Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 03:35 min Ikona Sunrise System 28.02.2022

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022?

Rok 2022 pędzi i wiele z tego, co prognozowaliśmy pod koniec 2021 zaczyna wchodzić w życie. Marketing staje się kołem zamachowym zarówno małych, średnich, jak i dużych biznesów, a umiejętnie poprowadzony ma możliwości przynieć korzyści.
Ciekawym check-pointem okazał się event…. Super Bowl 2022. Sam wzrost cen emisji podczas Super Bowl w ciągu ostatnich 10 lat urósł z 2,7 mln w 2010 do 6 mln dolarów w 2022! Co jednak było warte szczególnej uwagi – po raz pierwszy w reklamach zaprezentowała się branża technologiczna, która dobrze poradziła sobie z globalnym kryzysem.
2022 rok to też – po dwóch latach pandemii, nakazów, zakazów i restrykcji – okres, w którym o pandemii w reklamach będziemy mówić coraz mniej albo wcale.
O czym więc mówić komunikując się z Klientem? I jak mówić? Już w lutym widać duży ruch w zmianie nie tylko sposobu narracji – nowoczesny storytelling – ale też nowoczesnych formach przekazu. Wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) stają się ważnym narzędziem w rękach e-commerce – szczególnie w branży odzieżowej czy związanej z dekoracją i designem wnętrz. To jak będzie wyglądał dom czy strój można coraz lepiej ocenić wirtualnie.  Odpowiednia do tego apka szybko może pokazać czy poszczególne elementy ze sobą wspógrają i to w czasie rzeczywistym.

Kolejnym elementem jest dialogizacja.

 

Doceniamy te firmy, które przestają się chować za fasadą potężnej korporacji, a które zaczynają z nami rozmawiać. Stają się nasze, swojskie, znajome, a dzięki temu nasze relacje stają się silniejsze i długofalowe.

Każda strona, która nie zadba o tę “przyjaźń” musi się liczyć ze znacznym spadkiem zainteresowania oraz w skrajnych przypadkach odpływem stałych klientów do konkurencji. Dialogizacja odbywać się będzie przede wszystkim poprzez social media, newslettery, czy nawet z wykorzystaniem botów – słowem wszystkiego, co klient spotyka po wejściu na stronę internetową.

 

Budowanie relacji z klientem

Mówiąc o budowaniu relacji nie można zapomnieć o wideo marketingu. Śledząc trendy czy główne portale zajmujące się marketingiem, widać było zainteresowanie w tym temacie. Mnogość szkoleń, ofert i opracowań wskazuje tylko jak pożądany staje się to kanał. I nie ma czemu się dziwić, patrząc między innymi na popularność Tik Toka. Reklama wideo  (chociażby prowadzona na YouTube) jest też dużo tańsza od reklam TV i wbrew pozorom – pomimo wprowadzenia wersji Premium czy Adblocka – dobrze przygotowana może dotrzeć do milionów odbiorców.
Każdy chyba kojarzy reklamę McDonalds z zestawem Maty, która odnotowała prawie 1,7mln wyświetleń, ale warto też wspomnieć o reklamie Lubelli – Coco Jambo, która przekroczyła już 8mln!
Niezmiennie potężnym kanałem marketingowym pozostają oczywiście media społecznościowe. Stały się one jednym z najlepszych miejsc do prowadzenia różnego rodzaju działań marketingowych – w tym wspomnianej wcześniej dialogizacji czy wykorzystania przekazu wideo.

Do gry wraca również Pinterest w związku z coraz większym zainteresowaniem branżą wnętrzarską.

Podsumowując – w lutym wiele z przewidzianych trendów zaczynało faktycznie funkcjonować, co potwierdza wcześniejsze założenia. Należy jednak pamiętać, że wiele czynników zewnętrznych może wpłynąć na szerokie spektrum działań (również marketingowych) w biznesie. To, co jest pewne – należy być uważnym i brać pod uwagę dobór odpowiednich formatów do odbiorców, ale też bieżącej sytuacji.

Karolina – Doradca ds. kluczowych klientów w Dziale Handlowym.  W Sunrise od prawie 2 lat, od ponad 10 związana z handlem, obecnie pełniąca również funkcję News Managera – śledzi i zbiera wszelkie nowinki i innowacje w obszarze marketingu. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej. Prywatnie interesuje się również psychologią.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 10:50 min 24.03.2022 Bardzo często firmy w działaniach marketingowych skupiają się wyłącznie na jak najlepszym wypromowaniu kampanii reklamowej. Zapominają jednak przy tym o najważniejszej kwestii, a mianowicie o tym do kogo jest ona skierowana. Tworzenie persony to narzędzie, które pozwoli lepiej zrozumieć potencjalnego klienta, a co za tym idzie, zaoferować mu lepszą usługę lub produkt końcowy. Jak zbudować model idealnego odbiorcy? I jakich błędów należy unikać, by osiągnąć swój cel? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 9:20 min 14.04.2022 Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.50 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

test Ikona 5:45 min 14.02.2022 Pisanie o miłości nigdy nie jest łatwe, nawet jeśli chodzi o tą na ekranie. To jedno z tych pojęć, które każdy z nas interpretuje na swój sposób. Miłość stanowi ważną część życia, a kiedy przysłowiowe motyle zagoszczą w brzuchu wraz z uczuciem, wcale nie tak łatwo je wypędzić. Luty to miesiąc, który kojarzy się na dwa sposoby – jednym z Walentynkami, a drugim z Tłustym Czwartkiem. Co więcej, te dwie rzeczy doskonale się ze sobą łączą i nazywają miłością do jedzenia. Pozwólcie jednak, że dzisiaj skupię się na uczuciach i reklamie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700