Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 02:25 min Ikona Sunrise System 24.09.2008

Bądź unikatowy i nie twórz duplikatów treści

Definicja produktu lub działania, ciekawy opis, trafne uwagi – niekiedy łatwiej skopiować taki tekst z już istniejącej strony albo po prostu z Wikipedii niż samodzielnie stworzyć spójną, zgrabną informację.

Ale takie ściąganie to po pierwsze zwykły, naganny plagiat świadczący o lenistwie twórców stron i łamiący często prawa autorskie chroniące tekst źródłowy. Poza tym powielanie już istniejących treści jest niezwykle szkodliwe z punktu widzenia wyszukiwarek – a co za tym idzie: pozycjonowania.

A zatem: jeśli właściciel strony jest uczciwy i zależy mu na widoczności w wynikach wyszukiwania, kopiowanie, nadmierne „cytowanie” jest co najmniej niewskazane, a w niektórych przepadkach – zabronione i karane na mocy przepisów chroniących prawa autorskie.

 

Kiedy duplikat jest dopuszczalny?

 

Oczywiście, możemy powoływać się na cudze wypowiedzi oraz w pewnych wypadkach powielać formaty stron. Jak wskazuje Google, jest to bezpieczne w przypadku:

– tworzenia forów dyskusyjnych ze standardowymi stronami oraz ich wersjami na telefon komórkowy, – prezentowania w sklepach internetowych produktów, do których prowadzą różne linki lub też które pojawiają się na różnych stronach, – prezentowania wersji strony www przeznaczonej do druku.

 

Duplikaty i konsekwencje

 

Jeżeli natomiast umieścimy na stronie tę samą treść, która znajduje się w innej witrynie albo ściągnięmy tekst już wypozycjonowany, ani robot, ani użytkownik nie spojrzą na to życzliwie. Przede wszystkim internauta będzie znudzony, czytając po raz kolejny to samo. A znudzenie to nie jest krok do dokonania zakupu, wręcz przeciwnie. A robot wyszukiwarki zinterpretuje powielenie jako oszustwo. Pokazana będzie tylko jedna z podwojonych stron albo też obie zostaną usunięte z indeksu – żaden zysk i zmarnowane pozycjonowanie.

Zdarza się, że zarówno oryginał, jak i kopia tekstu są własnością jednego podmiotu. Aby uniknąć negatywnych konsekwencji, wystarczy jednej wersji strony nie zaindeksować. W przypadku stosowania przekierowań, warto zdecydować się na przekierowanie 301. Jeżeli na każdej stronie musi pojawić się taki sam rozbudowany komentarz, na przykład na temat polityki prywatności, lepiej zamieścić krótką wzmiankę z linkiem prowadzącym do strony z wyczerpującymi informacjami.

Przede wszystkim należy dbać o atrakcyjność serwisu – na każdej podstronie powinny znaleźć się unikatowe treści. Skoro decydujemy się na wiele podstron, niech każda z nich omawia osobny, wartościowy dla czytelnika wątek. Trzeba także zabezpieczać własne treści przed powielaniem przez inne osoby. Może zdarzyć się tak, że ktoś w dobrej wierze – choć niekoniecznie – skopiuje artykuł z Twojej strony czy wpis na blogu. Grozi to wówczas spadkiem Twojej oryginalnej strony. Dlatego łamanie netykiety należy zgłaszać.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.00 / 5. Vote count: 2 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.50 / 5. Vote count: 6 głosów

Brak ocen

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.30 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 04:40 min 04.01.2013 SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Copywriting – poezja naszych czasów Ikona 02:30 min 11.04.2008 Pisanie tekstów na strony internetowe to nie lada wyzwanie. Teksty takie nie tylko muszą być stylistycznie nienaganne i marketingowo skuteczne – muszą one także spełniać formalne wymogi, które pozwalają stronie www być zauważoną przez wyszukiwarki. Piszemy o tym, czym jest SEO copywriting oraz dlaczego optymalizacja tekstów pod kątem wyszukiwarek nie jest łatwym kawałkiem chleba. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700