Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 05:45 min Ikona Sunrise System 09.09.2019

Czy wiesz, że Uniwersytet Oksfordzki jest ok. 200 lat starszy niż Imperium Azteków? A może zastanawiałeś się kiedyś, która z uczelni światowych jest najbogatsza? Jest to Uniwersytet Harvarda, który może się pochwalić majątkiem opiewającym na ponad 38 miliardów dolarów.

Zaciekawienie odbiorców nietypowymi, ale tematycznymi i interesującymi treściami, to doskonały pomysł na rozpoczęcie marketingowej kampanii sezonowej – np. właśnie w okresie rozpoczęcia roku szkolnego, semestru akademickiego, czy z wielu innych okazji. Ale oczywiście – nie jedyny. W tym artykule podpowiemy, jak wykorzystać możliwości marketingu internetowego w reklamie branż sezonowych.

 Co to znaczy, że branża jest „sezonowa”?

 

Krótko wyjaśniając – branże sezonowe to inaczej branże, w których usługi czy produkty są częściej wybierane przez klientów w danych okresach, czyli sezonach. W zależności od rodzaju branży, impulsy sprzedażowe mogą być zależne np. od świąt, pogody, czy pewnych miesięcy i wydarzeń zakorzenionych w naszej kulturze (np. Dzień Ojca, Dzień Matki, Walentynki).

Pamiętajmy jednak, że marketing sezonowy nie dotyczy wyłącznie branż sezonowych, ale i inne branże, które są mniej uzależnione od pogody czy kartki w kalendarzu, również oczywiście mogą wykorzystywać pewne okresy do polepszenia sprzedaży i prowadzenia wtedy kampanii marketingowej.

Dlaczego 2+2 nie zawsze równa się 4?

Skorzystaj z możliwości, jakie dają narzędzia do obserwowania ruchu na Twojej stronie i sprawdź, kiedy tak naprawdę zaczyna się zainteresowanie – a mogą to być nawet tygodnie wcześniej, niż się spodziewałeś. Gdy już wiesz, w którym momencie możesz oczekiwać wzrostu zainteresowania ofertą, to możesz już przystąpić do planowania contentu sezonowych materiałów marketingowych.

Jak stworzyć content, który przyciągnie uwagę i zainteresuje klienta? Można wykorzystać do tego m.in.:

  • Promocje – mało jest rzeczy, które tak przyciągają wzrok jak liczby. A gdy dodać do liczby minus przed nią i procent po niej, to możemy spodziewać się zdecydowanie większego odzewu.
  • Ciekawostki i storytelling – jeśli tylko Twoja branża pozwala Ci na półformalne podejście do klienta – wykorzystaj to i stwórz krótką, ciekawą historię nt. usługi czy produktu. Warto też postawić na tematyczne ciekawostki, które zręcznie można wpleść w narrację promocji – wszystko to sprawi, że odbiorcy lepiej nas zapamietają i zbudujemy dobry wizerunek marki.
  • CTA – bez odpowiedniego zachęcenia do działania (CTA) będzie trudno uzyskać dobre wyniki. Stwórz proste, tematyczne komunikaty promocyjne, które będą zachęcały klienta do kupna, sprawdzenia usługi czy zabukowania miejsca w sezonie – możliwości ogranicza jedynie branża i wyobraźnia.

Skoro wiemy już jak pisać, to następnym krokiem musi być to, gdzie się reklamować w Internecie, aby o nas usłyszano. Warto postawić na wybór różnych kanałów reklamowych, który pomoże uzyskać tzw. efekt synergii – czyli współdziałanie wielu czynności marketingowych będzie dawało lepsze rezultaty, niż suma tych działań prowadzonych oddzielnie. Zatem zamiast 2+2=4, bardziej adekwatne będzie nieintuicyjne 2+2=5.

Niżej przyjrzymy się właśnie jakie kanały marketingowe wybrać, by efekt synergii zaczął działać.

 

Postaw na media społecznościowe

 

Media społecznościowe to potężne narzędzie. Pamiętaj o dobrej, aktywnej interakcji z klientami – takie działanie ma praktycznie same plusy marketingowe.

Profil na Facebooku to nie wszystko – często dużo lepszym narzędziem do komunikacji są inne platformy społecznościowe, takie jak np. Instagram. Stwórz dobre, czytelne grafiki reklamowe, zaciekaw potencjalnych klientów i przypominaj im o rozpoczęciu danego sezonu lub o zbliżającym się święcie – takie działania z pewnością zaprocentują. Możesz też pomyśleć o Twitterze (dla nieco starszych odbiorców) czy Snapchacie (raczej dla młodej grupy docelowej).

Pamiętaj jednak – nie przesadzaj z tego typu marketingiem! Nadmierne przypominanie może spotkać się z efektem zupełnie odwrotnym, niż spodziewany. Częstotliwość dodawania zdjęć czy postów jest zależna od branży, ale badając ruch na stronie i zasięg, powinieneś móc łatwo obliczyć swoje optimum.

Gdy czas płynie szybciej, niż byśmy chcieli, czyli co łączy fizykę (lekcję czwartą) i płatne reklamy

 

Jak wiemy z lekcji fizyki, czasoprzestrzeń jest dosyć plastyczna. Wie o tym też doskonale część przedsiębiorców, którzy próbują czas  nieco rozciągnąć, planując kampanię reklamową na kilka dni przed startem sezonu.  Niestety, rokrocznie się to nie udaje, ponieważ w kilka dni nie stworzymy dobrej kampanii reklamowej – potrzeba do tego tygodni, a nawet miesięcy!

Kampania Google Ads to doskonałe narzędzie marketingowe, ale przynosi najlepsze wyniki, gdy nasza reklama nie jest tworzona na kilka chwil przed „atrakcją wieczoru”, a dużo wcześniej.

Jedną z większych zalet Google Ads jest możliwość prowadzenia kampanii remarketingowej – czyli pokazywania reklam promujących nasze usługi na stronach odwiedzanych przez klienta, który wcześniej odwiedził również naszą witrynę. Jeśli wyruszymy z kampanią odpowiednio wcześniej i zwiększymy świadomość marki wśród odbiorców, remarketing może sprawić, że w sezonie wróci na naszą stronę wielu klientów.

 

Czemu e-mail marketing jest nadal w modzie

 

Klientom, którzy już skorzystali z Twoich usług, możesz zaoferować odpowiednie rabaty na zakupy w danym sezonie. Choć ten sposób promocji ma już swoje lata, to nadal jest skuteczny i pozwala utrzymywać zadowolonych klientów przy naszej marce – w końcu adres e-mail posiada niemalże każdy z nas.

Koniec zajęć – czas na podsumowanie:

 

Aktywne profile na portalach społecznościowych, e-mail marketing czy reklama PPC to oczywiście tylko część możliwości na kampanię sezonową. Pamiętajmy, że nadal podstawą jest właściwe pozycjonowanie i optymalizacja witryny pod wyszukiwarki sieciowe  – aby klienci wchodzili na naszą stronę od razu z wyników organicznych, po wpisaniu interesujących ich zapytań.

Jeśli chcesz nauczyć się czegoś więcej o SEO i marketingu internetowym oraz sezonowym, to koniecznie sprawdź nasze wcześniejsze artykuły i odwiedzaj częściej szkółkę Sunrise System!

Źródła: Doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 3 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 07:15 min 14.11.2019 Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, nowych pobraniach aplikacji mobilnej lub rejestracjach do Twojego serwisu? Marketing afiliacyjny pozwoli promować Twoją działalność licznym właścicielom stron internetowych lub profili w mediach społecznościowych. Korzystając z tej formy współpracy, płacisz za efekt. Dowiedz się, czym jeszcze charakteryzują się programy partnerskie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 04:15 min 26.11.2019 Niektórzy użytkownicy korzystają z internetu od kilkunastu, a nawet od kilkudziesięciu lat. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co w ciągu tego całego czasu zostawiłeś po sobie w sieci? Jakie informacje są dostępne na Twój temat? Ile gigabajtów wiedzy o swoim właścicielu przechowuje Twój komputer, smartfon czy smartwatch? Odpowiemy na wszystkie pytania oraz rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Marketing internetowy Ikona 05:40 min 01.08.2019 Jako konsumenci kochamy, gdy sprzedawcy kuszą nas promocjami, nagrodami, łechcąc nasze ego "Stałego Klienta". Na każdym kroku sklepy i punkty usługowe oferują udział w programach lojalnościowych. Nęceni wizją przyszłych korzyści zgadzamy się chętnie, po to, by później chodzić z portfelem wypchanym bynajmniej nie pieniędzmi, ale stosem kart do zbierania punktów. Jedne są elektroniczne, na drugie zbieramy pieczątki by dostać coś gratis, a jeszcze inne po prostu się gubią i punkty przechodzą nam koło nosa. Na szczęście jest na to sposób. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700