Pracę nad kampanią linków sponsorowanych zaczynamy od trzech podstawowych pytań kierowanych do klienta: dokąd? kiedy? za ile? Dokąd kierujemy reklamy? Kiedy będziemy je wyświetlać? Za ile licytujemy w ciągu każdego dnia kampanii? Dziś o budżecie dziennym kampanii słów kilka.
Budżet dziennym odgrywa decydującą rolę w określeniu priorytetów kampanii. Czym wyższa suma dziennych wydatków, tym korzystniej dla całej kampanii. Dzięki dużej sumie na dzienne wydatki, możemy wyżej licytować określone słowa kluczowe, system Google wyświetla naszą (Waszą) reklamę częściej, a konkretny link sponsorowany może uzyskać więcej kliknięć w przeciągu całego dnia, pokazując kampanię regularnie i długo, do 24 godzin na dobę włącznie.
Powyższe zdania nakreślają oczywisty wygląd sytuacji. Czym więcej środków, tym większe możliwości – to banał znany chyba wszystkim. Zostawmy jednak truizmy na boku, i wróćmy do budżetu dziennego na linki. Tutaj bowiem skrywa się historia dość zagadkowa.
Dlaczego budżet dzienny na poziomie np. 50 złotych, prawie za każdym razem „wyklikuje” się w sumie powyżej 50? Skąd ta, skądinąd na pierwszy rzut oka wydawałoby się niekorzystna, nieścisłość w systemie (dla naszych klientów widoczna na raporcie)? Czyżbyśmy oszukiwali naszych partnerów biznesowych, sugerując im wspomniany budżet dzienny na poziomie 50 złotych, a sami dorzucali jeszcze 10?
Śpieszę zapewnić, że o takich praktykach nie może być mowy. A oto odpowiedź, która całe zamieszanie porządkuje. Google zastrzega sobie możliwość wykorzystania budżetu dziennego na poziomie o 20% wyższym od sugerowanego. Specjaliści Google wyjaśniają, że wynika to z nieokiełznanej dynamiki Internetu, gdzie każda sekunda przynosi tysiące (i miliony) kliknięć, co system AdWords rejestruje z pewnym opóźnieniem. Google zapewnia jednak, że wykorzystuje tylko i wyłącznie 20% ponad budżet dzienny. W razie gdy ta suma będzie wyższa, Google udziela kredytu na koncie klienta w wysokości nadprogramowej nadwyżki. Ot i cała zagadka z budżetem dziennym – rozwiązana.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: