Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:55 min Ikona Sunrise System 26.01.2010

Pracę nad kampanią linków sponsorowanych zaczynamy od trzech podstawowych pytań kierowanych do klienta: dokąd? kiedy? za ile? Dokąd kierujemy reklamy? Kiedy będziemy je wyświetlać? Za ile licytujemy w ciągu każdego dnia kampanii? Dziś o budżecie dziennym kampanii słów kilka.

 

Rola Budżetu Dziennego w Kampaniach Linków Sponsorowanych

 

Budżet dziennym odgrywa decydującą rolę w określeniu priorytetów kampanii. Czym wyższa suma dziennych wydatków, tym korzystniej dla całej kampanii. Dzięki dużej sumie na dzienne wydatki, możemy wyżej licytować określone słowa kluczowe, system Google wyświetla naszą (Waszą) reklamę częściej, a konkretny link sponsorowany może uzyskać więcej kliknięć w przeciągu całego dnia, pokazując kampanię regularnie i długo, do 24 godzin na dobę włącznie.

Powyższe zdania nakreślają oczywisty wygląd sytuacji. Czym więcej środków, tym większe możliwości – to banał znany chyba wszystkim. Zostawmy jednak truizmy na boku, i wróćmy do budżetu dziennego na linki. Tutaj bowiem skrywa się historia dość zagadkowa.

 

Zagadka Budżetu Dziennego w Reklamach Google AdWords

 

Dlaczego budżet dzienny na poziomie np. 50 złotych, prawie za każdym razem „wyklikuje” się w sumie powyżej 50? Skąd ta, skądinąd na pierwszy rzut oka wydawałoby się niekorzystna, nieścisłość w systemie (dla naszych klientów widoczna na raporcie)? Czyżbyśmy oszukiwali naszych partnerów biznesowych, sugerując im wspomniany budżet dzienny na poziomie 50 złotych, a sami dorzucali jeszcze 10?

Śpieszę zapewnić, że o takich praktykach nie może być mowy. A oto odpowiedź, która całe zamieszanie porządkuje. Google zastrzega sobie możliwość wykorzystania budżetu dziennego na poziomie o 20% wyższym od sugerowanego. Specjaliści Google wyjaśniają, że wynika to z nieokiełznanej dynamiki Internetu, gdzie każda sekunda przynosi tysiące (i miliony) kliknięć, co system AdWords rejestruje z pewnym opóźnieniem. Google zapewnia jednak, że wykorzystuje tylko i wyłącznie 20% ponad budżet dzienny. W razie gdy ta suma będzie wyższa, Google udziela kredytu na koncie klienta w wysokości nadprogramowej nadwyżki. Ot i cała zagadka z budżetem dziennym – rozwiązana.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Nowy system wymiany linków – www.seo.net.pl Ikona 01:30 min 23.05.2013 Od wczoraj pozycjonerzy mogą korzystać z nowego narzędzia - systemu wymiany linków rotacyjnych www.seo.net.pl. Wygląda na to, iż nowy system będzie stanowić twardą konkurencję dla popularnego systemu e-weblink. Nowy system jest zbyt świeży by stwierdzać jaka jest jego skuteczność, ale już teraz oferuje on większe możliwości konfiguracyjne niż e-weblink. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens? Ikona 04:00 min 10.10.2013 Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

Jak pisać linki sponsorowane Ikona 01:55 min 30.11.2009 Tworzenie treści linków sponsorowanych wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. No bo w jaki sposób w kilkudziesięciu znakach zawrzeć całą historię firmy, przedstawić ofertę produktów i usług bądź inne aspekty, którymi chcemy się wyróżnić? Postaramy się w kilku prostych krokach pokazać, jak powinno się pisać dobre linki sponsorowane, które staną się reklamą naszej strony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700