Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:35 min Ikona Sunrise System 10.10.2018

By zostać kamerdynerem, czyli jak personalizować stronę internetową, by klient chciał na niej zostać

Sklepem idealnym, do którego każdy chciałby wejść, byłby salon „Tu Wstaw Imię”, wypełniony produktami opracowanymi i stworzonymi specjalnie dla danej osoby, zgodnie z jej przekonaniami, potrzebami i gustami. Przy wejściu oczekiwałby elegancki kamerdyner, czytający klientowi w myślach. Natychmiast podsunąłby mu tacę pełną najbardziej odpowiednich w danej chwili ofert, a potem odpowiedziałby na każde, nawet najbardziej skomplikowane pytania.
Brzmi nierealnie? Cóż – taki jest właśnie sposób myślenia klientów korzystających z internetowych wyszukiwarek!

„Nazwa produktu” idealny dla mnie…

Jakiś czas temu Google ogłosiło nastanie Ery Oczekiwania Pomocy [Age of Assistance]. O co chodzi? O to, w jaki sposób klienci wpisują frazy w wyszukiwarkę, jakich wyników oczekują i jak zachowują się na stronach, które są w procesie pozycjonowanie. Na podstawie analizy wpisywanych wyrażeń, Google określiło trzy cechy współczesnych użytkowników.
Dzisiejszy klient jest przede wszystkim wymagający, ciekawski i niecierpliwy. Cechy te wiążą się w dużej mierze z dostępnością Internetu, a więc całego przekroju usług, dostępnych w każdej chwili i w każdym miejscu. Wystarczy sięgnąć do kieszeni, by móc porównać oferty, sprawdzićocenić dany produkt bądź usługę, a także by zapoznać sięopiniamirecenzjami innych. Dodatkowo, klienci zdają sobie doskonale sprawę z tego, że to rynek walczy o ich uwagę, nie na odwrót – dlatego wymagają specjalnego traktowania. Chcą, by się o nich starać, wyprzedzać ich potrzeby, przygotowywać oferty specjalnie dla nich, a przede wszystkim – by podawać im wszystkie wymagane informacje na złotej tacy.

A dlaczego?

Co to oznacza? Przede wszystkim, klient chce wiedzieć wszystko. Nie wystarczy więc powiedzieć mu, że przygotowaliśmy dla niego „niezwykłą aluminiową patelnię, do której nic nie przywiera!”, ponieważ oczekuje on znacznie więcej. Dlaczego patelnia jest niezwykła, czym różni się od innych? Jakie znaczenie ma wykorzystanie aluminium? Dlaczego do aluminium nic nie przywiera? Czy takie patelnie są zdrowe? Czy są ekologiczne? Czy są drogie?
Nietrudno zgadnąć, co stanie się, jeśli klient nie znajdzie odpowiedzi na te pytania na danej stronie produktu. Niedokładny opis jest jak trampolina, wybijająca klienta z naszej witryny z powrotem do wyszukiwarki, której zada on swoje pytania. To niekorzystna sytuacja, jeśli chodzi o pozycjonowanie – jeśli użytkownik spędza na naszej stronie tylko chwilę, oznacza to, że nie odpowiada ona jego potrzebom, nie warto więc pokazywać jej podobnym użytkownikom. W ten sposób zamykamy sobie grono odbiorców, a to ma katastrofalny wpływ na sprzedaż danych usług. Koniecznością więc jest właściwe personalizowanie strony internetowej!

 

Jak długo…?

Klient nie lubi czekać. Jeśli coś go interesuje, chce to dostać od razu – niezależnie od tego, czy to informacja, czy dostawa produktu do domu. W dobie wyszukiwarek odpowiadających na każde pytanie w ciągu kilku sekund, jak i całodobowych sklepów online, konsument nie chce tracić cennych minut. Strona internetowa ma być więc jak kamerdyner, oczekujący w każdej chwili z wyborem najlepszych produktów na tacy, gotowy podsunąć je młodemu paniczowi czy damie, kiedy ci tylko zechcą po nie sięgnąć.
Warto także pamiętać, że proponowane strony z usługami muszą być skrojone idealnie dla danej osoby – jak przygotowane przez doskonałego kamerdynera, znającego klienta i jego gusta w każdym calu. Klienci dbają o swoją prywatność, nie chcą odpowiadać na pytania i określać swoich oczekiwań, wymagają jednak, by oferty odpowiadały na wszystkie ich potrzeby. Dlatego też nie trafiają do nich ogólne formy reklamy, kierowane do wszystkich. W ogromnym wyborze najróżniejszych usług, klient wie, że gdzieś w Internecie czeka przygotowana specjalnie dla niego oferta i nie zadowoli się niczym pośrednim. Stąd bardzo konkretne, zindywidualizowane frazy wpisywane w wyszukiwarkę, takie jak „jakie buty są najlepsze dla mnie” czy „jaki laptop powinienem kupić”, aż do „co powinienem zjeść na obiad”!

By Twoja witryna służyła pomocą

Jeśli strona internetowa ma odnaleźć się w nowej erze, należy odpowiednio spersonalizować prezentowane na niej usługi i treści, a także poprawnie ją pozycjonować. Poniżej więc – garść porad, jak sprawić, by na Twoim kawałku Internetu klient czuł się jak pod opieką najlepszego kamerdynera:
  • nie pisz „hasłami”, zamiast tego od razu wyjaśniaj podawane informacje,
  • najważniejsze cechy produktu umieszczaj jak najwcześniej,
  • nie kieruj ofert do ogółu, przemyśl, czego oczekują Twoi nabywcy i personalizuj treści,
  • nie pozwól, by klienci opuścili Twoją witrynę z pytaniami – wzbogacaj ją o artykuły i poradniki, by dodatkowych informacji nie trzeba było szukać u konkurencji!

W ten sposób użytkownik, trafiając pod Twój adres, poczuje się jak w przywołanym na początku sklepie idealnym, gdzie właściciel tylko czeka, by służyć mu pomocą, wspierać i oferować jedynie doskonale skrojone oferty. Sprawi to, że zostanie on na stronie znacznie dłużej – a to dla algorytmów Google najlepszy znak!

Żródła: ThinkwithGoogle 1, 2, 3

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:25 min 15.11.2018 Prowadzisz bloga? Prawdopodobnie jesteś jednym z najszczęśliwszych ludzi na świecie, ponieważ robisz to co lubisz i piszesz o tym, na czym się znasz. Gdyby tylko za chęciami i wiedzą szła jeszcze popularność wpisów, byłoby idealnie. Co zrobić, żeby Twój plan nie spalił na panewce? Jak sprawić, aby ruch na stronie był większy, a pozycje w wyszukiwarce zadowalające? Czas nieco podlansować bloga! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 03:45 min 12.12.2018 Internet to potężna broń w walce o turystę. Według badań wykonanych w 2012 roku aż 64% osób planujących wakacyjnych wyjazd robiło to przy użyciu portali społecznościowych. Jeśli jesteś właścicielem pensjonatu lub hotelu, zadbaj o kilka aspektów swojego wizerunku w Internecie. Podpowiemy Ci jak prowadzić dialog, który pomaga prężnie działać w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 21.09.2018 Od dzieciństwa wpajano nam, aby robić swoje i nie przejmować się ludzkim gadaniem. Jest w tej radzie sporo prawdy, jednak mądry strateg w tym, co mówią inni dostrzeże szansę na skorygowanie własnych błędów i znalezienie nowych, bardziej skutecznych rozwiązań. Wszystkim, którzy chcą trzymać rękę na pulsie i na bieżąco poznawać panujące w internecie opinie przychodzą z pomocą zupełnie nowe narzędzia. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700