Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:50 min Ikona Sunrise System 31.08.2012

Budżety na promocję w Internecie rosną i będą rosnąć

Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.

Badania objęły tematykę SEO oraz reklamy kontekstowej.

W pierwszej kolejności ankietowani odpowiedzieli na pytanie o oczekiwania ich firm względem marketingu internetowego. Okazuje się, że przedsiębiorstwa B2B liczą przede wszystkim na wygenerowanie jak największej ilości tzw. leadów (54% pytanych). Z kolei głównym celem firm świadczących usługi klientom indywidualnym jest zwiększenie rozpoznawalności marki (33% odpowiedzi) oraz sprzedaży (tak zadeklarowało 26% pytanych).

SEO

Około 80% przedsiębiorstw w USA korzysta z tej formy promocji. Mniej więcej połowa z nich zatrudnia specjalistę wewnątrz swoich struktur. Zadowolenie z wyników pracy profesjonalnych firm zajmujących się SEO jest aż dwa razy większe niż z wyników pracy zatrudnionego specjalisty.

Wiąże się to z tym, iż branża ta wymaga śledzenia dynamicznie następujących zmian, poszerzania swojej wiedzy oraz wprowadzania najnowszych rozwiązań w celu osiągania jak najlepszych wyników. Tylko sprawnie działający zespół ekspertów jest w stanie na bieżąco reagować na wszystkie zmiany i skutecznie promować daną stronę internetową.

Planowane na 2013 rok budżety u ok. 50% firm nie ulegną zmianie, 45% planuje zwiększyć środki przeznaczane na SEO, a tylko 5% przedsiębiorstw ma w planach zmniejszenie przyszłorocznych budżetów. Jest to potwierdzenie opinii ekspertów, iż branża ta jest obecnie w fazie dynamicznego wzrostu. Za największy sukces w tym obszarze firmy uznają przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronie (całościowego i organicznego) oraz pozycje w pierwszej 10 wyników wyszukiwania.

Reklama kontekstowa

Ta forma promocji jest bardziej popularna pośród firm B2C (73%) niż B2B (64%). Około 42% wszystkich przedsiębiorstw woli zatrudnić specjalistę, natomiast 31% firm B2C oraz 20% B2B korzysta z usług firmy zewnętrznej. Tak jak w przypadku SEO, również i tutaj firmy, które zdecydowały się na outsourcing są bardziej zadowolone z osiągniętych wyników niż firmy zatrudniające specjalistę reklamy kontekstowej.

Ogólne trendy związane ze zwiększaniem środków przeznaczanych na reklamę w Internecie mają swoje odzwierciedlenie również w przypadku reklamy kontekstowej. W przypadku B2B 58% przedsiębiorstw nie będzie zmieniało budżetów na 2013 rok, a 31% planuje ich zwiększenie. Jeśli chodzi o firmy B2C 52% z nich nie planuje zmian, a nawet 40% przeznaczy więcej środków na PPC w przyszłym roku. Przedstawione badania wpisują się w ogólnoświatowe trendy dotyczące promocji przedsiębiorstw w Internecie, związane z obserwowanym wzrostem ilości środków przeznaczanych na tę nowoczesną formę reklamy. Ponadto potwierdzają się opinie ekspertów, iż korzystanie z usług firmy zewnętrznej przynosi znacznie lepsze rezultaty niż działania podejmowane na własną rękę, nawet jeśli podejmie się decyzję o zatrudnieniu profesjonalisty w tej dziedzinie.

Źródło: Webmarketing123

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 24.09.2012 Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, reklama displayowa jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają. Najgroźniejszym konkurentem jest marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Z życia firmy Ikona 01:55 min 28.09.2012 Jako zwyciężca Wielkiego Konkursu Google 2012 mieliśmy przyjemność gościć w europejskiej centrali Google w Dublinie. Jak zwykle, spotkanie miało bardzo konkretny charakter - rerezentujący firmę Prezes Zarządu Paweł Rybak oraz Starszy SEM Menedżer Piotr Markiewicz wzięli udział w szkoleniach Google w zakresie biznesowego zastosowania funkcjonalności narzędzi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.80 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 30.08.2012 Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700