Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 16.07.2015

Co dalej z Google Plus?

Spis treści:

W marcu tego roku Google oficjalnie poinformowało, że rozpoczyna poważne przekształcanie jednego ze swoich flagowych produktów – Google Plus. Usługa ma zostać podzielona na Zdjęcia i Streamy. Trudno się dziwić takiej decyzji. Stosunkowo niewielu użytkowników widziało w niej realną alternatywę dla innych portali społecznościowych, jak np. Facebook, czy rosyjski VKontakte.

W ostatnich kilku miesiącach mogliśmy więc obserwować większe lub mniejsze zmiany, wskazujące na ograniczanie znaczenia i zasięgu Google Plus:

Czy to oznacza koniec ery Google Plus?

 

I tak i nie.

 

Tak, ponieważ Google Plus z pewnością przejdzie (i już przechodzi) ogromne zmiany – nie tylko kosmetyczne.

 

Nie, ponieważ, jak zapewnia Bradley Horowitz, odpowiedzialny m. in. za Zdjęcia i Google Stream, Google Plus nie zostanie całkowicie wyłączony. Plany zakładają wyodrębnienie z niego najciekawszych, najbardziej rozwojowych elementów i skupienie się na ich rozwoju.

 

 

Co dalej z Google Plus?

 

Możliwości jest wiele, a Google jak zwykle jest bardzo enigmatyczne w swoich zapowiedziach. Oficjalnie dalsze działania będą zmierzały w kierunku określenia tych elementów, z których użytkownicy faktycznie korzystają (czyli np. Google Zdjęcia, Kolekcje) i ich doskonalenie.

 

Można się też spodziewać, że stopniowo likwidowane będą te detale, z których użytkownicy korzystali rzadko lub wcale (np. Google Lokalnie, czy też integracja Google+ z paskiem nawigacyjnym w przeglądarce).

 

Podsumowanie

 

Skupienie na rozwoju i poprawie tych elementów, które są przydatne użytkownikom stoi w zgodzie z filozofią innych usług Google, mających za zadanie jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników. Nie jest jednak jasne jaką formę przybiorą zmiany.

Otwarte pozostają takie pytania, jak:

W jakim kierunku ewoluuje usługa Zdjęcia? Czy użytkownicy wykorzystają potencjał Kolekcji? Jak będzie wyglądał zapowiedziany Stream? Czy Hangouty przejdą jakieś większe zmiany? Jakie ostatecznie będzie zadanie stron i profili Google+? A może zostaną one zlikwidowane i/lub zastąpione innym rozwiązaniem?

Odpowiedzi na nie przyniesie czas. Jedno jest pewne – Google Plus coraz mniej przypomina klasyczną sieć społecznościową, dzięki czemu użytkownicy (również firmy) mogą zyskać kilka ciekawych, przydatnych narzędzi, których nie oferują inne portale dostępne w Sieci.

Czy więc Google Plus jest martwe? Cytując wspomnianego wcześniej Bradleya Horowitza: „Nie, Google Plus nie jest martwe. Tak naprawdę przejawia więcej oznak życia niż wcześniej.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.07.2015 Nadeszło lato, a wraz z nim nadszedł również czas na najgłośniejsze premiery filmowe tego roku. Wakacje to moment, w którym zaczynamy planować kolejne wyjścia do kina i szukamy zapowiedzi hitów wkraczających na wielki ekran. Jeszcze nie tak dawno tych informacji szukaliśmy w telewizji czy gazetach. Dziś wszystko czego potrzebujemy dostępne jest w Internecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.08.2015 W jednej z ostatnich aktualizacji przeglądarki Mozilla Firefox pojawiła się nowa funkcja o nazwie "popraw czytelność". Rozpoznamy ją po ikonie książki umieszczonej z prawej strony w polu adresu. Ikona pojawia się tylko na stronach rozbudowanych tekstowo, bogatych w treści. Opcja ta usuwa wszelkie grafiki i reklamy prezentując wyłącznie treść. Rozwiązanie wydaje się być doskonałą funkcją dla wszystkich przeciwników przeszkadzających w lekturze okien reklamowych. Mimo to wydawcy internetowi nie wróżą mu dużej popularności. Dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 07.07.2015 Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych.  Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700