Bez Google ani rusz, można wręcz mówić o informacyjnym uzależnieniu od wyszukiwarki, uzależnieniu tak silnym jak od kofeiny. Nie bez powodu więc ostatnia aktualizacja silnika Google nosi nazwę Caffeine. Nie obyło się też bez zamieszania w branży pozycjonowania.
Zadaniem Caffeine jest poszerzenie indeksu wyszukiwarki, zwiększenie szybkości odpowiadania na zapytania użytkowników oraz przewartościowanie wyników. Jest ich więcej, wyświetlają się szybciej. Aktualizacja wiąże się również z przejściem Google na nowy system plików Google File System 2, dzięki czemu wyszukiwarka zyska na szybkości.
Caffeine ma na celu także „wysprzątać” z wyników te bezwartościowe i uciążliwe, czyli spam. Pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki będzie więc zapewne jeszcze mniej skuteczne.
W informacjach zza oceanu wyczytać można, iż Caffeine będzie testowana poza sandboxem na jednym z Data Center Google.
Aspekt przewartościowania rankingu ma niewątpliwie największą rangę szczególnie dla tych, którzy mają powód, by lista wyników wyglądała tak, a nie inaczej 🙂 Po aktualizacji zwracane wyniki będą mieć lepszą jakość, roboty z jeszcze większą uwagą biorą bowiem pod uwagę słowa kluczowe – to po prostu kryterium o rosnącym znaczeniu.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: