Choć już na początku sierpnia pojawiły się informacje, że Google zamierza wprowadzać strony AMP do głównych wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – nie określono konkretnej daty pojawienia się tej aktualizacji.
Najwyraźniej jednak coś jest na rzeczy – początek trzeciego tygodnia września to bez dwóch zdań początek nowej jakości w głównych wynikach wyszukiwania wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
To projekt, który relatywnie od niedawna rozwijany jest przez Google – obecnie możemy obserwować jego wdrażanie. Jego założeniem jest znacznie przyśpieszenie działania stron internetowych na urządzeniach mobilnych. AMP (Accelerated Mobile Pages) to nowe rozwiązanie zbudowane na bazie istniejących już technologii, pozwalające na tworzenie stron wyjątkowo lekkostrawnych dla urządzeń przenośnych. Od początku projekt wspierany jest przez takie firmy, jak Twitter, Pinterest, WordPress.com czy LinkedIn. Ostatnio szerokim echem odbiła się wśród użytkowników informacja, że również Ebay przystąpił do testowania AMP.
Na Twitterze już pojawiły się pierwsze zrzuty ekranów pokazujące, jak wyglądają główne wyniki z uwzględnionymi już stronami w wersji AMP. Są dobrze widoczne dzięki charakterystycznemu logo z symbolem błyskawicy.
Już od lutego tego roku mieliśmy do czynienia z AMP w wynikach wyszukiwania wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
Strony z AMP wcześniej wyświetlały się jedynie w sekcji Google News i to tylko wtedy, kiedy strony te posiadały oznaczenia danych strukturalnych. Powyższy przykład to karuzela newsów składająca się jedynie ze stron w wersji AMP, podpowiedź z YouTube (bez AMP), a także artykuł z The Verge, który w wersji AMP wyświetla się w głównych wynikach wyszukiwania.
A czy Wy mieliście już okazję przeglądać stronę internetową AMP na swoim telefonie? Czy ta nowa technologia przypadła Wam do gustu?
Google oficjalnie potwierdził wprowadzenie AMP do mobilnych organicznych wyników wyszukiwania.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: