Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 5:30 min Ikona Magda Drajkowska 01.08.2022

Mamy lato w pełni, ale to na pewno nie jest sezon ogórkowy w branży marketingu internetowego. Giganci świata marketingu cyfrowego jak Google, Meta czy TikTok prześcigają się w nowych rozwiązaniach – zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców. Gotowi na krótki przegląd newsów z minionego miesiąca? To ruszamy!

 

Bardziej efektywne i efektowne reklamy

Tak w ogromnym skrócie można określić główny cel, przyświecający Google przy udostępnieniu Ads Creative Studio twórcom reklam. Rok temu rozpoczęły się testy wersji beta tego rozwiązania, będącego ujednoliconą platformą narzędzi Google do tworzenia kreatywnych reklam. Już teraz – według Google – wiele agencji marketingowych widzi zalety oferowanego rozwiązania, w szczególności pomaga ono skrócić czas produkcji kreacji, a tym samym zmniejszyć koszty.

Platforma łączy funkcjonalności, które wcześniej dostępne były w różnych usługach. W jednym miejscu każdy reklamodawca będzie mógł znaleźć Director Mix, Mikser Audio, jak też opcję dynamicznego dźwięku czy wyświetlanie dynamiczne. Wszystkie działania miały na celu uproszczenie licznych procesów, stojących przed kreatywnymi zespołami przy tworzeniu reklam.

 

Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-creative-studio-global-launch/

Nie tylko Google pracuje nad usprawnieniem procesu reklamowego i zwiększeniem jego efektywności poprzez własne narzędzia. Meta ogłosiła stworzenie Creator Marketplace, miejsca, gdzie marki mogą odkrywać twórców internetowych i nawiązywać z nimi współpracę.  Obecnie można powiedzieć, że rozwiązanie jest nadal w fazie testów – ale zdecydowanie szerzej zakrojonych niż jeszcze rok temu. Dziś Creator Marketplace dostępny jest dla aktywnych na Instagramie marek w USA.

Creator Marketplace pomaga markom znaleźć influencerów korespondujących z ich branżą, a co jeszcze ważniejsze z grupą odbiorców. Poprzez Meta Business Suite marka może prowadzić poszukiwania twórców z uwzględnieniem płci, wieku, zainteresowań czy liczby obserwujących oraz innych danych demograficznych. Ponadto Creator Marketplace ułatwiać ma komunikację z twórcami internetowymi i koordynację działań bezpośrednio w aplikacji Instagram.

Jeszcze nie wiemy, jaki będzie kolejny rynek, ale już dziś warto obserwować rozwój tego narzędzia. Dlaczego? Cóż, znaczenie twórców internetowych, jak i samych mediów społecznościowych rośnie w siłę.

 

Social media pasujące jak ulał

Dokładnie tak! Rola mediów społecznościowych rośnie – ale to użytkownicy narzucają kierunek ich rozwoju. Swoimi zrachowaniami wskazują, jakich rozwiązań oczekują, co im się podoba, a za czym nie przepadają. Na Facebooku nie wszystkim odpowiadało to, że są tam ich znajomi z pracy, rodzina, starzy kumple ze szkoły czy koleżanki ze studiów. Dostępność opublikowanych postów dla tak szerokiego grona odbiorcy bywa dla wielu użytkowników…krępująca. Właśnie dlatego Facebook planuje zmianę. Użytkownicy mają otrzymać możliwość utworzenia do pięciu oddzielnych profili powiązanych z kontem głównym.

Poinformował o tym rzecznik Facebooka, Leonard Lam w mailu do TechCrunch. Co ważne, profile nie będą musiały zawierać prawdziwych nazwisk ani imion, ale będą musiały być podpięte pod główne konto już z autentycznymi danymi. Czy takie rozwiązanie da większą swobodę użytkownikom? Czy się sprawdzi? Wszystko zależy od tego, czy osoby posiadające konto na Facebooku będą chciały w ogóle z niego skorzystać.

Giganci marketingu cyfrowego starają się dopasować nie tylko do potrzeb użytkowników, ale też reklamodawców. TikTok proponuje narzędzie Inventory Filter, które opiera się na technologii maszynowego uczenia. Ma umożliwić lepsze dopasowanie i większą kontrolę nad treścią wyświetlaną obok reklam marki – głównie pod kątem spójności z wartościami, misją i wizją brandu. Inventory Filter jest dostępny już w 25 krajach – w tym również w Polsce.

 

Streaming zapuszcza korzenie

W podsumowaniu czerwca wspomnieliśmy o uruchomieniu serwisu streamingowego Disney + w Polsce. Ta platforma odnotowała fenomenalny wynik – zaledwie dwa tygodnie po starcie znalazła się na 3 miejscu w Polsce, jeśli bierzemy pod uwagę zasięg. Disney + odwiedziło w tym czasie prawie 3,7 mln internautów. Platforma wyprzedziła tym samym m.in. Player, TVP VOD, Polsat Box Go i Amazon Prime Video.

Konkurencja w świecie streamingu zdecydowanie rośnie, co skutkuje reakcją gigantów tego rynku. Netflix już jakiś czas temu informował o możliwości wprowadzenia na platformę reklam i w czerwcu oficjalnie to potwierdził podczas festiwalu w Cannes. W lipcu natomiast mogliśmy poznać partnera, z którym platforma chce przeprowadzić te działania. Netflixa ma wspierać Microsoft przy wprowadzaniu reklam. Czy to zapowiedź początków końca? A może nieunikniony i słuszny krok dla giganta streamingowego? Czas pokaże!

Jak widać branży marketingu internetowego nie udzielił się czas wakacyjnego rozleniwienia. Emocje podgrzewają – niczym słońce turystów na plaży w Juracie – nowe wieści z różnych zakątków świata od największych graczy w branży. Ewidentnie widać, że social mediów nic już nie powstrzyma. Platformy społecznościowe stanowią rozpędzającą się siłę internetu, na którą coraz baczniej uwagę zwracają marki. Pod tym kątem reklamodawcy oferują brandom nowe narzędzia, ułatwiające dopasowanie przekazu do tożsamości marki, ale też pomagające efektywniej docierać do odbiorców.
Jeśli nawet podczas wakacji chcecie zachować orientację w tym, co nowego dzieje się w świecie marketingu internetowego, to opalając się na leżaku zaglądajcie do artykułów na naszym blogu – a kolejny marketingowy przegląd już za miesiąc!

Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia  podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Prokrastynacja – co to takiego i jak sobie z nią radzić? Ikona 05:55 min 18.08.2022 Milion bodźców atakujących ze wszystkich stron, myśli odpływające w miejsca, o których Ci się dotąd nie śniło, oraz przytłaczające widmo ważnego zadania, które odpychasz z całych sił — kto tego nie doświadczył? Prokrastynacja to znajomy wróg, który wbrew pozorom nie jest wyłączną domeną branży kreatywnej. Dowiedz się co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem, jakie są jej przyczyny oraz (przede wszystkim) jak sobie z nią radzić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Letnie spoty 2022 – czyli jak reklamowały się marki w wakacje Ikona 04:55 min 01.09.2022 Wakacje już za nami! Jednak zanim nadejdą krótkie jesienne dni i  w pełni oddamy się nostalgii, sprawdźmy jakie spoty reklamowe królowały w sieci, kiedy my odpoczywaliśmy na urlopie. Już na wstępie warto zaznaczyć, że tematyka była różnorodna, od tej typowo rozrywkowej aż po historie z morałem ku przestrodze. Gotowi? W takim razie zaczynamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.80 / 5. Vote count: 4 głosów

Brak ocen

Real-time marketing – dlaczego jest tak chętnie wykorzystywany? Ikona 4:45 min 19.07.2022 Social media dają niezwykłe możliwości w wielu aspektach, zwłaszcza w tych promocyjnych. Szansa zdobycia nowych klientów czy miłośników danej marki jest znacznie większa niż przy standardowych metodach wykorzystywanych do momentu pojawienia się Internetu i platform społecznościowych. Wraz z upowszechnieniem się Facebooka, Instagrama i innych aplikacji pojawiły się nowe możliwości dla osób zajmujących się reklamą. Dotarcie do każdego odbiorcy w czasie rzeczywistym pozwoliło na powstanie i rozwój real-time marketingu. Co to dokładnie jest? Czym się charakteryzuje? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700