Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 01:45 min Ikona Sunrise System 17.08.2016

Blokowanie reklam – korzyść dla internauty, strata dla wydawcy

Okazuje się, że to właśnie Polacy są jednym z najbardziej aktywnych w blokowaniu reklam narodów. Nienawidzimy wyskakujących okienek i nie chcemy być atakowani ze wszystkich stron ofertami, dlatego aż 7 milionów polskich internautów używa specjalnych narzędzi – programów i wtyczek – które automatycznie blokują reklamy na stronach internetowych. To aż 38 procent całej społeczności internautów w naszym kraju – najchętniej blokują młodzi, jednak nawet wśród trzydziesto- i czterdziestolatków trend ten jest bardzo rozpowszechniony. Dwa główne powody, dla których internauci blokują reklamy to ich zbyt duża liczba oraz częstotliwość wyświetlania. Szczegóły poniżej.

 

Jak pokazują statystyki, straty reklamodawców są bardzo duże i sięgają miliardów dolarów w skali całego świata, dlatego… dla nich również zaczęły powstawać specjalne narzędzia, takie jak UnBlock od Cloud Technologies, które uniemożliwia działanie wtyczek do blokowania reklam. To szansa na zminimalizowanie strat. I warto zaznaczyć, że nie jedyna.

 

Facebook przeciwko blokowaniu reklam

 

Walkę z reklamami podejmują najczęściej użytkownicy mediów społecznościowych i najbardziej popularnych serwisów, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Na walkę z blokującymi reklamy rusza ten pierwszy serwis, który zamierza skorzystać z nowych technologii i wprowadzić rozwiązania zmniejszające skuteczność „blokerów”. Jednocześnie, chcąc nieco uspokoić swoich użytkowników, Facebook informuje o udostępnieniu społeczności narzędzi zwiększających możliwości kontrolowania wyświetlanych reklam. Będziemy mogli np. wykluczyć wyświetlanie tych reklam, które nie będą znajdowały się w dziedzinie naszych zainteresowań. Nie zmienia to jednak faktu, że większości reklam nie przegapimy.

 

Złoty środek?

 

Wydaje się, że cała ta nienawiść do reklam pochodzi jeszcze z czasów, kiedy ich dopasowanie do preferencji użytkownika praktycznie nie istniało. Gdy kampanie linków sponsorowanych raczkowały, a reklamodawcy myśleli, że więcej znaczy skuteczniej. Dzisiaj, dzięki ogromnym możliwościom związanym z ustawianiem preferencji czy kierowania konkretnego przekazu do określonej grupy osób, reklamodawca jest w stanie uniknąć gniewu internauty. A internaucie mniej będą przeszkadzały komunikaty, które trafiać będą w jego gusta i zakres zainteresowań.

 

Być może złotym środkiem nie są programy blokujące reklamy albo programy blokujące programy blokujące reklamy (uff…). Złoty środek jest prawdopodobnie dużo mniej skomplikowany – to po prostu wysoka jakość kampanii marketingowych prowadzonych w internecie. No i wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która wypozycjonowana jest pod odpowiednią frazę. To najlepsza odpowiedź na oczekiwania odbiorcy i doskonała reklama działalności, która w żadnym stopniu nie zniechęca i nie powoduje, że internauta chce użyć „blokera”.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 30.09.2016 Kto z nas nie chciałby mieć zawsze w pobliżu pomocnika, który wszystko wie, odpowie na każde pytanie, pomoże w każdej sytuacji i zapamięta każdą przekazaną mu informację? Zaprezentowany kilka dni temu Google Assistant ma spełniać takie zadanie. To wirtualny asystent, z którym możemy komunikować się korzystając z nowej aplikacji do rozmów tekstowych – Google Allo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 02.12.2016 Neural Machine Translation – to kolejny krok na drodze do jeszcze lepszych, precyzyjniejszych i bardziej naturalnych tłumaczeń wykonywanych przez komputery. Pionierem tej technologii jest oczywiście Google ze swoim Tłumaczem, który od połowy listopada stosuje tę nową metodę przekładu dla 8 par językowych – niestety jeszcze nie dla języka polskiego. Jak to działa? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 21.07.2016 5 sekund – właśnie tyle czasu ma poprzedzająca filmik na YouTube reklama, aby zachęcić internautę do jej obejrzenia. Po tym czasie pojawia się wyczekiwana przez wielu użytkowników opcja „Pomiń reklamę”, po której wreszcie mogą oni przejść do materiału, na który realnie czekali. Czy jednak reklama na YouTube jest skazana na porażkę? Czy kampania marketingowa w tym medium musi okazać się kompletną klapą? A może jest sposób na to, aby miliony odsłon w serwisie dokonywane każdego dnia pomogły w odniesieniu sukcesu marketingowego? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700