Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 19.06.2008

Co to jest: chodzi, rozgląda się, szuka, węszy, wyłuskuje, przenosi i pieczołowicie notuje? Podpowiedź: prawdopodobnie masz z tym czymś do czynienia co najmniej kilka razy dziennie i nie jest to pies sąsiada ani nadgorliwy kelner…

 

Wyszukiwarki i ich roboty: różne podejścia

 

Mam na myśli naturalnie roboty sieciowe, którym przypisuje się takie antropomorficzne działania, można bowiem powiedzieć, że robot „chodzi” po stronach i „węszy” za „kąskiem” w postaci określonych wyrażeń wpisanych w okno wyszukiwarki przez internautę. Roboty te to oczywiście nie są żadne mechaniczne stworki ukryte w sieci i człapiące po niej na żądanie, lecz sprawne programy komputerowe działające na komendę algorytmu. Jednak nie można powiedzieć, że wszystkie roboty są do siebie podobne: bo wyszukiwarek też jest całkiem sporo (w co nam, googlofilom, trudno uwierzyć – bo po co korzystać z innych globalnych wyszukiwarek, skoro w Google jest praktycznie wszystko??).

 

Różnice między wyszukiwarkami

 

Obok bardzo wartościowych wyszukiwarek krajowych, nakierowanych na określony obszar językowo-gospodarczy i stanowiących cenną bazę firm istnieją wyszukiwarki pretendujące do konkurenta Google. Jakie są różnice w ich działaniu? (pomijam milczeniem olbrzymią liczbę użytkowników, których pożarł nasz poczciwy rekin internetowy, korporacja Google 😉 ). Jak donosi Andrzej Szewczyk („Google dla praktyków” – na papierowym papierze 😉 ) wyszukiwarki różnicują się pod względem:

  • Konieczności zgłaszania stron do wyszukiwarek – niektóre roboty nie wywęszą nowego serwisu, jeżeli nie napisze się ładnego podania z prośbą o indeksację. Rozpatrzenie takiej petycji trwa kilka tygodni, a w tym czasie nasi konkurenci panoszą się na liście wyników wyszukiwania, podczas gdy my czekamy w ogonku petentów. Na szczęście Google lubi i docenia ambitnych: nowa strona może znaleźć się w bazie znanej robotom i „lubianej” przez nie, o ile umiejętnie umieści się odsyłacze na stronach już znanych.
  • Czasu oczekiwania na pierwsze odwiedziny robota – kwestia zależna od powyższego podpunktu.
  • Typu indeksowanych dokumentów – niektóre wyszukiwarki nie widzą innych formatów poza tekstową zawartością stron WWW.
  • Zasięgu wyszukiwarki – jak wspomniałam wyżej, niektóre z wyszukiwarek ograniczają się do domen z rozszerzeniem krajowym.
  • Ograniczenia rozmiaru pobieranych plików – niektóre roboty widzą tylko pierwsze partie tekstu. Bądź tu mądry i uprawiając marketing internetowy wmontuj wszystkie wyrażenia kluczowe do pierwszego akapitu…
  • Zasad ustalania kolejności dokumentów w odpowiedzi na konkretne zapytanie – ktokolwiek widział, ktokolwiek wie… Krótko mówiąc – sekret. Ale bystrzy googlomaniacy wiedzą, co roboty lubią i tym je karmią. I na tej wiedzy opiera się także reklama w Internecie.
  • Wpływu elementów języka HTML na indeksowaniu – niektóre roboty lubią taki ogonek w kodzie, inne – inny.
  • Uwzględniania odsyłaczy prowadzących do strony – gdyby się ktoś zastanawiał, co tak pieczołowicie robią pozycjonerzy.
  • Częstotliwości odświeżania indeksów – szczerze mówiąc, robot wchodzi bez pukania.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 01:45 min 23.06.2008 Zasada z pozoru prosta: aby strona miała szansę rankingować wysoko w wynikach wyszukiwania w treści powinny pojawić się słowa kluczowe. Natomiast tutaj pojawiają się pytania. Ile i jakie słowa? Ile wystąpień powinno być w moim tekście? Jak długi tekst umieścić np. na stronie głównej? SEO Copywriting, odpowiadający na te i inne pytania, nie jest najprostszym kawałkiem chleba... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 03:00 min 19.08.2008 Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.40 / 5. Vote count: 5 głosów

Brak ocen

Wyrażenia kluczowe Ikona 03:35 min 06.05.2008 Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700