Google na swoich krajowych blogach potwierdził, że zapowiadany od kilku miesięcy nowy system indeksowania sieci o nazwie Caffeine został wdrożony. Mieliśmy przecieki, że na niektórych serwerach odbywały się już testy nowego oprogramowania wyszukiwarki, lecz żadne oficjalne źródło tego nie potwierdzało.
Dzięki „kofeinie” zawartość Internetu nie będzie indeksowana dużymi warstwami, jak było to do tej pory, lecz mniejszymi częściami, co pozwoli na aktualizację wyników wyszukiwania nieprzerwanie i globalnie, dając o 50% świeższe wyniki.
Stary silnik analizował indeks warstwami, co nieraz przekładało się na częstotliwość aktualizacji wyników – niektóre były częściej aktualizowana, a inne rzadziej. Co oczywiście wpływało na pozycjonowanie – na efekty wprowadzanych zmian często trzeba było czekać bardzo długo.
„Kofeina” po odnalezieniu nowej strony, bądź nowszej wersji serwisu, dodaje ją bezpośrednio do indeksu. Nowy silnik pozwala na analizę większej liczby stron.
Oczywistym jest fakt, że codziennie powstają setki nowych serwisów internetowych. Google zobrazowało nowy indeks jako stertę papierów, która w każdej sekundzie wzrasta o 5 kilometrów.
Według oficjalnych danych nowy silnik zajmuje ok. 100 mln gigabajtów w jednej bazie danych i wzrasta o kolejne setki tysięcy każdego dnia. Google zastosowało porównanie do 625 tysięcy iPodów o największej pojemności (ustawione jeden za drugim utworzyłyby ciąg o długości 65 km!).
Zmiany są rewolucyjne i bez precedensu – mające swoje przełożenie również w pozycjonowaniu. Ich wdrożenie przeciągało się od grudnia 2009 roku, gdyż tak poważne przeobrażenia wymagają olbrzymiej liczby niezbędnych testów, a ich wprowadzenie nie może odbywać się na zasadzie prób i błędów.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: