podsumowując – niech wybrzmi to w pełni – idą święta! Powiedzenie: „ostatni będą pierwszymi  w tym wypadku może okazać się płonną nadzieją i już dziś to ostatni moment aby odpowiednio się przygotować. My tymczasem widzimy się za miesiąc! Marketingowe Pa!

 

Karolina – Senior Direct Sales Specialist w Dziale Handlowym w Bydgoszczy.  W Sunrise od ponad 2 lat, od ponad 10 związana z handlem. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej, znawczyni zachowań konsumentów. Prywatnie psychofanka Formuły 1 – Forza Ferrari!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Rola metafory w content marketingu – najważniejsze informacje Ikona 04:55 min 17.10.2022 Dowiedz się jak przekuwać nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia w prosty do przyswojenia przekaz, który pozwoli Ci skutecznie przebić się do świadomości Twoich odbiorców. Przenośnia to potężne narzędzie językowe — swego rodzaju wytrych do umysłu czytelnika. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego zderzając światy metafory oraz content marketingu możesz liczyć na naprawdę spektakularne efekty. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Multitasking: jak dobrze organizować pracę na stanowisku wielozadaniowym? Ikona 04:30 min 16.11.2022 Masz podzielność uwagi, a wszystkie zadania z listy odhaczasz w kilka godzin? Śmiało możesz uznać siebie za wielozadaniowca. Pytanie tylko, czy na pewno czerpiesz z tego satysfakcję. Okazuje się bowiem, że multitasking, szczególnie w swojej mało zorganizowanej odmianie, przestaje być uznawany za zaletę. Tylko co zrobić, jeśli stanowisko wymaga od ciebie robienia kilku rzeczy naraz? Wystarczy dobrze się zorganizować! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Letnie spoty 2022 – czyli jak reklamowały się marki w wakacje Ikona 04:55 min 01.09.2022 Wakacje już za nami! Jednak zanim nadejdą krótkie jesienne dni i  w pełni oddamy się nostalgii, sprawdźmy jakie spoty reklamowe królowały w sieci, kiedy my odpoczywaliśmy na urlopie. Już na wstępie warto zaznaczyć, że tematyka była różnorodna, od tej typowo rozrywkowej aż po historie z morałem ku przestrodze. Gotowi? W takim razie zaczynamy! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700