Nie ulega wątpliwości, iż każdy rozwojowy przedsiębiorca szuka coraz to nowych kanałów reklamowych, dzięki którym zrealizuje nie tylko cele sprzedażowe, ale też wizerunkowe.
W obecnych czasach liczy się już nie tylko realizacja potrzeb konsumenta w atrakcyjnej cenie, wysokiej jakości oferowanych produktów czy usług. Dynamiczny przyrost branżowej konkurencji wymusza innowacyjność działań zwiększających zaufanie, rozpoznawalność marki i przyciągnięcie uwagi konsumentów, na tyle silnie, by ostatecznie przekonać ich do skorzystania z proponowanej oferty.
Wybitny teoretyk komunikacji, Marshall McLuhan, powiedział: „Reklamy nie są przeznaczone do świadomego odbioru. Są to pigułki, które działają na podświadomość i rzucają na ludzi (…) hipnotyczny czar.”
Pamiętajmy, że potencjalny klient, jak każdy człowiek, kieruje się w życiu zespołem 9 podstawowych odczuć, takich jak: radość, gniew, zainteresowanie, zaskoczenie, pogarda, zmartwienie, wstręt, wina, lęk, czy wstyd. Skuteczna reklama ma na celu pobudzenie wybranych emocji, by naturalnie przyciągnąć uwagę szerszego grona potencjalnych odbiorców, ale też wytworzyć podświadomą identyfikację przyszłego klienta z proponowanym artykułem czy usługą. Ostatecznie jej celem jest nie tylko przekazanie rzetelnych informacji produktowych, lecz trwała relacja emocjonalna między konsumentem a marką.
Jak świadomie zaplanowany przekaz może zmienić dotychczasowe odczucia w stosunku do pozornie znanych form?
Dotychczasowe reklamy odwoływały się do głównie do pozytywnych skojarzeń, kreując radosne nastawienie przyszłych konsumentów do marki. Dynamiczny przyrost reklam zmusza jednak do bardziej kontrowersyjnych działań. Umiejętnie kreowany wizerunek marki, jak również intrygujący przekaz samej reklamy stwarza szersze możliwości sprzedażowe.
Kluczem do zwiększonej konwersji jest czytelny motyw przewodni, ściśle dopasowany do potrzeb, czy zainteresowań odbiorców, wzbudzając silniejsze emocje. Ostatecznie ma go przekonać do szybszej realizacji zakupu.
Poniższy schemat obrazuje naturalne etapy cyklu zakupowego, z wyróżnieniem standardowych działań reklamodawcy, oraz naturalnych zachowani konsumenta:
– budowania świadomości i generowania potrzeb,
– przyciągnięcia zainteresowania,
– przekonania do podjęcia pozytywnej decyzji, zakończonej konwersją.
EFEKT: wygenerowania na tyle silnych emocji, by ponowne zaprosić do zakupu.
Jak stworzyć niepowtarzalną reklamę i skąd czerpać inspiracje?
Profesjonalna kampania reklamowa z wykorzystaniem różnorodnych technik wizualnych czy wybranych elementów – umiejętnie zestawionych, by tworzyły harmonijną całość – buduje wiarygodny wizerunek. Często wywyższając go na tle konkurencji. Reklama staje się zatem nie tylko elementem graficznym, ale wyzwaniem zasługującym na miano sztuki.
Ciekawym przykładem jest ADIDAS ORIGINALS z serią grafik BATTLE BEETLES.
Niby ogólnie znane insekty, a jednak świadoma manipulacja przyszłym odbiorcą. Reklamy przygotowane zostały tuż przed Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, organizowanymi w Brazylii. Użyte schematy 4 insektów to niepowtarzalne gatunki występujące właśnie jedynie w Ameryce Południowej. Mamy zatem przykład tradycyjnego brand buildingu, wypełniającego etapy cyklu sprzedażowego, z kreatywnością i elementami sztuki.
Kolejnym przykładem jest konsekwentna ‘walka’ marki Android o wzrost swojej pozycji na rynku. Znane wszystkim zielone logo sympatycznego ludka przybrało już tak wiele twarzy, iż potrafi promować nie tylko swój brand, ale też skutecznie deprymować branżowych konkurentów.
Oceńcie sami. Czerpcie inspiracje. Rozbudźcie w sobie duszę artysty, na tyle by przyszłe reklamy zasłużyły na miano sztuki, budując szerszą świadomość marki.
Źródła:
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: