Wielu osobom wydaje się, że napisanie tekstu przez copywritera nie jest rzeczą trudną, ale stworzenie dobrej i wartościowej treści, użytecznej dla użytkowników, atrakcyjnej pod względem wizualnej, a także odpowiedniej pod kątem pozycjonowania nie jest wcale zadaniem prostym. Osoba tworząca takie teksty musi charakteryzować się pewnymi cechami i zdolnościami, które pomogą tworzyć kreatywny i angażujący odbiorców content.
Opowiadanie historii
W przypadku wielu branż, szczególnie technicznych, pożądane są teksty fachowe, zawierające wiele użytecznych informacji na temat sprzedawanych produktów oraz świadczonych usług. Użytkownicy kochają jednak
zaskakujące i wciągające historie, wzbudzające ciekawość i uwagę odbiorców treści. Takie właśnie reklamy zostają szczególnie zapamiętane przez odbiorców, dlatego jeśli jest taka możliwość, warto korzystać z
techniki storytellingu.
Wszechstronne umiejętności
Aby być dobrym copywriterem, trzeba posiadać odpowiednie umiejętności w zakresie pisania zróżnicowanych tekstów w odmiennych formach. Tworzenie opisów kategorii czy konkretnego produktu, a także kreowanie treści poradnikowej na bloga lub artykułu tematycznego wymaga nieco innych zdolności, dlatego aby odnaleźć się w każdej z tych form, trzeba posiadać kompletny warsztat pisarski i nieustannie dążyć do rozwijania tych zdolności.
Dokładność
Od osób zawodowo operujących słowem pisanym wymaga się nienagannej znajomości zasad ortografii, interpunkcji, a także urzekającej stylistyki. Z tego powodu trzeba przykładać dużą uwagę do unikania podstawowych błędów, które może wychwycić każdy odbiorca, nieposiadający specjalistycznej wiedzy w zakresie omawianej dziedziny. Pomyłki zdarzają się każdemu, nie da się tego całkowicie wyeliminować, ale trzeba przyłożyć starań, by zminimalizować ryzyko zaistnienia takiej sytuacji.
Ciągłe doskonalenie
Kto nie idzie do przodu, ten się cofa – to znane przysłowie można także odnieść do zawodu copywritera. Jeśli twórca tekstów nie dąży do poprawy swoich umiejętności, powiększania swojej wiedzy w zakresie tworzenia nowych treści, może popaść w rutynę, która sprawi, że efekty jego pracy nie będą już imponować. Zawsze można znaleźć pole do poprawy, nawet w zakresie językowym oraz stylu pisania tekstów.
Znajomość zasad SEO
Tworzenie atrakcyjnych treści jest ważne, ale dla copywritera działającego w branży SEO równie istotne jest stosowanie odpowiednich słów kluczowych w określonych proporcjach, wpływających na pozycjonowanie strony w Google. Bez stosowania właściwych wyrażeń i przestrzegania wytycznych, tekst nie będzie wartościowy pod kątem optymalizacji.
Tworzenie notatek
Pamięć bywa ulotna, dlatego warto istotne informacje zapisywać we własnych notatkach, dzięki czemu nie utracimy bezpowrotnie wartościowych wiadomości i będziemy mogli w każdej chwili do nich wrócić. Wiele osób może powiedzieć, że niemal wszystko można znaleźć w Internecie. Mnóstwo informacji faktycznie znajduje się w sieci, jednak z pewnością nie znajdziemy tam cennych rad, które otrzymamy od bardziej doświadczonych znajomych z branży. Takie wskazówki warto nie tylko zapisać, ale także zapamiętywać i umiejętnie wprowadzać do swojego warsztatu. Łączy się z tym także inny element, czyli …
Posiadanie mentora
Na każdym etapie kariery, a szczególnie na początku pracy, ktoś nas wprowadza w zakres wykonywanych obowiązków, tłumaczy nam podstawowe zasady. Posiadanie takiego nauczyciela i słuchanie jego wskazówek, a następnie wykorzystywanie ich pozwoli polepszyć swoje umiejętności. Pewnych rzeczy nie da się dostrzec samemu, dlatego konieczne są uwagi innej osoby, która wskaże nam obszar do poprawy.
Podsumowanie
Dobry copywriter powinien charakteryzować się wieloma umiejętnościami, ale szczególnie wyróżnić można kilka najważniejszych cech, które pozwolą nam osiągnąć sukces w tej dziedzinie. Są to:
- dbałość o szczegóły i poprawność tekstu,
- posiadanie zróżnicowanych umiejętności redakcyjnych,
- przestrzeganie zasad pozycjonowania,
- dążenie do nieustannej poprawy swoich umiejętności i powiększenie wiedzy,
- stosowanie storytellingu,
- zapisywanie ważnych informacji oraz uwag,
- opieka bardziej doświadczonej osoby z branży.