Ikona 04:00 min Ikona Sunrise System 23.10.2013

W sektorze B2B coraz większe znaczenie zyskuje prowadzenie działań marketingowych w Internecie. Powiększanie grona swoich odbiorców to cel każdej firmy, dlatego też bardzo ważne jest zadbanie o to, aby potencjalny klient nie tylko mógł nas znaleźć w sieci, ale również aby po wejściu na stronę miał przeświadczenie, że warto będzie zaufać naszej firmie. Przedstawienie oferty we właściwy sposób jest niezwykle ważne z punktu widzenia osób poszukujących do współpracy profesjonalnego partnera. Dlatego też specjaliści od marketingu powinni postawić sobie za cel stworzenie spójnej strategii komunikacji w sieci za pośrednictwem firmowej strony, bloga oraz mediów społecznościowych.

Tworzenie Treści Dla Klientów Biznesowych – Kluczowa Strategia Marketingowa

 

Jakie powinny być treści skierowane do klientów B2B? Gdzie powinny być umieszczane? Co powinny zawierać? Przede wszystkim są to teksty widoczne w miejscach, z którymi mogą mieć styczność nasi potencjalni klienci, a więc przede wszystkim nasza strona internetowa, firmowy blog, a także profile w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu contentu powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.

 

    • Nie skupiaj się na „My” i „Nasze”

 

Zazwyczaj na stronie internetowej znajdują się podstawowe informacje o firmie, jej historii czy osobach, które w niej pracują. Brak natomiast treści opisujących korzyści dla klienta, który zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty. Kiedy opiszemy tylko naszą firmę i nasze produkty bądź usługi, bez zawarcia w tekstach informacji rzeczywiście przydatnych dla klientów, trudno będzie nam ich zainteresować, zatrzymać i wykreować silną więź

prowadzącą do konwersji.

 

    • Treść skupiająca się na odbiorcach

 

Warto więc zadbać o to, aby klient znalazł na naszej stronie internetowej bądź profilu społecznościowym wartościowe dla siebie informacje, a także angażujące treści, które zachęcą go do ściągnięcia katalogu produktów naszej firmy, broszury ofertowej czy skorzystania z formularza zamówień. Ważne jest, aby poza daniem możliwości interakcji, klient mógł również znaleźć informacje na temat rabatów czy programów lojalnościowych, a także wszelkich innych korzyści możliwych do osiągnięcia po rozpoczęciu z nami współpracy.

 

    • Bardziej wyważone podejście

 

Należy pamiętać o tym, że treści na stronie nie muszą być perfekcyjne pod względem poprawności i estetyki językowej. Do klientów biznesowych bardziej przemawiają teksty, które są naturalne i posiadają określenia typowe dla danej branży. Wówczas klient jest przekonany, że trafił na firmę, która doskonale wie czym się zajmuje, zna specyfikę rynku i jest w stanie w pełni zrozumieć jego potrzeby. Osiągnięcie tego efektu jest o wiele prostsze w przypadku skupienia się na przemyceniu fachowego słownictwa, zamiast tworzenia elaboratów z kwiecistymi opisami. Nie oznacza to jednak, że poprawność językowa nie jest ważna. Aby zachować wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa należy oczywiście dbać o unikanie błędów ortograficznych i gramatycznych, gdyż świadczy to po prostu o naszym poziomie.

 

    • Rozbudowane i spójne treści na stronie

 

Jedną z podstawowych reguł tworzenia treści na strony internetowe jest przede wszystkim zadbanie o jej jakość, ale również o ilość. To bardzo ważne, aby wszelkie informacje na temat naszych produktów lub usług były wyczerpujące i dawały klientom pełen obraz naszej działalności, a także wskazówki na temat tego jak można rozpocząć z nami współpracę. Rozbudowane treści to również bardzo ważna zasada z punktu widzenia pozycjonowania. Roboty Google krążące w sieci lepiej oceniają strony internetowe posiadające więcej rozbudowanych tekstów. Z jedną uwagą – lanie wody jest szkodliwe więc warto zadbać również o jakość i spójność tworzonego contentu.

 

    • Marka plus pojęcia ogólne

 

Przygotowywane przez nas treści muszą mówić dużo o naszej firmie, o celach naszej działalności, o doświadczeniu i dotychczasowych sukcesach. Kreowanie marki jest bardzo istotne z punktu widzenia budowania długofalowych relacji z klientami. Ważne jest jednak, aby zachować w tym umiar i zadbać również o umieszczanie w treści ogólnych pojęć związanych z branżą, tak aby klient mógł w prostszy sposób znaleźć nas w wyszukiwarce oraz w mediach społecznościowych. Kiedy teksty są bogate we frazy związane z konkretnymi usługami i charakterem naszej działalności, stają się bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek, a klienci mogą szybciej dowiedzieć się czym rzeczywiście zajmuje się nasza firma.

 

Copywriting dla Biznesu B2B – Wyzwania i Korzyści

 

Copywriting dla sektora B2B jest więc bardzo wymagającą dziedziną. Konieczność zwrócenia uwagi na wiele aspektów, a także wczucia się w rolę klienta biznesowego, który poszukuje najlepszej oferty, to wyzwania dla każdego twórcy tekstów biznesowych. Od pracy copywritera bardzo często zależy postrzeganie firmy w Internecie, a także osiągnięcie przez nią realnych korzyści płynących z pozyskania nowych klientów. Warto więc zadbać o to, aby treści na stronie oraz w mediach społecznościowych były w stu procentach dopracowane, gdyż to właśnie od nich często zależy ostateczna decyzja potencjalnego partnera biznesowego na temat tego czy zdecyduje się na współpracę z nami czy z konkurencją.

Źródło: SearchEngineLand

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:05 min 24.02.2014 Silniki wyszukiwarek internetowych dbają o to, żeby na pierwszych stronach wyników promowane były jak najbardziej wartościowe witryny. Dotyczy to zarówno samej treści, jak i dbałości o jej poprawność i sposób jej przedstawienia. Czy oznacza to także, że jeśli w tytule własnego serwisu zrobimy niewielką literówkę, pozycje spadną? A co, jeśli użytkownicy komentujący nasze artykuły zapewniają nam unikatową treść, jednak popełniając błędy gramatyczne? Twórcy Google i Bing odpowiadają na te problematyczne kwestie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 13.03.2015 Czy w czasach cyfryzacji, digitalizacji, ikonografiki jest jeszcze miejsce na treść? Okazuje się, że owszem i to całkiem sporo, czego dowodzą w szczególności kolejne algorytmy Google nakierowane coraz mocniej na content. Jeśli wobec tego jest w Sieci przestrzeń i zapotrzebowanie na treści, to jakie one powinny być? Jak właściwie wygląda słowo „w Internecie”, a może „na Internecie”? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 08:00 min 04.07.2013 Pod koniec maja Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu wyszukiwarki – Penguin 2.0. Okazała się ona zgubna dla wielu serwisów internetowych, które pozycjonowały się za pomocą narzędzi zabronionych lub nietolerowanych przez Google. Wiele agencji interaktywnych musiało po raz kolejny zmienić swój sposób działania i zastanowić się jak podnieść jakość oraz efektywność swojej pracy. Można oczekiwać, że Google będzie zaostrzać polityke dotyczącą jakości wyników. W tym kontekście warto przypomnieć o jednym z aspektów troski o jakość - właściwym contencie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700