W sektorze B2B coraz większe znaczenie zyskuje prowadzenie działań marketingowych w Internecie. Powiększanie grona swoich odbiorców to cel każdej firmy, dlatego też bardzo ważne jest zadbanie o to, aby potencjalny klient nie tylko mógł nas znaleźć w sieci, ale również aby po wejściu na stronę miał przeświadczenie, że warto będzie zaufać naszej firmie. Przedstawienie oferty we właściwy sposób jest niezwykle ważne z punktu widzenia osób poszukujących do współpracy profesjonalnego partnera. Dlatego też specjaliści od marketingu powinni postawić sobie za cel stworzenie spójnej strategii komunikacji w sieci za pośrednictwem firmowej strony, bloga oraz mediów społecznościowych.
Jakie powinny być treści skierowane do klientów B2B? Gdzie powinny być umieszczane? Co powinny zawierać? Przede wszystkim są to teksty widoczne w miejscach, z którymi mogą mieć styczność nasi potencjalni klienci, a więc przede wszystkim nasza strona internetowa, firmowy blog, a także profile w mediach społecznościowych. Przy tworzeniu contentu powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.
Zazwyczaj na stronie internetowej znajdują się podstawowe informacje o firmie, jej historii czy osobach, które w niej pracują. Brak natomiast treści opisujących korzyści dla klienta, który zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty. Kiedy opiszemy tylko naszą firmę i nasze produkty bądź usługi, bez zawarcia w tekstach informacji rzeczywiście przydatnych dla klientów, trudno będzie nam ich zainteresować, zatrzymać i wykreować silną więź
prowadzącą do konwersji.
Warto więc zadbać o to, aby klient znalazł na naszej stronie internetowej bądź profilu społecznościowym wartościowe dla siebie informacje, a także angażujące treści, które zachęcą go do ściągnięcia katalogu produktów naszej firmy, broszury ofertowej czy skorzystania z formularza zamówień. Ważne jest, aby poza daniem możliwości interakcji, klient mógł również znaleźć informacje na temat rabatów czy programów lojalnościowych, a także wszelkich innych korzyści możliwych do osiągnięcia po rozpoczęciu z nami współpracy.
Należy pamiętać o tym, że treści na stronie nie muszą być perfekcyjne pod względem poprawności i estetyki językowej. Do klientów biznesowych bardziej przemawiają teksty, które są naturalne i posiadają określenia typowe dla danej branży. Wówczas klient jest przekonany, że trafił na firmę, która doskonale wie czym się zajmuje, zna specyfikę rynku i jest w stanie w pełni zrozumieć jego potrzeby. Osiągnięcie tego efektu jest o wiele prostsze w przypadku skupienia się na przemyceniu fachowego słownictwa, zamiast tworzenia elaboratów z kwiecistymi opisami. Nie oznacza to jednak, że poprawność językowa nie jest ważna. Aby zachować wizerunek profesjonalnego przedsiębiorstwa należy oczywiście dbać o unikanie błędów ortograficznych i gramatycznych, gdyż świadczy to po prostu o naszym poziomie.
Jedną z podstawowych reguł tworzenia treści na strony internetowe jest przede wszystkim zadbanie o jej jakość, ale również o ilość. To bardzo ważne, aby wszelkie informacje na temat naszych produktów lub usług były wyczerpujące i dawały klientom pełen obraz naszej działalności, a także wskazówki na temat tego jak można rozpocząć z nami współpracę. Rozbudowane treści to również bardzo ważna zasada z punktu widzenia pozycjonowania. Roboty Google krążące w sieci lepiej oceniają strony internetowe posiadające więcej rozbudowanych tekstów. Z jedną uwagą – lanie wody jest szkodliwe więc warto zadbać również o jakość i spójność tworzonego contentu.
Przygotowywane przez nas treści muszą mówić dużo o naszej firmie, o celach naszej działalności, o doświadczeniu i dotychczasowych sukcesach. Kreowanie marki jest bardzo istotne z punktu widzenia budowania długofalowych relacji z klientami. Ważne jest jednak, aby zachować w tym umiar i zadbać również o umieszczanie w treści ogólnych pojęć związanych z branżą, tak aby klient mógł w prostszy sposób znaleźć nas w wyszukiwarce oraz w mediach społecznościowych. Kiedy teksty są bogate we frazy związane z konkretnymi usługami i charakterem naszej działalności, stają się bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek, a klienci mogą szybciej dowiedzieć się czym rzeczywiście zajmuje się nasza firma.
Copywriting dla sektora B2B jest więc bardzo wymagającą dziedziną. Konieczność zwrócenia uwagi na wiele aspektów, a także wczucia się w rolę klienta biznesowego, który poszukuje najlepszej oferty, to wyzwania dla każdego twórcy tekstów biznesowych. Od pracy copywritera bardzo często zależy postrzeganie firmy w Internecie, a także osiągnięcie przez nią realnych korzyści płynących z pozyskania nowych klientów. Warto więc zadbać o to, aby treści na stronie oraz w mediach społecznościowych były w stu procentach dopracowane, gdyż to właśnie od nich często zależy ostateczna decyzja potencjalnego partnera biznesowego na temat tego czy zdecyduje się na współpracę z nami czy z konkurencją.
Źródło: SearchEngineLand
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: