Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 23.05.2016

Co to jest hasztag?

 

# – to właściwie najkrótsza odpowiedź, ale nie definicja. Hasztag, hashtag, czy krzyżyk to swojego rodzaju znak drogowy stosowany na krętych ścieżkach Internetu. Powstaje poprzez wprowadzenie przed dowolną frazę (bez użycia spacji!) znaku „#”. Ich właściwym celem jest grupowanie informacji. Dzięki ich użyciu można w prosty sposób przenosić się do wszystkich wpisów, które także użyły tego oznaczenia. W praktyce więc po kliknięciu w #blondynka pojawia się lista, zawierająca wszystkie posty, gdzie ten hasztag został użyty. Stosowanie ich w sposób zgodny z pierwotnym pomysłem zakładało wprowadzenie kilku (2-3) haseł, najlepiej opisujących zdjęcie, post, itp.

 

Krzyżyk to nie spacja

 

A jednak! Można zaobserwować obecnie, że hasztagi stały się dla niektórych rodzajem spacji i stanowią raczej formę zabawy estetyką wpisu niż faktycznie wpływają na funkcjonalności wyszukiwania i nawigowania. Wykształciła się też specyficzna moda na długie hasztagowanie, które ma wskazać na poczucie humoru, obycie w świecie, głębię przemyśleń…czy  jeszcze inny, zrozumiały często jedynie dla nadawcy komunikat. Niektórym wychodzi to lepiej, innym gorzej, a jeszcze innym w ogóle. W mediach społecznościowych można zaobserwować już różnorodność stylów hasztagowania, charakterystycznych dla niektórych postaci świata show biznesu i nie tylko.

 

Gdzie używać?

 

Hasztag wywodzi się z Twittera. Amerykański aktor filmowy – Chriss Messina – zaproponował oznaczenie wybranych tematów poprzez dodanie „#”. Tak powstał system tagowania, który bardzo szybko się przyjął. Obecnie pojawia się w zdecydowanej większości tweetów. Jego ogromna popularność zaraziła użytkowników Facebooka. Początkowo ich stosowanie w tym medium nie miało sensu, ponieważ po prostu nie działały, do niczego nie odnosiły. Jednak upór z jakim używali go Facebookowicze sprawił, że także tu krzyżyk pozwala przeklikiwać się po tematach. Mało tego! Pojawia się w mediach, które niewiele mają wspólnego ze słowem i skupiają się na przekazie wizualnym. Hasztagi królują na Instagramie i Pintereście.

 

Jak stosować #?

 

Z głową! To wydaje się najprostsze założenie. Większy sens ma stosowanie #weekendWPolsce niż #weekend#w#Polsce. W drugim ze wskazanych przypadków otrzymać można wiele bezwartościowych wyników. Hasztagi można wykorzystywać także w kreatywny sposób do wsparcia działań marketingowych. Doskonale sprawdzają się jako linki do konkretnych kampanii, gdzie zamieszczonych jest więcej informacji na temat danego przedsięwzięcia. Coraz częściej obserwuje się także stosowanie hasztagów do oznaczenia konkursów. Mądrym rozwiązaniem będzie też wprowadzenie ich jako rozwiązania, umożliwiające poszerzenie zasięgu przedstawionego contentu.

 

Jak konstruować?

 

Mądrze! Najlepiej stosować niewiele haseł i starannie je dobierać. Niech będą to słowa, czy nawet wyrażenia, które naprawdę wskazują to, co przedstawia dane zdjęcie lub konkretna treść. Oczywiście istnieją „gotowce”. Jest ogromna liczba hasztagów, które cieszą się popularnością i wprowadzą post lub zdjęcie do grona popularnych. Jednak wśród kilkudziesięciu milionów łatwo zginąć. Do najpowszechniej używanych należą m.in.: #girl, #instadaily, #follow, #love… Ponadto można sprawdzać popularność utworzonego hasztaga używając specjalnych narzędzi, jak Tagboard lub twiiterowska wyszukiwarka.

 

Może więc wielkie larum podniesione w Internecie nie dotyczy wcale małego krzyżyka. Hasztag to sprytne narzędzie, które w kreatywnych rękach może naprawdę pozytywnie zaskoczyć i zaciekawić, a przy tym przynieść korzyści tak marce, jak i zwykłym użytkownikom. Tu, jak i w każdej dziedzinie panuje jedna zasada #AureaMediocritas

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.07.2016 Technologia szybko idzie do przodu, a wraz z nią zmieniają się odbiorcy reklam. Dlatego właśnie coraz więcej firm przywiązuje uwagę do wykorzystania w promocji marki najróżniejszych portali, jednocześnie zmieniając formę dotarcia do użytkowników. W tym celu tworzą reklamy o wiele ciekawsze, bardziej kreatywne, a przede wszystkim przyciągające uwagę odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 13.07.2016 Czy pod sympatycznymi nazwami algorytmów kryją się rasiści? Chociaż trudno w to uwierzyć, gigant z Mountain View musiał w zeszłym miesiącu zmierzyć się z podobnymi zarzutami. Jak zwykle w tego typu kwestiach, rozgorzała dyskusja na temat politycznej poprawności i granic wolności słowa. A może problem nie leży w Google, a w samych użytkownikach wyszukiwarki? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 20.05.2016 Sztuczna inteligencja rozwija się w błyskawicznym tempie, a kolejnym krokiem do podniesienia jej poziomu ma być Google Assistant – wirtualny pomocnik, który ma udzielać nam odpowiedzi na różne pytania, załatwiać za nas wiele spraw i... stać się naszym codziennym towarzyszem. Nowa koncepcja została zaprezentowana na corocznej konferencji dla deweloperów, organizowanej przez Google w Mountain View w Kaliforni. Czego możemy się spodziewać? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700