Sunrise System cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Ikona 04:45 min Ikona Sunrise System 11.01.2022
Kolejny rok, kolejne zmiany, kolejny ciężki orzech do zgryzienia. Choć tym razem Google zachowywało się mniej tajemniczo i nawet informowało o tematyce niektórych aktualizacji algorytmu, to tradycyjnie część z nich odziedziczyło swoją nazwę po miesiącu publikacji i nie wskazywało na konkretny obszar zmian.  Jedno jest pewne – ostatni rok pokazał jak bardzo technologia wyszukiwarki Google jest dynamiczna. Liczba oficjalnych aktualizacji jest coraz większa, a głowy specjalistów SEO coraz cięższe.

Zapraszamy na krótką przejażdżkę po najważniejszych wydarzeniach roku 2021 w algorytmach Google.

 

Co wydarzyło się w algorytmach Google w 2021 roku?

 

Passage Indexing (luty 2021)
Google stale zwiększa znaczenie szybkich odpowiedzi w wynikach wyszukiwania i wyświetla częściej wynik zerowy, ukazując najbardziej dopasowany fragment treści. Aktualizacja mogła wpływać na ruch z wyszukiwarki.

Aktualizacja zliczania obrazów w wynikach wyszukiwania (kwiecień 2021)
Z punktu widzenia rankingu zmiana była mniej istotna, ale ograniczająca i wpływająca na dane statystyczne dotyczące widoczności witryny. Część serwisów mogła odnotować znaczne spadki liczby wyświetleń grafiki w Google Search Console.

Product Reviews Update (kwiecień 2021)
Pierwsza w 2021 roku aktualizacja dotycząca jakości recenzji produktów. Google zwraca coraz większą uwagę na zawartość oraz eksperckość opinii.

June 2021 Core / Spam Update (czerwiec 2021)
Aktualizacja głównego algorytmu – równie tajemnicza, co wpływowa. Odnotowaliśmy znaczne zmiany w wynikach wyszukiwania. Od razu po jej zakończeniu rozpoczęto wprowadzanie aktualizacji, dotyczącej spamerskich oraz przesyconych treści, wznawianej w obrębie miesiąca kilkukrotnie.

Page Experience Update – Core Web Vitals (czerwiec-wrzesień 2021)
Długo zapowiadana i oficjalna aktualizacja algorytmu Google określona jako Page Expierence – zwiększyła znaczenie wprowadzanych wcześniej jakościowych wskaźników stron internetowych. Mocno wstrząsnęła światem SEO i odcisnęła piętno w podejściu do metryk Core Web Vitals. Jej wprowadzenie było kilkukrotnie opóźniane i trwało kilka miesięcy.   

July 2021 Core update (lipiec 2021)
Kolejny update głównego rdzenia algorytmu wyszukiwarki. Swój start miał bezpośrednio po zakończeniu aktualizacji czerwcowych –  tak samo nieodkryty jak poprzedni.

Link Spam Update (lipiec 2021)
Lipcowa aktualizacja walcząca ze spamerskimi linkami zewnętrznymi, która ma pomagać wyszukiwarce jeszcze lepiej odczytywać nienaturalne linki. Zmiana wprowadzona w wielu językach. 

Zmiana sposobu wyświetlania tytułów (sierpień 2021)
Aktualizacja wyników wyszukiwania – Google po blisko 10 latach zmieniło metodę wyświetlania tytułów w SERP. Więcej pisaliśmy o tym w blogowym artykule.
November 2021 Spam update (listopad 2021)
Kolejna aktualizacja wychwytująca treści niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Niezmiennie podkreślamy, jak ważne dla pozycjonowania są odpowiednio zoptymalizowane treści.

November 2021 Core Update (listopad 2021)
Tuż po zakończeniu aktualizacji dotyczącej spamu i uporaniu się z kolejnymi problemami Google z indeksacją, rozpoczęła się następna oficjalna aktualizacja rdzenia – klasycznie jej nazwa pochodzi od miesiąca, w którym nastąpiła. Niestety Google nie podało szczegółów zmian.

Aktualizacja wyszukiwania lokalnego (listopad-grudzień 2021)
Oficjalna aktualizacja wyszukiwania lokalnego – zmiany dotyczyły głównie odległości od szukającego: im bliżej, tym lepiej. Potwierdzają się sygnały o niekorzystnym umieszczaniu wyrażeń kluczowych w nazwie firmy w mapach Google.  

December 2021 Product Reviews Update
Kolejne i mocniejsze podejście do opinii użytkowników w Internecie. Google wyróżniać będzie treści oparte na doświadczeniach recenzującego (najlepiej z dowodem testu, np. realnym zdjęciem) oraz doceni linkowanie do wielu sprzedawców, które daje użytkownikowi możliwość wyboru.


W skrócie – zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Nasi specjaliści i redaktorzy odnotowali blisko 51(!) sygnałów o potencjalnych zmianach w algorytmie – czyli blisko jedną na tydzień. Warto podkreślić, że Google w 2021 roku to nie tylko aktualizacje algorytmów – to zmiany w wyglądzie oraz funkcjonalności narzędzi Google Search ConsolePageSpeed Insights. To także ciągnące się problemy z indeksacją nowych podstron, ogłoszenie nowych technologii czy dalszy wzrost popularności zakupów online.

 

Co nas czeka w 2022 roku?

 

Kolejny rok zapewne zakończy kwestię wprowadzenia Google Page Experience oraz Core Web Vitals – w tym zakresie możemy spodziewać się finalnych poprawek i udoskonaleń.  Przyszłość stoi jednak wprowadzeniem nowych technologii, korzystających z mechanizmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Google w połowie roku zaprezentowało technologię MUM, która ma odpowiadać na najbardziej skomplikowane i najtrudniejsze pytania, a same wyszukiwanie może zmienić się w rozmowę.  To właśnie rola użytkownika będzie kluczowa w przyszłości, stąd wzrost znaczenia SXO (połączenie UX z SEO) czy właśnie MUM. Ma być szybciej, wygodniej i prościej. I będzie, ale z pewnością nie dla branży SEO.

Bartek – od 10 lat związany z branżą SEO, Team Leader w Dziale Pozycjonowania, na co dzień doradza, pomaga i dogląda kampanii promocyjnych Klientów. Spełnia się w szkoleniach i optymalizacji procesów SEO. Hobystycznie pochłaniają go liczby, a liczby to pozycje – zwłaszcza te w top 10 w Google, ale nie tylko. Liczby to też: gole w ukochanej piłce nożnej, zero-jedynkowa rzeczywistość w cyfrowym świecie, moc silnika w tłokach motocykli, a nade wszystko  jedna córka i  jedna żona. Liczby to cały jego świat.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 5:25 min 20.01.2022 W czwartej, ostatniej, części cyklu, dotyczącego zapomnianych aktualizacji algorytmu Google, opowiemy sobie o update'ach Big Daddy oraz Mayday. Chociaż firma zwykle nie ujawnia wielu informacji dotyczących istoty wprowadzanych zmian, w ich przypadku poczyniono wyjątek, prosząc o feedback lub zapowiadając aktualizację. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5.00 / 5. Vote count: 1 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 9:40 min 27.01.2022 Prezentujemy listę darmowych narzędzi propozycji słów kluczowych. Wszystkie są dostępne w internecie i nie wymagają pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania: do korzystania z nich wystarczy przeglądarka. Lista podzielona została na te generatory, które wymagają zalogowania i te, z których można korzystać „od ręki”. Dodatkowo, by dać Ci pełen ogląd możliwości, na końcu znajdziesz też krótką listę narzędzi płatnych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0.00 / 5. Vote count: 0 głosów

Brak ocen

SEO Ikona 5:40 min 28.12.2021 Podstawę funkcjonowania wyszukiwarki Google stanowią zaawansowane algorytmy. Jednym z nich jest Panda, która już od ponad 10 lat wędruje po stronach internetowych i ocenia jakość zamieszczonego na nich contentu. Jaka jest historia tego algorytmu i jakie ma znaczenie dla SEO? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.60 / 5. Vote count: 24 głosów

Brak ocen

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.30 / 5. Vote count: 21 głosów

Brak ocen

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700